تکنو برای عرضه اولین گوشی هوشمند اندرویدی با لرزش‌گیر سنسورشیفت برنامه‌ریزی می‌کند

دوشنبه ۲۹ آذر ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
تکنو فناوری‌ قدرتمند لرزش‌گیر سنسورشیفت را به دوربین گوشی‌های اندرویدی خود اضافه می‌کند.
تبلیغات

تکنو (Tecno) با سامسونگ همکاری کرد تا بتواند حسگر RGBW را به گوشی‌های آینده خود بیاورد. همان‌طور‌که مشخص است، این تنها یکی از سه نوآوری دوربین است که در مدل‌های آینده این شرکت ارائه می‌شود. دیگر نوآوری‌ها شامل لرزشگیر سنسورشیفت (Sensor Shift Image Stabilization) و توسعه لنز زوم تلسکوپی است که در گوشی‌های آینده خواهیم دید.

به‌گزارش جی‌اس‌ام آرنا، در طراحی سنتی پیکسل‌های قرمز (R)، سبز (G) و آبی (B) فیلتر رنگی بالای خود دارند که مقدار زیادی نور را جذب می‌کند. پیکسل سفید (W) فاقد فیلتر است؛ بنابراین، ۶۰ درصد نور بیشتری جذب می‌کند. بااین‌حال، ماجرا به اینجا ختم نمی‌شود؛ زیرا تکنو قصد دارد از ترکیبی از لنزهای شیشه‌ای و پلاستیکی استفاده کند تا توانایی جمع‌آوری نور دوربین را تا ۳۰ درصد دیگر افزایش دهد.

لرزشگیر سنسور شیفت تکنو

البته حسگرهای RGBW به الگوریتم پردازش تصویر متفاوتی نیاز دارند و این شرکت قصد دارد الگوریتمی داخلی توسعه دهد. اولین گوشی‌های تکنو با دوربین ارتقایافته RGBW در سال ۲۰۲۲ وارد بازار خواهند شد. همچنین، این شرکت می‌خواهد در سال آینده اولین گوشی اندرویدی با لرزش‌گیر سنسورشیفت را معرفی کند. این نوع لرزش‌گیر تصویر اولین‌بار با آیفون ۱۲ پرو مکس اپل معرفی و در تمامی مدل‌های سری ۱۳ نیز استفاده شد. گوشی‌های اندرویدی فعلی حتی آن‌هایی که به تثبیت‌کننده‌ی گیمبال مجهز‌‌ند، لنز دوربین را برای تثبیت تصویر حرکت می‌دهند.

همان‌طورکه از نام آن پیدا است، این نوع لرزش‌گیر سنسور را حرکت می‌دهد و این امر به آن اجازه می‌دهد محور چرخش را نیز اصلاح کند که با سیستم‌های لرزش‌گیر مبتنی‌بر لنز نمی‌توان انجام داد. تکنو می‌گوید فناوری جابه‌جایی حسگر همراه با الگوریتمی جدید، دقت تثبیت‌کننده‌ی تصویر را در‌مقایسه‌با راه‌حل‌های فعلی ۳۵۰ درصد بهبود می‌بخشد.

لرزشگیر سنسور شیفت تکنو

درنهایت، لنز زوم تلسکوپی وجود دارد. این لنز از موتوری برخوردار است که می‌تواند لنز را باز و بسته و امکان زوم نرم را فراهم کند. حال این سؤال مطرح می‌شود که آیا تکنو می‌تواند در این زمینه اوپو را در بازار شکست دهد؟ شاید در سه‌ماهه‌ی اول سال ۲۰۲۲، این شرکت گوشی مفهومی با لنز تلسکوپی را به‌نمایش خواهد گذاشت.

لرزشگیر سنسور شیفت تکنو

ماژول‌های تلسکوپی می‌توانند حسگر بزرگ‌تری درمقایسه‌با حسگرهای پریسکوپی در خود جای دهند؛ اما ممکن است فاصله‌ی کانونی کوتاه‌تری داشته باشند. اوپو حداکثر فاصله‌ی کانونی ۵۰ میلی‌متر را هدف قرار داده؛ اما هنوز تکنو چیزی در‌این‌باره نگفته است.

شرکت یادشده در تلاش است تا با گوشی‌هایی مانند Phantom X وارد بازار پرچم‌داران شود. به‌نظر می‌رسد سال آینده با فناوری پیشرفته دوربین، پیشرفت بزرگ‌تری در بخش گوشی‌های پرچم‌دار را شاهد خواهیم بود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات