POVA 5G اولین گوشی 5G تکنو معرفی شد

دوشنبه ۶ دی ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۷
مطالعه 2 دقیقه
شرکت تکنو (Tecno) اولین گوشی هوشمند 5G خود موسوم به POVA 5G را رسما معرفی کرد. این محصول از پردازنده‌ی دایمنسیتی ۹۰۰ مدیاتک، نمایشگر ۶٫۹۵ اینچی ۱۲۰ هرتزی و باتری ۶۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی بهره می‌برد.
تبلیغات

شرکت تکنو در سکوت خبری از اولین گوشی هوشمند 5G خود به‌نام POVA 5G رسما رونمایی کرد. این محصول مانند نسل قبلی‌اش از نمایشگر و باتری بزرگ بهره می‌برد. گوشی 5G تکنو از دوربین سه‌گانه‌ی پشتی بهره می‌برد که حسگر اصلی آن ۵۰ مگاپیکسلی است. در ادامه به مرور مشخصات و قابلیت‌های POVA 5G خواهیم پرداخت.

به‌گزارش گیزموچاینا، گوشی POVA 5G تکنو از پنل بزرگ ۶٫۹۵ اینچی IPS LCD بهره می‌برد که دوربین سلفی درون حفره‌ای در مرکز بالای این نمایشگر قرار دارد. وضوح نمایشگر FULL HD پلاس (۱۰۸۰ در ۲۴۶۰ پیکسل) بوده و تراکم پیکسلی آن 480ppi است. نمایشگر گوشی تکنو از نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز پشتیبانی می‌کند و دستگاه، قدرت پردازشی خود را از تراشه‌ی Dimensity 900 مدیاتک تأمین می‌کند.

POVA 5G

POVA 5G از هشت گیگابایت رم LPDDR5 و ۱۲۸ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی از نوع UFS 3.1 بهره می‌برد. این دستگاه به‌طور پیش‌فرض با سیستم‌عامل اندروید ۱۱ روانه‌ی بازار خواهد شد؛ البته تکنو رابط کاربری اختصاصی خود موسوم به HiOS را نیز با سیستم‌عامل همراه کرده است. این محصول همچنین از سه گیگابایت رم مجازی پشتیبانی می‌کند. در بخش امنیت POVA 5G از حسگر اثرانگشت بهره می‌برد. در تصاویر منتشر شده از این گوشی می‌توانید مدل مشکی آن را مشاهده کنید.

سیستم دوربین پشتی POVA 5G یک دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی، یک دوربین دو مگاپیکسلی و یک حسگر هوش مصنوعی را دربرمی‌گیرد.؛ دوربین جلویی این گوشی ۱۲ مگاپیکسلی است. POVA 5G همچنین قابلیت‌های نرم‌افزاری ویژه‌ای مثل تایم‌لپس 4K و پانوراما را در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

گوشی 5G‌ تکنو از باتری بزرگ با ظرفیت ۶۰۰۰ میلی‌آمپرساعت بهره می‌برد و از فناوری شارژ سریع ۱۸ وات نیز پشتیبانی می‌کند. این شرکت ادعا می‌کند که با ۱۵ دقیقه شارژ POVA 5G می‌توان تا سه ساعت با آن بازی کرد. با هربار شارژ کامل دستگاه مدت زمان آماده به‌کار آن ۷۷۵ ساعت، مدت زمان مکالمه ۵۵ ساعت و مدت زمان بازی ۱۱ ساعت است. ابعاد گوشی تکنو ۱۷۲٫۸۲ در ۷۸٫۲۴ میلی‌متر بوده و ضخامت آن کم‌تر از یک سانتی‌متر است.

گفته می‌شود POVA 5G با قیمت ۲۸۹ دلار در دسترس مشتریان قرار خواهد گرفت؛ اما هنوز تاریخ رسمی برای عرضه‌ی این محصول اعلام نشده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات