سامسونگ در تولید گوشی‌ تاشو جدید با مشکل جدی روبه‌رو شده است

سه‌شنبه ۲۰ مهر ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۰
مطالعه 2 دقیقه
گزارش‌ها نشان می‌دهد که تقاضا برای خرید گلکسی زد فولد ۳ و گلکسی زد فلیپ ۳ زیاد است و کمبود تراشه باعث شده عرضه‌ی این گوشی‌های تاشو‌ با تقاضا برابر نباشد.
تبلیغات

همان‌طور که در گزارش‌های قبل اعلام کردیم، جدید‌ترین گوشی‌های تاشوی سامسونگ، گلکسی زد فولد ۳ و گلکسی زد فلیپ ۳ با استقبال بسیار خوبی از سوی طرفداران روبه‌رو شده است و تاکنون تمام رکوردهای فروش گوشی‌های تاشوی این شرکت را شکسته‌اند. به نظر می‌رسد هنوز تقاضای زیادی برای این گوشی‌ها وجود دارد.

به گزارش سم‌موبایل، به‌ نظر می‌رسد سامسونگ با مشکل جدی دست‌و‌پنجه نرم می‌کند. این شرکت قادر به افزایش عرضه در برابر تقاضا نیست و از این جهت وضعیت خوبی ندارد. سامسونگ قصد دارد گوشی‌های تاشو‌ی زیادی تولید کند؛ اما در حال‌ حاضر نمی‌تواند نیاز‌های مشتریان را تأمین کند.

کمبود جهانی تراشه به‌طور جدی بر توانایی سامسونگ در افزایش تولید گوشی‌ تاشدنی جدید تأثیر گذاشته و به همین دلیل، عرضه‌ گوشی‌های تاشو‌ با توجه به تقاضای زیاد همچنان عقب مانده است.

سامسونگ تاکنون در تلاش بوده است تا اقدامات قابل توجهی در زمینه‌ی رفع کمبود تراشه انجام بدهد. همان‌طور که می‌دانید، امسال پرچم‌داران جدید گلکسی نوت را رونمایی نکرد تا گوشی‌های تاشو جایگزین آن باشد.

کمبود تراشه همچنین باعث شد سامسونگ گوشی‌های تاشو را بر گلکسی S21 FE در اولویت قرار بدهد و رونمایی این گوشی نیز به تعویق افتاد. هنوز مشخص نیست آیا سامسونگ برنامه‌ای برای رونمایی و عرضه‌ی گلکسی S21 FE دارد یا خیر.

۳۹ روز پس از عرضه، سامسونگ بیش از ۱ میلیون دستگاه گوشی تاشو جدید در کره جنوبی به فروش رساند. عرضه‌ی گوشی‌های تاشو‌ آن‌قدر محدود است که برخی از مشتریان باید یک ماه منتظر بمانند تا گوشی‌ خود را دریافت کنند. از طرفی دیگر برخی از خرده‌فروشان در کره به‌ دلیل نداشتن موجودی نمی‌توانند گلکسی زد فولد ۳ و گلکسی زد فلیپ ۳ را بفروشند.

گزارش رسانه‌های محلی همچنین نشان می‌دهد که مدیریت سامسونگ نتوانسته است تقاضا برای گوشی‌های تاشو‌ی جدید را پیش‌بینی کند و از این جهت با نارضایتی‌هایی مواجه شده است. به نظر می‌رسد که گوشی‌های جدید تاشو ضربه‌ای بزرگ‌تر از حد انتظار به شرکت خواهد زد. گفته می‌شود که مشکل تقاضا فقط محدود به کره جنوبی نیست و در دیگر نقاط جهان شاهد آن هستیم.

دیدگاه شما کاربران زومیت درباره‌‌ی مشکل به‌وجودآمده چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات