نسل بعدی آیفون SE مجهز به پردازنده A14 سال آینده از راه خواهد رسید

دوشنبه ۲۸ تیر ۱۴۰۰ - ۲۳:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
به‌گفته دیجی‌تایمز، اپل قصد دارد سال آینده میلادی نسل بعدی آیفون SE را با پردازنده A14 و مؤلفه‌های طراحی وام‌گرفته‌شده از آیفون ۸ رونمایی و روانه بازار کند.
تبلیغات

شایعات اخیر حاکی از آن است که اپل قصد دارد در نیمه نخست سال آینده میلادی، نسل بعدی آیفون SE جدید را به‌عنوان ارزان‌ترین گوشی آیفون با قابلیت پشتیبانی از نسل پنجم شبکه موبایل (5G) عرضه کند. حال اپل‌اینسایدر با استناد به منابع موثق دیجی‌تایمز از زنجیره تأمین محصولات اپل، گزارشی تدوین کرده است که مُهر تأییدی بر شایعات پیشین محسوب می‌شود.

سال گذشته، اپل آیفون SE جدید را با طراحی کلاسیک شبیه به آیفون ۸ و پردازنده قدرتمند A13 رونمایی کرد. تاکنون، بیشتر شایعات درباره نسل بعدی گوشی مقرون‌به‌صرفه کوپرتینویی‌ها به نمایشگر بزرگ‌تر ۵٫۵ یا ۶٫۱ اینچ معطوف بوده؛ اما اپل به فروش همان مدل سال گذشته بسنده کرده است و به‌نظر نمی‌رسد برنامه‌ای برای رونمایی نسخه بعدی آن در سال جاری میلادی داشته باشد.

دیجی‌تایمز معتقد است قلب تپنده سومین نسل از آیفون SE را پردازنده A14 Bionic تشکیل خواهد داد که براساس فرایند ساخت پنج‌نانومتری تولید می‌شود و مودم اختصاصی کوالکام موسوم به X55 پشتیبانی از فناوری 5G را به‌ارمغان می‌آورد.

دیجی‌تایمز جزئیات دیگری از سایر بخش‌های این گوشی ارائه نداده است؛ اما گمان می‌رود آیفون SE جدید زبان طراحی آیفون ۸ و نمایشگر ۴/۷ اینچی و سایر مشخصات سخت‌افزاری را حفظ کند؛ البته احتمالا استفاده از پردازنده جدید مجهز به موتور عصبی و یادگیری ماشین و پردازنده سیگنال تصور قوی‌تر، می‌تواند خروجی تصاویر دوربین را بهبود دهد.

گفتنی است در گذشته، برخی شایعات از معرفی نسخه پلاس آیفون SE در سال جاری حکایت می‌کردند. پیش‌تر، فروشگاه Best Buy محافظ صفحه‌نمایش آیفون SE پلاس را افشا کرده بود که ظاهری تقریبا شبیه آیفون ۸ پلاس داشت. بااین‌حال، به‌نظر می‌رسد غول دنیای فناوری از ارائه نسخه پلاس صرف‌نظر کرده است و احتمالا به‌جای آن، در حال تولید نسخه دیگری با الهام از آیفون ۱۱ و مجهز به نمایشگر ۶ اینچی LCD و پشتیبانی از فیس آی‌دی (Face ID) و فناوری 5G است. از قرار معلوم، این دستگاه سال ۲۰۲۳ ساخته خواهد شد و عضو جدید خانواده SE خواهد بود.

ناگفته نماند برخی شواهد نشان می‌دهد اهالی کوپرتینو در حال طراحی و تولید تراشه‌های میان‌رده و تضعیف‌شده‌ای هستند که شاید به‌منظور افزایش شارژدهی در گوشی‌های آیفون SE استفاده شوند؛ البته تاکنون مرجع موثقی این خبر را تأیید نکرده است و باید به دید شایعه به آن نگاه کرد.

برای مطالعه تمام مقالات مرتبط با اپل به این صفحه مراجعه کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات