احتمال معرفی گوشی تاشوی اوپو برای رقابت با گلکسی زد فولد ۳ سامسونگ

چهارشنبه ۲۱ مهر ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۰
مطالعه 3 دقیقه
در حال حاضر گلکسی زد فولد ۳ سامسونگ جزو بهترین گوشی‌های تاشو محسوب می‌شود؛ اما گزارش‌ها حاکی از آن است که اوپو قصد دارد با عرضه‌ی گوشی تاشو با سامسونگ رقابت کند.
تبلیغات

هنوز گوشی‌های تاشو به‌طور کامل بازار گوشی‌ هوشمند را در دست نگرفته‌اند؛ اما علاقه به این نوع گوشی‌ها در حال افزایش است و سامسونگ تلاش می‌کند تمام سفارش‌های گلکسی زد فولد ۳ و گلکسی زد فلیپ ۳ که اخیرا معرفی کرده است، تحویل مشتریان بدهد. گزارش جدیدی نشان می‌دهد که بازار گوشی‌ تاشو با عرضه‌ی گوشی تاشوی اوپو که احتمالا در اوایل سال ۲۰۲۲ معرفی خواهد شد، داغ‌تر می‌شود.

به نقل از فون‌آرنا، Digital Chat Station، یک افشاگر معتبر در ویبو، اطلاعاتی درباره‌ی گوشی‌ تاشوی آینده‌ی اوپو منتشر کرده است. این افشاگر اظهار داشت که گوشی تاشوی آینده‌ی اوپو دارای صفحه‌نمایش ۷٫۸ اینچ تا ۸ اینچ و نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز با وضوح QHD خواهد بود. گفته می‌شود این گوشی در بخش سخت‌افزار از تراشه‌ی قدرتمند اسنپدراگون ۸۸۸ استفاده خواهد شد.

به‌ گفته‌ی افشاگر نام‌برده‌، این گوشی تاشوی اوپو از دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسل IMX766 و دوربین سلفی ۳۲ مگاپیکسل بهره خواهد برد گفته می‌شود که گوشی دارای حسگر اثر انگشت جانبی خواهد بود و با ColorOS 12 بر پایه اندروید ۱۱ اجرا خواهد شد.

هنوز هیچ گزارشی مبنی بر تاریخ رونمایی این گوشی تاشو و اینکه در کدام بازار در دسترس خواهد بود، ارائه نشده است.

با نگاهی به مشخصات فاش‌شده به نظر می‌رسد که حالت تاشوندگی این گوشی تاشوی اوپو به‌جای اینکه مانند گلکسی زد فلیپ ۳ باشد، مانند سری گلکسی زد فولد و میت ایکس ۲ هواوی تا خواهد بود. اگر این اطلاعات صحیح باشد، تاشوی اوپو صفحه‌نمایش داخلی کمی بزرگ‌تر از گلکسی زد فولد ۳، یعنی صفحه‌نمایش بزرگ‌تر از ۷٫۶ اینچ خواهد داشت.

افزون بر این، دوربین اصلی گوشی تاشوی اوپو از حسگر ۵۰ مگاپیکسل IMX766 که حسگری درجه یک محسوب می‌شود و قابلیت فیلم‌برداری 8K را فراهم‌ می‌کند، استفاده خواهد کرد. باید منتظر بمانیم و ببینیم کدام گوشی سامسونگ یا اوپو انتخابی بهتری خواهد بود.

سؤال این است که آیا گوشی‌های تاشو می‌توانند به انتخابی معمول در مقابل گوشی‌های غیر تاشونده برای مشتریان تبدیل شود یا خیر.

چند سال پیش گوشی‌های تاشو زیاد جالب نبودند و بسیاری از مردم از آن‌ها استقبال نمی‌کردند؛ اما به نظر می‌رسد امسال با معرفی گلکسی زد فولد ۳ و گلکسی زد فلیپ ۳ اوضاع کمی تغییر کرده است.

اخیرا گزارشی منتشر کردیم که تقاضا برای خرید هر دو گوشی تاشوی جدید سامسونگ به‌صورت غیرمنتظره‌ای افزایش پیدا کرده است و برخی افراد که آن‌ها را سفارش‌ داده‌اند، باید یک ماه منتظر بمانند تا گوشی‌ خود را دریافت کنند. افزایش تقاضا تاکنون بیشتر بازار داخلی سامسونگ را تحت تأثیر قرار داده است، به‌طوری‌که برخی از فروشگاه‌ها حتی نمی‌توانند سفارش‌های گلکسی زد فولد ۳ و گلکسی زد فلیپ ۳ را قبول کنند.

طبق گزارش‌ها، پیش‌فروش گلکسی زد فولد ۳ و گلکسی زد فلیپ ۳ در کره جنوبی نسبت به گلکسی اس ۲۱، ۸۰ درصد بهتر بوده است.

سایر تولید‌کنندگان گوشی نیز به‌ دنبال ورود به بازار گوشی‌ تاشو هستند. برخی شایعات حاکی از آن است که پیکسل فولد را در رویداد آینده رونمایی پیکسل ۶ گوگل در تاریخ ۱۹ اکتبر (۲۷ مهر ۱۴۰۰) خواهیم دید. با این‌ تفاسیر، گوشی تاشوی گوگل به رقابت با گوشی‌های تاشوی سامسونگ خواهد پرداخت.

شنیده‌هایی درباره‌ی آیفون تاشو نیز به‌ گوش می‌رسد؛ اما هیچ اخبار و شایعه‌ای درباره‌ی تاریخ معرفی آن در دسترس نیست. تحلیلگران اپل اعلام کرده‌اند کوپرتینویی‌ها در حال کار روی یک آیفون تاشو هستند؛ اما هیچ جزئیاتی درباره‌ی آن مشخص نیست.

دیدگاه شما درباره‌ی گوشی تاشو اوپو و داغ شدن بازار این مدل گوشی‌ چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات