شرکت‌های چینی در بازار OLED و LCD از شرکت‌های کره جنوبی پیشی خواهند گرفت

سه‌شنبه ۲۷ مهر ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۰
مطالعه 2 دقیقه
شرکت‌های چینی BOE و CSOT (تولیدکنندگان OLED و LCD) قصد دارند سهم خود را در بازار نسبت به شرکت‌های کره‌ای سامسونگ دیسپلی و ال‌جی دیسپلی افزایش بدهند.
تبلیغات

چین قرار است در بازار صفحه‌نمایش OLED و LCD از تولیدکنندگان کره جنوبی پیشی بگیرد. سازنده‌ی صفحه‌نمایش چینی BOE در حال گسترش همکاری خود با اپل است و قصد دارد حضورش را در بازار OLED و LCD پررنگ‌تر کند.

به گزارش گیزموچاینا، BOE ماه گذشته ارسال پنل‌های ۶٫۱ اینچی OLED را برای سری آیفون ۱۳ آغاز کرده است. انتظار می‌رود پنل‌های ارسالی پس از آزمایش اپل، افزایش بیشتری داشته باشد. BOE قبلاً فقط پنل‌های OLED را برای آیفون‌های ریفربیش‌شده ارائه می‌کرد؛ اما اکنون سازنده‌ی چینی صفحه‌نمایش، ۴۰ درصد پنل‌های OLED محصولات اپل را تأمین می‌کند.

از طرف دیگر با گذشت زمان، سهم سامسونگ الکترونیکس در تأمین پنل‌ OLED کاهش پیدا کرده است. در سال ۲۰۱۷، سهم تولیدکنندگان پنل LCD در چین به تولیدکنندگان LCD در کره جنوبی نزدیک شد و اکنون به‌ نظر می‌رسد همین موضوع برای بازار پنل OLED‌ نیز به وجود آمده است. BOE پیشرو تولید صفحه‌نمایش در چین است و ال‌جی دیسپلی و سامسونگ دیسپلی نیز دو تولیدکننده‌ی برتر پنل OLED‌ در بازار جهانی هستند.

رشد سامسونگ دیسپلی و ال‌جی دیسپلی نسبت به تولیدکنندگان چینی کاهش پیدا کرده است. این دو شرکت به‌طور متوسط سالانه ۱۲ و ۱۹ درصد رشد داشتند؛ اما BOE و CSOT سالانه به‌ ترتیب ۲۵ و ۵۲ درصد رشد تجربه می‌کنند. در مجموع انتظار می‌رود که به‌زودی شرکت‌های چینی سهم بیشتری از شرکت‌های کره جنوبی به دست آورند و حتی احتمالا از آن‌ها پیشی بگیرند.

دیدگاه شما کاربران زومیت درباره‌ی پیشتازی شرکت‌های تولیدکننده چینی صفحه‌نمایش چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات