تعمیر نمایشگر آیفون ۱۳ از همیشه سخت‌تر شده است

شنبه ۱۷ مهر ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
بر اساس گفته‌های Phone Repair Guru در یوتیوب، تعویض صفحه‌نمایش آیفون ۱۳ ممکن است فیس آی‌دی را غیر فعال کند.
تبلیغات

تغییرات اپل در طراحی صفحه‌نمایش آیفون ۱۳، جایگزینی صفحه‌نمایش را برای شرکت‌های تعمیرکار شخص ثالث دشوارتر می‌کند؛ زیرا تلاش برای تغییر صفحه آسیب‌دیده می‌تواند منجر به از دست دادن پشتیبانی فیس آی‌دی شود.

به گزارش اپل اینسایدر، خرابی صفحه‌نمایش یک مشکل بسیار متداول است که صاحبان گوشی‌ هوشمند را مجبور به تعمیر دستگاه خود می‌کند. عده‌ای فرایند تعمیر را به‌صورت مستقیم از طریق شرکت سازنده پیگیری می‌کنند و بعضی آن را به مرکز تعمیرات شخص ثالث می‌سپارند. این مسئله برای کسانی که آیفون دارند و بنا به دلایلی باید نمایشگر دستگاه خود را تعویض کنند کمی متفاوت است؛ زیرا این کار باید توسط خود شرکت یا تعمیرکار مجاز اپل انجام شود.

به‌تازگی Phone Repair Guru در یوتیوب هنگام تعویض نمایشگر آیفون ۱۳ به مسئله‌ای برخورد کرده است. به گفته او، تعویض صفحه‌نمایش آیفون ۱۳ با نمونه مشابه از لحاظ فنی ممکن است؛ اما با این کار مشکلی پیش می‌آید که احتمالا صاحب دستگاه از نتیجه راضی نخواهد بود. هنگام تعمیر به صاحب دستگاه هشدار داده می‌شود که شما در حال استفاده از صفحه‌نمایش اصلی نیستید و ممکن است بعد از تعویض فیس آی‌دی دیگر در دسترس نباشد.

این مسئله نشان می‌دهد که تعویض صفحه‌نمایش آیفون ۱۳ از همیشه سخت‌تر شده و احتمالا برای روبه‌رو نشدن با چنین مشکلی، حتما به یک تعمیرکار معتبر اپل نیاز است. این مسئله ممکن است برای کاربرانی که توانایی دسترسی به تعمیرکاران اپل ندارند ناراحت‌کننده باشد. البته تعویض کامل صفحه‌نمایش آیفون مشکل‌ساز است؛ اما می‌توان تعمیرات قطعات متصل از جمله میکروفون، سنسور مجاورت و سنسور نور محیط را انجام داد.

این اولین بار نیست که تعمیر صفحه‌نمایش توسط یک شرکت شخص ثالث مشکلاتی در آیفون ایجاد کرده است. در سال ۲۰۱۸، به‌روزرسانی iOS 11.3 عملکرد لمسی دستگاه برخی از کاربران آیفون ۸ که از نمایشگر اصلی استفاده نمی‌کردند، از کار انداخت. در برخی موارد، مشخص شد که تنظیم روشنایی خودکار از بین رفته و سنسور نور محیط توسط iOS هنگام بوت شدن غیر فعال شده است.

کشف این مسئله درباره تعمیر نمایشگر آیفون ۱۳ زمانی اتفاق افتاده که این شرکت به دلیل سیاست خود در تعمیر دستگاه‌هایش مورد حمله قرار گرفته است. در ماه سپتامبر، سهام‌داران اپل با صدور درخواستی سعی کردند این شرکت را متقاعد کنند استراتژی خود را تغییر بدهد.

دولت آلمان از اتحادیه اروپا خواسته است تولیدکنندگانی مانند اپل را مجبور کند قطعات یدکی دستگاه‌ها را تا هفت سال آزادتر عرضه کنند. این در حالی است که در ایالات متحده آمریکا، FTC متعهد شده محدودیت‌هایی برای تعمیر غیر قانونی اعمال کند. هنوز سیاست جهان برای مقابله با استراتژی اپل یکپارچه نشده است. نظر شما همراهان زومیت درباره اقدامات این شرکت برای انحصاری بودن تعمیر آیفون‌ چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات