شایعه: پیکسل 6 تا پنج سال به‌روزرسانی امنیتی دریافت خواهد کرد

دوشنبه ۱۹ مهر ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۵
مطالعه 2 دقیقه
بر اساس اعلام یک از افشاگران معروف خبرهای فناوری، گوگل تا پنج سال برای سری پیکسل ۶ به‌روزرسانی امنیتی منتشر خواهد کرد.
تبلیغات

یکی از نگرانی‌های کاربران هنگام خرید گوشی‌ هوشمند اندروید این است که تولیدکننده‌ی این محصولات تا چه مدتی از آن‌ها پشتیبانی خواهند کرد. مدت‌زمان پشتیبانی از گوشی‌های اندروید در هر شرکت متفاوت است. بیشتر تولیدکنندگان، معمولا بین دو تا سه نسخه‌ی بزرگ اندروید را برای گوشی‌های خود منتشر می‌کنند. وصله‌های امنیتی نیز معمولا بین دو تا سه سال پس از معرفی گوشی‌های هوشمند، برای این محصولات ارائه می‌شود.

به گزارش اوبرگیزمو، گوشی‌های سری پیکسل ۶ گوگل احتمالا تا پنج سال از به‌روزرسانی‌های امنیتی بهره خواهند برد. ایوان‌ بلس، یکی از افشاگران نام‌آشنای خبرهای فناوری، در توییت اخیر خود لینک یک فهرست را منتشر کرده که البته در حال حاضر از دسترس خارج شده است. در فهرست فاش‌شده توسط بلس، به این مورد اشاره شده که گوگل حداقل تا پنج سال، به‌روزرسانی امنیتی برای سری پیکسل ۶ منتشر خواهد کرد.

البته هنوز مشخص این گوشی‌ها چند به‌روزرسانی اصلی از سیستم عامل اندروید را دریافت خواهند کرد. انتظار می‌رود گوگل حداقل دو نسخه‌ی بزرگ اندروید را برای پرچم‌داران بعدی خود عرضه کند و حتی امکان دارد این دوره‌ی پشتیبانی تا سه به‌روزرسانی بزرگ ادامه داشته باشد. به‌ نظر می‌رسد پیکسل ۶ گوگل حداقل تا پنج سال از نظر امنیتی مشکلی نخواهد داشت.

این یعنی حتی در شرایطی که پیکسل ۶ به‌روزرسانی‌های اصلی اندروید را دریافت نکند، برای مدت قابل توجهی در برابر مشکلات امنیتی محفوظ خواهد بود. پنج سال پشتیبانی در این زمینه، زمان زیادی محسوب می‌شود؛ زیرا معمولا افراد گوشی‌ هوشمند خود را هر چند سال یک‌بار تعویض می‌کنند. ایده‌ی بهتر این است که پیش از پایان یافتن پشتیبانی نرم‌افزاری، به تعویض گوشی خود اقدام کنید.

گوگل هفته‌ی آینده در مراسمی از نسل بعدی پرچم‌دارانش موسوم به پیکسل ۶ رسما رونمایی خواهد کرد و در آن زمان جزئیات بیشتری در مورد این محصولات دسترس قرار خواهد گرفت.

نظر شما در مورد دوره‌ی پنج‌ساله‌ی پشتیبانی امنیتی از گوشی‌های پیکسل ۶ گوگل چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات