جزئیات دوربین و تراشه‌ شیائومی 12 الترا و شیائومی 12 الترا Enhanced Edition فاش شد

سه‌شنبه ۲۵ آبان ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۰
مطالعه 3 دقیقه
براساس گزارشی جدید، گوشی پرچم‌دار بعدی شیائومی با نام شیائومی ۱۲ الترا در کنار مدل دیگری با نام شیائومی ۱۲ الترا Enhanced Edition روانه‌ی بازار خواهد شد.
تبلیغات

شیائومی در دسامبر سال گذشته از گوشی هوشمند شیائومی Mi 11 رونمایی کرد. این شرکت سپس مدل‌های دیگری مثل Mi 11 الترا، Mi 11 پرو و Mi 11i را با مشخصاتی در حد گوشی‌های پرچم‌دار روانه‌ی بازار کرد. از این‌رو، پیش‌بینی می‌شود که سری شیائومی ۱۲ این شرکت نیز در چند مدل در دسترس قرار گیرد. درحالی‌که شایعات قبلی از معرفی شیائومی ۱۲ خبر داده بودند، گزارش‌ جدیدی منتشر شده که براساس آن مدل دیگری از این محصول با نام شیائومی ۱۲ الترا Enhanced Edition نیز معرفی خواهد شد.

به گزارش گیزموچاینا، نشریه‌ی Xiaomiui.net اعلام کرده است که کد گوشی‌های شیائومی ۱۲ الترا و شیائومی ۱۲ الترا Enhanced Edition را به‌دست آورده است. گفته می‌شود اسم رمز این دو دستگاه به‌ترتیب ثور (Thor) و لوکی (Loki) است.

این نشریه‌ از طریق کدهای به‌دست آمده دریافته‌ که مدل لوکی براساس مدل ثور توسعه داده شده و مدل ثور نیز براساس مدل زئوس ساخته شده است. اگر با مدل زئوس آشنایی ندارید باید اعلام کنیم این گوشی با نام شیائومی ۱۲ پرو در بازار چین عرضه خواهد شد.

شماره‌ی مدل گوشی لوکی L1A است و احتمالا با نام شیائومی ۱۲ الترا در چین عرضه خواهد شد. از سوی دیگر شماره‌ی مدل دستگاه ثور L1 است و انتظار می‌رود این محصول با نام شیائومی ۱۲ الترا Enhanced Edition در بازار داخلی چین در دسترس کاربران قرار گیرد.

این نشریه در ادامه اعلام کرده است مدل L1 از یک دوربین سلفی زیر نمایشگر بهره خواهد برد. باید اشاره کنیم که شیائومی گوشی Mix 4 را به‌عنوان اولین گوشی خود که از دوربین زیرنمایشگر بهره می‌برد معرفی کرده است؛ بنابراین احتمالا گوشی L1 به‌عنوان شیائومی Mix 5 معرفی خواهد شد.

براساس گزارش‌ها و شایعاتی که تاکنون در دسترس قرار گرفته است، انتظار می‌رود شیائومی ۱۲ الترا و ۱۲ الترا Enhanced Edition به تراشه‌ی اسنپرداگون Gen1 8 (که با نام اسنپدراگون ۸۹۸ نیز شناخته می‌شود) مجهز شوند. علاوه‌بر این احتمالا مدل‌های الترا از دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی بهره خواهند برد که براساس خبرهای قبلی، این لنز از نوع GN5 سامسونگ خواهد بود. هر دو مدل همچنین از یک لنز ۴۸ مگاپیکسلی با قدرت بزرگ‌نمایی دوبرابری و یک لنز ۴۸ مگاپیکسلی با قدرت بزرگ‌نمایی پنج برابری مجهز خواهند شد. یک دوربین ۴۸ مگاپیکسلی دیگر با قدرت بزرگ‌نمایی ۱۰ برابری، سیستم دوربین این گوشی‌ها را تکمیل می‌کند.

شیائومی ۱۲

با توجه‌به تصویر بالا که چند مورد از حالت‌های دوربین را نشان می‌دهد، هر دو دستگاه در مجموع به پنج عدد لنز مجهز خواهند شد که شامل دوربین جلو نیز می‌شود. به‌نظر می‌رسد هر دو مدل قابلیت بزرگ‌نمایی تا ۱۲۰ برابر در عکس و ۱۵ برابر در فیلم‌برداری را ارائه خواهند داد. پیش‌بینی شده که مدل شیائومی ۱۲ الترا احتمالا فقط در بازار چین عرضه شود و ظاهرا خبری از عرضه‌ی جهانی این محصول نیست.

نظر شما در مورد شیائومی ۱۲ الترا و شیائومی ۱۲ الترا Enhanced Edition چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات