احتمال رونمایی از نسل بعدی آیفون SE در نیمه نخست ۲۰۲۲ قوت گرفت

جمعه ۱۶ مهر ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۵
مطالعه 2 دقیقه
گفته می‌شود آیفون SE جدید در بهار ۲۰۲۲ مبتنی بر طراحی مدل کنونی عرضه خواهد شد و ظاهرا باتوجه به پردازنده جدید از ارتباطات 5G نیز پشتیبانی خواهند کرد.
تبلیغات

تاکنون شایعات متعددی از سومین نسل آیفون SE منتشر شده است و اغلب آن‌ها بر این توافق نظر دارند که ارزان‌قیمت‌ترین گوشی‌ هوشمند اپل می‌تواند‌ در نیمه نخست سال آینده میلادی با همان طراحی مدل کنونی رونمایی و عرضه شود. اکنون گزارش جدیدی در همین راستا منتشر شده است که درواقع مُهر تأییدی دیگر بر شایعات محسوب می‌شود.

به گفته نشریه ژاپنی Mac Otakara و با استناد به منابع چینی آکاه از سیاست‌های اپل، سخت‌افزر آیفون SE جدید در شاسی مشابه آیفون ۸ تعبیه خواهد شد؛ این بدان معنی است که در نمای جلویی دستگاه شاهد یک نمایشگر ۴٫۷ اینچی از نوع LCD خواهیم بود که مانند نسل گذشته از حاشیه‌های قابل توجهی در بالا و پایین برخوردار است و دکمه هوم مجهز به تاچ آی‌دی در حاشیه پایینی آن قرار خواهد گرفت. نمای پشتی نیز تغییر خاصی نخواهد داشت و ظاهراً گوشی مذکور می‌تواند در نیمه‌ی نخست سال آینده میلادی به‌صورت مطبوعاتی رونمایی و عرضه شود.

این گزارش ادعا می‌کند که در بطن گوشی یادشده تراشه A15 Bionic قدرت پردازشی را تأمین خواهد کرد. افزون بر این، مودم X60 کوالکام پشتیبانی از نسل پنجم ارتباطات موبایل (5G) را برای آیفون SE 2021 به ارمغان می‌آورد. تراشه یادشده با فرایند ۵ نانومتری پلاس TSMC ساخته می‌شود و پذیرای ۶ هسته‌ی پردازشی شامل ۲ هسته قدرتمند و ۴ هسته ضعیف خواهد بود و ۴ هسته گرافیکی آن‌ها را همراهی خواهند کرد.

علاوه بر نسخه بهبودیافته آیفونSE، گفته می‌شود اپل در حال توسعه نسخه‌ی دیگری از آیفون ۱۱ مجهز به نمایشگر ۶ اینچی از نوع LED و پشتیبانی از فیس آی‌دی (Face ID) و فناوری 5G است. از قرار معلوم، این دستگاه در سال ۲۰۲۳ راه‌اندازی خواهد شد و عضو جدید خانواده SE خواهد بود. تاکنون بازه‌ی دقیقی برای رونمایی از گوشی اقتصادی اپل مشخص نشده است؛ اما با استناد به گفته‌های مینگ‌چی کو، باید منتظر اطلاعات بیشتری در نیمه‌ی نخست ۲۰۲۲ باشیم.

برای مطالعه‌ی تمام مقالات مرتبط با آیفون به این صفحه مراجعه کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات