سامسونگ در گلکسی M52 5G، جک هدفون را فدای ضخامت کمتر کرده است

شنبه ۳ مهر ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۰
مطالعه 2 دقیقه
سامسونگ در طراحی میان‌رده گلکسی M52 5G، جک هدفون را حذف کرده است تا دستگاه نازک‌تر به نظر برسد.
تبلیغات

بگذارید ابتدای خبر سؤالی از شما بپرسیم؛ به نظر شما افرادی که قصد دارند گوشی‌ هوشمند میان‌رده بخرند، بین جک هدفون و ضخامت کمتر کدام گزینه را انتخاب می‌کنند؟ به احتمال زیاد پاسخ شما جک هدفون است؛ حتی اگر به قیمت ضخیم‌تر شدن دستگاه باشد. اما ظاهرا سامسونگ هند این‌طور فکر نمی‌کند.

به گزارش سم‌موبایل، گلکسی M52 5G سامسونگ در لهستان و آلمان به‌صورت رسمی معرفی شده است و نه‌تنها تمام مشخصات فنی گلکسی A52s 5G را دارد، بلکه به تبعیت از این دستگاه، با جک هدفون ۳٫۵ میلی‌متری نیز خداحافظی کرده است.

سامسونگ لهستان و آلمان به طراحی ظاهری گلکسی M52 5G اشاره‌ای نکرده‌اند؛ اما هند این کار را انجام داده است. احتمالا دلیل اصلی چنین کاری، پیدا کردن توجیهی معقول برای دلیل حذف جک هدفون است. البته به نظر نمی‌رسد افراد زیادی این بهانه را بپذیرند. مطمئنا بودن جک هدفون در یک گوشی میان‌رده، بیشتر از ضخامت آن برای اکثر کاربران مهم است.

این اولین بار نیست که سامسونگ چنین کاری انجام می‌دهد. گلکسی M40 که در سال ۲۰۱۹ عرضه شد، ارزان‌ترین گوشی میان‌رده سامسونگ در آن زمان بود که جک هدفون نداشت. وقتی از سامسونگ پرسیده شد چرا چنین ویژگی مهمی در این دستگاه وجود ندارد، این شرکت در پاسخ گفت قصد داشته است یک گوشی هوشمند نازک تولید کند و این مسئله باعث شده است فضای کافی برای قرار دادن جک هدفون باقی نماند.

همچنین به نظر می‌رسد این یک ترفند تجاری برای حفظ تقاضای کاربران برای خرید گلکسی A52s 5G پس از آغاز فروش گلکسی M52 5G باشد. به احتمال زیاد گلکسی M52 5G از A52s 5G ارزان‌تر خواهد بود؛ مانند تمام اعضای خانواده M که از سری A الگوبرداری شده‌اند؛ اما حذف قابلیتی که بسیاری از خریداران در بخش میان‌رده و مقرون‌به‌صرفه به دنبال آن هستند، می‌تواند راهی عالی برای اطمینان از این باشد که M52 5G فروش A52s 5G را به اندازه زیادی کاهش نمی‌دهد.

البته این مشتری است که در طولانی‌مدت باید بهای خرید این دستگاه را بدهد. سامسونگ به جای داشتن یک دستگاه واحد که همه ویژگی‌ها را در خود جای داده است، اصرار دارد دو نسخه از یک محصول را تولید کند که تفاوت‌‌های بسیار کمی با یکدیگر دارند و این مسئله خریداران را اذیت می‌کند. به نظر می‌رسد سامسونگ باید در آینده‌ای نزدیک راهی که در پیش‌گرفته را تغییر بدهد یا شاهد کم شدن مشتریان خود و مهاجرت آن‌ها به سوی دیگر برندها باشد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات