عرضه‌ی آپدیت اندروید ۱۱ برای نوکیا ۹ Pure View منتفی شد

چهارشنبه ۱۰ آذر ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۰
مطالعه 3 دقیقه
شرکت HMD Global اعلام کرد که آپدیت اندروید ۱۱ برای نوکیا ۹ Pure View به‌دلیل مشکلات ناسازگاری عرضه نخواهد شد.
تبلیغات

از زمانی که HMD Global تولید گوشی‌های نوکیا را برعهده گرفته است، این شرکت به‌عنوان عضوی از پروژه‌ی اندروید وان، به مشتریان وعده‌ی به‌روزرسانی‌های به‌موقع گوشی‌های خود به مدت حداقل دو سال را داده و برنامه‌ی زمان‌بندی دریافت آپدیت‌ها را پس از انتشار هر نسخه از اندروید توسط گوگل اعلام می‌کند. تا به‌ امروز این شرکت هرچند با تاخیرهایی به وعده‌ی خود در مورد به‌روزرسانی گوشی‌هایش عمل کرده اما متاسفانه به نظر می‌رسد در مورد گوشی نوکیا ۹ Pure View تلاش‌ها برای آماده‌سازی آپدیت اندروید ۱۱ به شکست منتهی شده است.

براساس زمان‌بندی اعلام‌شده توسط نوکیا این گوشی باید اندروید ۱۱ را در سه‌ماهه سوم ۲۰۲۱ دریافت می‌کرد اما این کمپانی فنلاندی برخلاف میل خود امروز اعلام کرد که آپدیت اندروید ۱۱ برای نوکیا ۹ پیور ویو منتشر نخواهد شد. نوکیا در پیامی در صفحه‌ی شعبه لهستان خود دلیل شرکت از گرفتن این تصمیم را مطرح کرده است که خواندن آن ممکن است برای صاحبان این گوشی تعجب‌آور باشد. متن این اطلاعیه بدین‌گونه است:

ناسازگاری‌ای میان دوربین و نرم‌افزار در این نسخه وجود دارد که منجر به مختل‌شدن تجربه‌ی کاربری می‌شود و این با استانداردهای بالای ما جور درنمی‌آید.

به‌نظر می‌رسد مانعی که باعث توقف فرایند توسعه‌ی اندروید ۱۱ برای این گوشی شده است به دوربین پنج‌گانه این گوشی و مکانیزم منحصربه‌فردی که دارد مربوط می‌شود. احتمالا مشکل ناسازگاری از این واقعیت ناشی می‌شود که شرکت پیاده‌کننده‌ی این سیستم دیگر در حوزه‌ی گوشی‌های هوشمند فعالیت ندارد و HMD Global به‌تنهایی با فرایند سخت و هزینه‌بر آماده‌سازی اندروید ۱۱ برای این گوشی مواجه شده است، بنابراین شاید به این نتیجه رسیده باشد که این کار دیگر ارزش اقتصادی نخواهد داشت و حتی امکان دارد نتواند بر مشکل یاد شده غلبه کند.

با وجود عدم انتشار اندروید ۱۱ برای نوکیا ۹ پیور ویو، این شرکت اعلام کرد که همچنان به انتشار آپدیت‌های امنیتی برای این گوشی ادامه خواهد داد اما این وصله‌های امنیتی در قالب اندروید ۱۰ ارائه خواهند شد، همچنین این شرکت به‌منظور جبران ناتوانی در عمل به وعده‌ی خود، تخفیف ۵۰ درصدی خرید گوشی نوکیا XR20 یا سایر گوشی‌های سری X، برای صاحبان این گوشی که مایل به ارتقا به اندروید ۱۱ بودند، درنظرگرفته است.

گرچه این گوشی‌ها در حد و اندازه‌ی نوکیا ۹ پیور ویو نیستند اما ممکن است این تخفیف برای افرادی که به جایگزینی یک پرچم‌دار با یک مدل سطح پایین‌تر اهمیتی نمی‌دهند مناسب باشد. نوکیا ۹ پیور ویو از زمان تصاحب گوشی‌های برند نوکیا توسط HMD Global نزدیک‌ترین گوشی این شرکت به یک پرچم‌دار تمام‌عیار اندرویدی محسوب می‌شود. این گوشی با اندروید ۹ و با وعده‌‌ی دریافت دو نسخه‌ از اندروید در سال ۲۰۱۹ به‌بازار عرضه شد اما با این اتفاق وعده‌ی آپدیت دوم محقق نشد. به‌نظر می‌رسد که پایان این گوشی زودتر از آنچه فکرش را می‌کردیم فرا رسیده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات