احتمال استفاده از شارژ سریع ۱۲۰ وات در شیائومی می ۱۲ و می میکس ۵

یک‌شنبه ۲۸ شهریور ۱۴۰۰ - ۰۸:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
اطلاعات منتشرشده توسط یکی از افشاگران دنیای فناوری، از پشتیبانی شارژ سریع ۱۲۰ واتی در Xiaomi Mi 12 و Xiaomi Mi MIX 5 خبر می‌دهد.
تبلیغات

پس از عرضه رسمی سری آیفون ۱۳، اکنون نوبت به دیگر پرچم‌داران رسیده است که خودی نشان بدهند. دو پرچم‌دار اندرویدی که به‌راحتی در ذهن بسیار از طرفداران دنیای فناوری نقش می‌بندد، شیائومی می ۱۲ و شیائومی می میکس ۵ هستند. براساس گزارش‌های منتشرشده، Xiaomi Mi 12 ممکن است در اوایل نوامبر امسال وارد بازار شود؛ اما Xiaomi Mi MIX 5 باید سال آینده در بازار دیده شود. بخشی از اطلاعات مربوط به این گوشی‌های هوشمند دردسترس ما قرار گرفته است که از آن‌ جمله می‌توان به استفاده از آخرین پردازنده پرچم‌دار کوالکام یعنی اسنپدراگون ۸۹۸ اشاره کرد.

به گزارش گیزچاینا، یکی از افشاگران معروف دنیای فناوری در ویبو بخشی از اطلاعات مربوط به پرچم‌دار بعدی شیائومی را منتشر کرده است. طبق این پست، پرچم‌دار آینده شیائومی از نسل جدید شارژر سریع استفاده می‌کند. شماره مدل شارژر *MDY-13-E است. این شارژر از ۱۲۰ وات پشتیبانی می‌کند؛ اما حجم آن کمتر است و قدرت بالای خود را برای مدت طولانی‌تری حفظ می‌کند.

این بدان معنا است که فناوری جدید شارژ سریع ۱۲۰ وات شیائومی نه‌تنها قابل حمل‌تر است‌، بلکه سرعت شارژ بالاتری دارد. این گزارش نشان می‌دهد که زمان شارژ آن ممکن است بار دیگر رکورد جدیدی ثبت کند.

با توجه به اخبار منتشرشده از منابع مختلف، Xiaomi Mi 12 و Xiaomi Mi MIX 5 سال آینده ممکن است به این شارژر سریع مجهز شوند. البته انتظار داریم Xiaomi Mi 12 این فناوری جدید را معرفی کند.

براساس گزارش‌های قبلی، پرچم‌دار شیائومی می ۱۲ با ترکیب قدرتمندی در بخش دوربین ارائه خواهد شد. این قسمت از یک دوربین ۵۰ مگاپیکسلی بسیار بزرگ و یک دوربین اصلی ۲۰۰ مگاپیکسلی استفاده می‌کند. این دستگاه تنها تلفن هوشمند موجود در بازار خواهد بود که گفته می‌شود دارای دوربین ۲۰۰ مگاپیکسلی است. در حال حاضر تنها یک سنسور ۲۰۰ مگاپیکسلی در بازار وجود دارد که آن‌هم جدیدترین سنسور ISOCELL HP1 سامسونگ است. این سنسور نه‌تنها ۲۰۰ مگاپیکسل دارد بلکه از فناوری ۱۶ در یک پشتیبانی می‌کند. البته طبق بعضی از گزارش‌ها، گوشی شیائومی می ۱۲ به دوربین ۲۰۰ مگاپیکسلی مجهز نخواهد شد.

مشخصات احتمالی شیائومی می ۱۲

سری Mi 12 با صفحه‌نمایشی دارای نرخ نوسازی تطبیقی LTPO عرضه خواهد شد. این ویژگی نرخ نوسازی تطبیقی بین ۱ تا ۱۲۰ هرتز را تحقق می‌بخشد و باعث تنظیم خودکار صفحه‌نمایش می‌شود. این بدان معنا است که برای مثال، اگر کاربری در حال اجرا کردن بازی در دستگاه خود باشد، نرخ نوسازی به‌طور خودکار روی ۱۲۰ هرتز تنظیم می‌شود؛ اما هنگامی که وی در حال استفاده از اپلیکیشنی برای شبکه‌های اجتماعی است، این مقدار به طرز قابل توجهی کاهش پیدا می‌کند.

طرح اولیه شیائومی می ۱۲ نشان می‌دهد که این دستگاه از شارژ سریع سیمی ۱۲۰ واتی و شارژ بی‌سیم ۱۰۰ واتی پشتیبانی خواهد کرد؛ البته به دلیل اجرای مقررات جدید شارژ بی‌ سیم، استفاده از شارژ سریع بی‌سیم بالای ۵۰ وات ممنوع است. با توجه به تحریم شارژ بی‌سیم قدرتمندتر از ۵۰ وات، شیائومی Mi 12 ممکن است روی شارژ سریع سیمی تمرکز کند تا محدودیت‌های پیش‌آمده در حوزه بی‌سیم جبران شود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات