تمامی جزئیات مشخصات پیکسل ۶ و پیکسل ۶ پرو فاش شد

دوشنبه ۱۹ مهر ۱۴۰۰ - ۲۰:۳۰
مطالعه 5 دقیقه
سایت Carphone Warehouse با انتشار صفحات مشخصات پیکسل ۶ و پیکسل ۶ پرو، تمام مشخصات این دو دستگاه را فاش کرد.
تبلیغات

دیگر نمی‌توانیم بگوییم شگفت‌زده شده‌ایم؛ زیرا باردیگر اطلاعات جدیدی از دوگانه پیکسل ۶ فاش شد. این‌بار Carphone Warehouse است که با انتشار صفحات اطلاعات گوشی‌های هوشمند جدید گوگل، مشخصات آن‌ها را افشا کرد. این صفحات کمی پس از انتشار حذف شده‌اند؛ اما ایوان بلاس، افشاگر خوش‌نام حوزه فناوری، آن‌ها را دیده است. به‌همین‌دلیل، اکنون به تمام اطلاعاتی دسترسی داریم که ممکن است بخواهید درباره دو گوشی پیکسل ۶ گوگل پیش از معرفی‌شان در ۱۹ اکتبر ۲۰۲۱ بدانید.

پیکسل ۶ و پیکسل ۶ پرو

با پیکسل ۶ پرو شروع می‌کنیم. این دستگاه از اولین تراشه سفارشی گوگل استفاده می‌کند. در گذشته، این شرکت تراشه پردازش تصویری طراحی کرده بود؛ اما طراحی آن یکپارچه نبود. تراشه Google Tensor از سخت‌افزار AI‌ روی دستگاه برخوردار است که برای سرعت‌بخشیدن به ویژگی‌هایی مانند Night Sight و Portrait Mode و Magic Eraser استفاده می‌شود. این دستگاه برای بهره‌وری بهینه شده است و ۸۰ درصد سریع‌تر از اسنپدراگون 765G پیکسل ۵ عمل می‌کند.

پیکسل ۶ و پیکسل ۶ پرو

به‌گزارش جی‌اس‌ام آرنا، مدل پرو به پیشرفته‌ترین دوربین موجود روی گوشی‌های گوگل مجهز است. ماژول اصلی دوربین این دستگاه درونش سنسور ۵۰ مگاپیکسلی دارد که بسیار بزرگ‌تر از سنسور کوچک ۱/۲.۵۵ اینچی داخل پیکسل ۵ است. همچنین، این دوربین ۱۵۰ درصد نور بیشتری ثبت می‌کند که برای عکس‌های شب مفید خواهد بود.

پیکسل ۶ و پیکسل ۶ پرو

افزون‌براین، لنز تله برگشته است و این بخش بزرگ‌نمایی نوری چهاربرابری ارائه می‌دهد که با استفاده از Super Res Zoom می‌توان آن را تا بیست برابر افزایش داد. درباره دوربین اولتراواید اطلاعات دیگری وجود ندارد، به‌جز اینکه از سنسور ۱۲ مگاپیکسلی بهره می‌برد. گوشی‌ هوشمند جدید گوگل از دوربین سلفی نسبتاً وسیع با میدان دید ۹۴ درجه (در حالت RAW، احتمالاً قبل از اصلاح لنز) برخوردار خواهند بود.

اکنون کمی درباره Magic Eraser صحبت کنیم. این فناوری ابزار هوش مصنوعی است که افراد و اشیای ناخواسته را از عکس شما حذف می‌کند. این امر در مناطق گردشگری شلوغ بسیار مفید خواهد بود که در آن نمی‌توانید عکسی ثبت کنید که فقط خودتان در آن باشید. قابلیت Face Unblur نیز وجود دارد که با بازیابی چهره سوژه، عکس‌های تار را نجات می‌دهد.

پیکسل ۶ پرو از شارژ ۳۰ واتی ازطریق USB-C پشتیبانی می‌کند و شارژ آن در کمتر از ۳۰ دقیقه به ۵۰ درصد می‌رسد؛ البته شارژر ۳۰ واتی جداگانه فروخته می‌شود. در این دستگاه، شارژ بی‌سیم سریع ۲۳ واتی و اشتراک باتری نیز پشتیبانی می‌شود. صفحه‌نمایش ۶٫۷ اینچی از نوع LTPO OLED با نرخ نوسازی متغیر از ۱۰ تا ۱۲۰ هرتز خواهد بود. این گوشی با گوریلا گلس Victus پوشانده شده و کل گوشی از مقاومت IP68 دربرابر گرد‌و‌غبار و آب برخوردار است.

پیکسل ۶ و پیکسل ۶ پرو

در این گوشی هوشمند، امنیت با تراشه جدید Titan M2 ویژگی مهمی خواهد بود. این تراشه عضو جدید Titan M است که با سری پیکسل ۳ معرفی شد. همچنین، برای مقابله با حملات جدید گوگل پنج سال به‌روز‌رسانی امنیتی برای دستگاه‌های جدیدش ارائه می‌دهد.

سایر ویژگی‌های برجسته ترجمه آفلاین به ۵۵ زبان را شامل می‌شود. برای ترجمه دوربین را به‌سمت متن می‌توانید بگیرید یا زیرنویس‌های ترجمه‌شده را برای پادکست دریافت کنید. ویژگی «در یک نگاه» اطلاعات مربوط به رویدادهای آینده را نشان می‌دهد. به‌عنوان مثال، بلیت هواپیما شما. پیکسل‌ها با اندروید ۱۲ جدید عرضه می‌شوند؛ اگرچه برخی ویژگی‌های آن‌ها منحصر‌به‌فرد گوگل هستند.

پیکسل ۶ و پیکسل ۶ پرو

سرانجام چند لوازم جانبی نیز برای این دستگاه‌ها آماده شده است. شارژر USB-C با قدرت ۳۰ وات وجود دارد که پیش‌تر به آن اشاره کردیم. شارژر بی‌سیم Pixel Stand نیز می‌تواند تلفن را به هابی تبدیل کند که توانایی کنترل دستگاه‌های هوشمند را دارد یا قاب عکسی است که تصاویر Google Photos را نشان می‌دهد. همچنین، قاب محافظ شفافی وجود دارد که با بیش از ۳۰ درصد پلاستیک‌های بازیافتی پس از مصرف ساخته شده است.

پیکسل ۶ و پیکسل ۶ پرو

اکنون به‌سراغ پیکسل ۶ کوچک‌تر می‌رویم و کمی درباره‌اش صحبت می‌کنیم. این دستگاه نیز از تراشه Google Tensor و تراشه امنیتی Titan M2 پشتیبانی می‌کند. این گوشی به دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی و ۱۲ مگاپیکسلی اولتراواید مجهز است؛ اما لنز تله‌فوتو را از دست می‌دهد.

پیکسل ۶ و پیکسل ۶ پرو

اندازه صفحه‌نمایش گوشی جدید اهالی مانتین‌ویو ۶٫۴ اینچی از نوع OLED معمولی خواهد بود. این نمایشگر نرخ نوسازی درخورتوجهی خواهد داشت؛ اما مانند پنل LTPO به‌نظر نمی‌رسد. صفحه‌نمایش گوشی هوشمند مذکور با گوریلا گلس Victus پوشانده خواهد شد و از استاندارد IP68 برای مقاومت در‌برابر گرد‌و‌غبار و آب برخوردار خواهد بود. لوازم جانبی مشابهی نیز برای پیکسل ۶ کوچک‌تر تولید شده است؛ اگرچه شارژ بی‌سیم کمی کُندتر است (۲۱ وات).

پیکسل ۶ و پیکسل ۶ پرو نوزدهم اکتبر عرضه می‌شوند؛ اما باید بگوییم که فقط در هشت کشور جهان در‌دسترس خواهند بود؛ بنابراین، امکان خریدشان به محل زندگی‌تان بستگی دارد. قیمت پیکسل ۶ کوچک‌تر احتمالاً از ۶۵۰ یورو شروع خواهد شد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات