شیائومی پتنتی برای تشخیص زلزله به کمک گوشی‌ هوشمند ثبت کرده است

شنبه ۲۷ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۵
مطالعه 1 دقیقه
شیائومی به‌تازگی پتنتی ثبت کرده که در آن اطلاعات جالبی درباره قابلیت لرزه‌نگاری در گوشی‌های هوشمند ارائه شده است.
تبلیغات

به گزارش Gizmochina، شیائومی بهتازگی پتنتی با شماره CN113406696A ثبت کرده است که از تکنولوژی تشخیص زمینلرزه در گوشیهوشمند خبر میدهد. طبق اطلاعات این پتنت، گوشی هوشمند مجهز به این تکنولوژی قادر است دادههای مربوط به زمینلرزه را دریافت و به مرکز لرزهنگاری ارسال کند. بدین ترتیب، به نظر میرسد این فناوری در صورت عرضه میتواند در پیشگیری از بلایای طبیعی مفید واقع شود

طبق این گزارش، پتنت شیائومی می‌کوشد حسگر لرزه‌نگاری مجازی را استانداردسازی کند و مناطقی را که در آن‌ها فعالیت لرزه‌ای تشخیص داده شده است، روی نقشه ثبت کند. این سیستم همچنین به پردازنده این امکان را می‌دهد تا زلزله‌های احتمالی را بر اساس چندین خوانش و بررسی، پیش‌بینی کند. این بررسی‌ها از طریق حسگر لرزه‌نگاری مجازی صورت می‌گیرد که داده‌ها را به مراکز لرزه‌نگاری ارسال می‌کند.

ثبت این پتنت به احتمال زیاد به این معنی است که شیائومی قصد دارد گوشی‌های هوشمند خود را در آینده به نوعی سیستم هشدار اولیه زمین‌لرزه مجهز کند. این تکنولوژی تا حدودی شبیه به سیستم هشدار زمین‌لرزه‌ای است که این شرکت چینی پیش‌تر به MIUI آورده بود و بر اساس الگوریتم‌های هوش مصنوعی کار می‌کرد. 

نظر شما درباره کاربردی و شدنی بودن چنین قابلیتی در گوشی‌های هوشمند چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات