گوشی جدید نوکیا با پردازنده اگزینوس ۷۸۸۴ در کیگ‌بنچ مشاهده شد

پنج‌شنبه ۱۸ آذر ۱۴۰۰ - ۰۸:۴۵
مطالعه 2 دقیقه
مشخصات مربوط به یک گوشی ساخت نوکیا با تراشه‌ی اگزینوس ۷۸۸۴ سامسونگ به‌تازگی در وب‌سایت بنچمارک گیک‌بنچ مشاهده شده است.
تبلیغات

اچ‌ام‌دی گلوبال، شرکتی که گوشی‌های برند نوکیا را به بازار عرضه می‌کند، درحال آماده شدن برای معرفی یک دستگاه جدید است. گوشی هوشمند بعدی نوکیا با نام مدل سوزوم (Suzume) در وب‌سایت بنچمارک گیک‌بنچ مشاهده شده است.

به گزارش گیزموچاینا، گوشی بعدی نوکیا در گیک‌بنچ دیده شده و فهرست مشخصات کلیدی این محصول نیز در دسترس قرار گرفته است.

براساس اطلاعات به‌دست آمده از بنچمارک، این گوشی هوشمند به یک پردازنده‌ی هشت هسته‌ای مجهز شده که ظاهرا اگزینوس ۷۸۸۴ سامسونگ است. این تراشه در گوشی‌هایی مثل گلکسی A10 سامسونگ نیز مورد استفاده قرار گرفته است.

nokia suzome

این دستگاه از سه گیگابایت حافظه‌ی رم بهره می‌برد و به‌طور پیش‌فرض سیستم‌عامل اندروید ۱۲ را اجرا می‌کند. این گوشی در تست تک هسته‌ای و چند هسته‌ای گیک‌بنچ به‌ترتیب امتیاز ۳۰۶ و ۱۰۰۰ را به‌دست آورده است.

پردازنده‌ی اگزینوس ۷۸۸۴ سامسونگ با استفاده از فرایند ۱۴ نانومتری تولید شده است؛ این درحالی است که بیشتر تراشه‌های مدرن امروزی غول فناوری کره‌ای با فرایند چهار نانومتری تولید می‌شود و به‌همین دلیل تراشه‌ای که نوکیا برای گوشی بعدی خود انتخاب کرده است، کمی قدیمی به‌نظر می‌رسد. این پردازنده شامل دو هسته‌ی کورتکس A73 و ۶ هسته‌ی کورتکس A53 است. پردازنده‌ی گرافیکی این تراشه نیز Mali-G71 MP2 است. علاوه‌بر این یک مودم LTE نیز روی این تراشه تعبیه است.

احتمال دارد نوکیا سوزوم (که در زبان ژاپنی به‌معنی گنجشک است) یکی از چهار دستگاهی باشد که اطلاعات آن‌ها اخیرا فاش شده است. با توجه به مشخصات این محصول، می‌توان آن را یک گوشی اقتصادی محسوب کرد. این دستگاه احتمالا با نمایشگر LCD و دوربین پشتی سه‌گانه روانه‌ی بازار خواهد شد.

انتظار می‌رود در روزهای آینده جزئیات بیشتری درمورد گوشی جدید نوکیا در دسترس قرار گیرد. با توجه به اینکه این محصول در پلتفرم بنچمارک گیک‌بنچ مشاهده شده است، احتمالا به‌زودی شاهد معرفی رسمی آن خواهیم بود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات