گلکسی S21 FE 5G احتمالا با اندروید 12 به بازار عرضه خواهد شد

پنج‌شنبه ۱۸ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۷
مطالعه 3 دقیقه
براساس یک گزارش جدید، سامسونگ احتمالا گوشی مورد انتظار گلکسی S21 FE 5G را با اندروید ۱۲ معرفی خواهد کرد.
تبلیغات

گوشی گلکسی S21 FE 5G بار دیگر در سرخط خبرهای فناوری قرار گرفت؛ اما ظاهرا سامسونگ به‌دلایلی هنوز برای معرفی رسمی این محصول آماده نیست، چه رسد به عرضه‌ی تجاری این محصول که باید ماه‌ها قبل رونمایی می‌شد.

بااین‌وجود، اگر از معرفی این محصول ناامید شده‌اید، شاید خبر امروز برای شما کمی جذاب باشد. البته این خبر هنوز تأیید نشده و مثل بسیاری از گزارش‌های دیگر درحد پیش‌بینی و شایعه است.

به گزارش فون‌آرنا، وب‌سایت قابل اعتماد سم‌موبایل این موضوع را تأیید کرده است که گلکسی S21 FE 5G به‌طور پیش‌فرض سیستم‌عامل اندروید ۱۲ را اجرا خواهد کرد؛ سیستم‌عاملی که از مدتی قبل برای گوشی‌های هوشمند رده‌بالای بازار در دسترس قرار گرفته است.

در نگاه اول، فاش شدن سیستم‌عامل گلکسی S21 FE شاید چندان مهم به‌نظر نرسد. به هرحال ما در مورد دستگاهی صحبت می‌کنیم که به‌احتمال زیاد در سال ۲۰۲۲ عرضه خواهد شد و بدین ترتیب گزینه‌ای ایده‌آل برای اجرای اندروید ۱۲ است.

احتمالا بسیاری از دارندگان گلکسی اس ۲۱، گلکسی اس ۲۱ پلاس و گلکسی اس ۲۱ اولترا، از عرضه‌ی S21 FE با اندروید ۱۲ خیلی خوشحال نخواهند شد. گلکسی S21 FE به‌طور خاص تحت سیاست به‌روزرسانی اصلی سه‌ساله‌ی سامسونگ قرار می‌گیرد و بنابراین معرفی گوشی مورد اشاره با اندروید ۱۲ یعنی این دستگاه اندروید ۱۳، اندروید ۱۴ و حتی شاید اندروید ۱۵ را هم دریافت کند. این درحالی است که سایر اعضای خانواده‌ی گلکس اس ۲۱، پس از دریافت به‌روزرسانی اندروید ۱۲، فقط اندروید ۱۳ و نهایتا اندروید ۱۴ را دریافت خواهند کرد.

معرفی اس 21 FE 5G با نسخه‌ی جدید سیستم‌عامل موبایلی گوگل تا زمانیکه گوشی‌های خانواده‌ی گلکسی اس ۲۲ با اندروید ۱۲ معرفی و روانه‌ی بازار شوند، تمایزی عجیب و البته دلیل مهمی برای انتخاب این محصول نسبت به سایر مدل‌های سری گلکسی اس ۲۱ خواهد بود.

یکی از راهکارهای حل این مشکل، افزایش بازه‌ی پشتیبانی نرم‌افزاری گلکسی اس ۲۱، اس ۲۱ پلاس و اس ۲۱ اولترا برای دریافت اندروید ۱۵ است. البته این احتمال هم وجود دارد که سامسونگ در این مورد تجدیدنظر کرده و اس S21 FE 5G را با اندروید ۱۱ معرفی کند؛ بدین ترتیب پس از مدتی به‌روزرسانی اندروید ۱۲ را با رابط کاربری One UI 4.0 برای این دستگاه عرضه خواهد کرد.

اگر به مشکلات گوشی‌های گلکسی زد فولد ۳ و مدل 5G گلکسی زد فلیپ ۳ که به‌طور پیش‌فرض با اندروید ۱۲ معرفی شدند توجه کنیم، قطعا پیش‌بینی اینکه اس S21 FE 5G برای جلوگیری از بروز مشکلات مشابه با اندروید ۱۱ روانه‌ی بازار شود، منطقی به‌نظر خواهد رسید. در هرحال، همچنان می‌توان انتظار داشت که این گوشی با نسخه‌ی پایدار اندروید ۱۲ در دسترس خریداران قرار گیرد.

بهره بردن از سیستم‌عامل اندروید ۱۲ می‌تواند به‌عنوانی یکی از مهم‌ترین نقاط قوت کلیدی اس S21 FE نسبت به بسیاری از گوشی‌های ارزان‌قیمت 5G بازار باشد. این گوشی که ابتدا قرار بود در ماه اوت معرفی شود از طراحی شبیه به گلکسی اس ۲۱ بهره خواهد برد. گفته شده این محصول به نمایشگر ۶٫۵ اینچی سوپرامولد با نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز مجهز خواهد شد. علاوه‌براین انتظار می‌رود این گوشی با تراشه‌ی اسنپدراگون ۸۸۸ روانه‌ی بازار شود.

اخیرا در برخی شایعات گفته شده گلکسی اس S21 FE 5G با حافظه‌ی ۱۲۸ گیگاباتی و رم ۶ گیگابایت با قیمت ۶۹۹ دلار به‌بازار عرضه خواهد شد و شاید همین ویژگی یکی از نکات منفی درمورد این دستگاه باشد.

براساس اعلام چند منبع معتبر، سیستم دوربین اصلی این محصول شامل سه دوربین ۱۲، ۸ و ۱۲ مگاپیکسلی خواهد بود و از باتری ۴۵۰۰ میلی‌آمپرساعتی بهره خواهد برد. اگر سامسونگ بخواهد در سال ۲۰۲۲ به هدف فروش ۹ میلیون دستگاه گلکسی S2 FE 5G دست یابد، قطعا باید در قیمت این محصول تجدیدنظر کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات