نوکیا G50 مدل 5G یک قدم به عرضه در بازار نزدیک‌تر شد

شنبه ۲۷ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
گزارش‌هایی وجود دارد که گوشی هوشمند HMD Global به نام نوکیا G50 مدل 5G توانسته است گواهی FCC را دریافت کند.
تبلیغات

چندی پیش خبری منتشر شد که تصاویر رندر و مشخصات سختافزاری احتمالی گوشی هوشمندی به نام نوکیا G50 مدل 5G را در اختیارمان قرار میداد؛ محصولی میانرده که قادر به پشتیبانی از ارتباطات 5G است و میتواند در بازار محصولات اقتصادی کمک فراوانی به رشد HMD Global کند.

اخیراً GSMArena در گزارشی آورده است که نوکیا G50 مدل 5G توانسته تأییدیهی FCC را دریافت کند. تأیید در FCC به این معنا است که محصول مورد نظر مشکلی برای ورود به بازار ایالات متحده ندارد. اصولاً محصولاتی توسط FCC بررسی میشوند که فاز آزمایشی را پشت سر گذاشته و وارد مرحلهی تولید انبوه شده باشند.

با این حساب میتوان نتیجه گرفت که فاصلهی چندانی تا زمان معرفی و عرضهی نوکیا G50 مدل 5G به بازار باقی نمانده است. علاوه بر آن، FCC گزارشهای خود را بهصورت مستند در وبسایت رسمی به اشتراک میگذارد. در صفحهی مرتبط با نوکیا G50 مدل 5G نیز برخی از جزئیات سختافزاری آن ذکر شده است که شامل ظرفیت باتری میشود.

به نظر می‌رسد نوکیا G50 مدل 5G دارای باتری با ظرفیت ۴۸۵۰ میلی‌آمپر ساعت خواهد بود و می‌تواند از شبکه‌های GSM ،LTE و NR پشتیبانی کند. این محصول HMD Global دارای ارتباطات بلوتوث و Wi-Fi خواهد بود؛ اما نسخه‌ای که نوکیا G50 مدل 5G از آن‌ها پشتیبانی خواهد کرد متأسفانه در گزارش ذکر نشده است.

از نظر مشخصات ظاهری میدانیم که نوکیا G50 مدل 5G دارای ماژول دوربینی با طراحی دایرهای در پنل پشتی خواهد بود. در بالای صفحهنمایش این گوشی بریدگی با طراحی آبشاری در نظر گرفته شده است تا دوربین سلفی در آن محل قرار بگیرد؛ اما به مشخصات دوربینها اشارهای نشده است و تا انتشار اطلاعات بعدی برای دانستن مشخصات سختافزاری محصول جدید برند نوکیا باید صبر کنیم.

طی سال‌های گذشته، HMD Global تلاش فراوانی کرده است تا بتواند جایگاه ویژه‌ای در بازار گوشی‌ هوشمند داشته باشد؛ اما چنین اتفاقی رخ نداده و گویا تلاش‌های این شرکت تقریباً بی‌نتیجه بوده است. به نظر شما کاربران زومیت، دلیل شکست HMD Global برای بازگرداندن برند نوکیا به شکوه گذشته چه بوده است و برای پیشرفت بیشتر در بازار گوشی‌ هوشمند اندرویدی چه کارهایی باید انجام بدهد؟ بسیاری معتقد هستند که عرضه‌ نشدن پرچم‌داری تمام‌عیار از دلایل مهم پیشرفت نکردن برند نوکیا بوده است. آیا شما نیز چنین عقیده‌ای دارید؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات