آپدیت MIUI 12.5 برای نسخه‌ی جهانی ردمی نوت 8 منتشر شد

شنبه ۲۰ آذر ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۴
مطالعه 3 دقیقه
سرانجام آپدیت MIUI 12.5 برای دارندگان نسخه‌ی جهانی ردمی نوت ۸ منتشر شد. این آپدیت درحال‌حاضر برای اعضای Mi Pilot Testers در دسترس قرار دارد.
تبلیغات

نسخه‌ی جهانی گوشی ردمی نوت ۸ که روزی یکی از عوامل موفقیت شیائومی در کسب جایگاه‌های برتر فروش گوشی‌های هوشمند به‌شمار می‌رفت، امسال مورد بیشترین بی‌توجهی از سوی این شرکت قرار گرفته است چراکه این گوشی تقریبا در اولویت آخر شیائومی برای دریافت آپدیت‌ها قرار گرفته و افزون‌براین آپدیت‌های عادی و امنیتی این گوشی نیز با تأخیر عرضه می‌شود.

این گوشی اندروید ۱۱ را حدودا ۱۰ ماه دیرتر از نسخه‌ی چینی خود دریافت کرد و انتشار نسخه‌ی پایدار آن پس از مدت‌ها آزمایش حدود یک‌ماه پیش آغاز شد. اکنون درحالی‌که مدت‌ها است بسیاری از گوشی‌های شیائومی حتی نسخه‌ی بهبودیافته MIUI 12.5 را دریافت کرده‌اند، انتشار نسخه‌ی استاندارد آن به‌تازگی برای ردمی نوت ۸ گلوبال آغاز شده است.

به‌گزارش گیزموچاینا، این آپدیت با نسخه‌ی V12.5.1.0.RCOMIXM درحال‌حاضر دردسترس اعضای برنامه‌ی Mi Pilot Testers قرار گرفته است. این برنامه با هدف انتشار اولیه آپدیت‌های MIUI برای آن دسته از کاربران برگزیده‌شده جهت آزمایش نسخه‌های پیش از انتشار گسترده درنظر گرفته شده است و پس از آزمایش‌شدن توسط کاربران عضو این برنامه و عدم گزارش باگ یا مورد خاصی، برای انتشار گسترده‌تر آماده می‌شود. در خصوص این گوشی نیز اگر مشکل خاصی پیش نیاید، انتظار می‌رود انتشار گسترده‌ی آن برای کلیه‌ی کاربران طی هفته‌های آتی آغاز شود.

آپدیت MIUI 12.5 برای ردمی نوت 8

این آپدیت چند ویژگی جدید و بهبود‌های رابط کاربری 12.5 MIUI را برای این گوشی به‌همراه دارد. شاید مهم‌ترین آن بازگشت جلوه‌ی مات کنترل سنتر و پنل اعلان به ردمی نوت ۸ باشد که بنا به اظهارات شیائومی به‌علت تأثیر منفی روی عملکرد دستگاه در نسخه‌های اولیه اندروید ۱۰ به رنگ خاکستری تغییر یافت و اکنون کاربران می‌توانند پس از یک‌سال این تجربه‌ی کاربری از دست رفته را در گوشی خود بازیابند.

قابلیت های MIUI 12.5 در ردمی نوت ۸

در سایر موارد شاهد رابط جدید و پیشرفته‌تر پنل تنظیم حجم صدا نیز هستیم که شیائومی مدتی قبل آن‌را به دستگاه‌های بالارده اضافه کرده بود. برخلاف اینکه در جایی به نسخه‌ی بهبودیافته MIUI 12.5 برای این گوشی اشاره نشده است، ویژگی Memory Extention که برای افزایش ظرفیت حافظه‌ی رم به صورت مجازی تا سقف یک گیگابایت کاربرد دارد در این آپدیت اضافه می‌شود. درنهایت گزارش شده که چندین باگ مانند مشکلات حسگر مجاورت، همراه با بهبود‌های قابل توجه در عملکرد آن برطرف شده است.

این آپدیت فعلا برای نسخه‌ی جهانی ردمی نوت ۸ آماده‌سازی شده است؛ مناطق دیگر مانند هند احتمالا دیرتر این آپدیت را دریافت خواهند کرد و طبق روال همیشگی تاریخ دقیقی برای آن مشخص نشده است. همان‌طور که گفته‌شد، اگر یکی از اعضای برنامه‌ی آزمایش‌کنندگان شیائومی باشید، این آپدیت در دستگاه شما ظاهر می‌شود، اما در صورتی که ظاهر نشد می‌توانید بسته‌ی آپدیت از این لینک دریافت کرده و آن‌را به‌صورت دستی نصب کنید. توجه داشته باشید گه اگر عضو این برنامه نباشید هنگام انتخاب بسته‌ی آپدیت با خطا مواجه خواهید شد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات