ماجرای عجیب گوشی نوکیایی که سر از شکم زندانی درآورد!

چهارشنبه ۱۷ شهریور ۱۴۰۰ - ۲۳:۲۰
مطالعه 2 دقیقه
پزشکان گوشی نوکیا ۳۳۱۰ را از بدن زندانی‌ای با موفقیت خارج کردند که آن را به‌مدت چهار روز در شکمش نگه داشته بود.
تبلیغات

نوکیا ۳۳۱۰ را به‌یاد می‌آورید؟ این گوشی یکی از تلفن‌های همراه سرسخت‌ تاریخ شناخته می‌شود و بدنه قدرتمندش باعث شده است خراب‌کردن آن تقریبا غیرممکن باشد. اکنون که دو دهه از تولید مدل مذکور می‌گذرد، این دستگاه هنوز استفاده می‌شود و به‌تازگی، یکی از آن‌ها موفق شده است تیتر اول روزنامه‌ها را از‌آنِ خود کند.

به‌گزارش فون‌آرنا و به‌نقل از یورونیوز، زندانی ۳۳ ساله‌ای از کوزوو چند روز از درد شکم شکایت می‌کرد تا اینکه هفته گذشته به مرکز بالینی دانشگاهی در پایتخت پریستینا منتقل شده است. پزشکان بخش گوارش کلینیک مذکور وسیله‌ای در شکمش پیدا کردند که تعجب همه را برانگیخت. بله، درست حدس زدید! جسمی که در شکم این فرد پیدا شد، گوشی نوکیا ۳۳۱۰ بود.

به‌منظور خارج‌کردن ایمن تلفن مذکور، جراحی آندوسکوپی دو‌ساعته‌ای روی این فرد انجام شد. دکتر اسکندر تلاکو سرپرست تیم پزشکی‌ای بود که برای بیرون‌آوردن این تلفن‌همراه از شکم زندانی یادشده تلاش کردند. این دکتر درباره عمل انجام‌شده توضیح داد:

با استفاده از روش آندوسکوپی و بدون بازکردن معده، تلفنی را از شکم زندانی بیرون آوردیم که از سه قسمت جدا شده بود. این کار مانند عبور از میدان مین بود؛ اما همه‌چیز بدون عوارض و به‌خوبی پیش رفت.

تلاکو می‌گوید خطرناک‌ترین قسمت گوشی برای بیرون‌آوردن، باتری بود. این متخصص گوارش نگران نشت احتمالی اسید خورنده و در پی آن آسیب جدی به بیمار بود. خوشبختانه باتری و بقیه گوشی بدون هیچ‌گونه عارضه‌ای خارج شدند.

این زندانی ۳۳ ساله به پزشکان گفت تلفن مذکور را چهار روز قبل از مراجعه به اورژانس قورت داده است. پس از عمل، مقام‌های کوزوو بیمار و نوکیا ۳۳۱۰ او را با خود بردند. گمان می‌رود زندانی از تلفن برای برقراری ارتباط با افراد خارج از زندان استفاده کرده است. هنوز مشخص نیست چرا و چگونه زندانی آن را بلعیده است؛ اما به‌احتمال زیاد این تلاشی نافرجام برای پنهان‌کردن دستگاه مذکور بوده است.

این گوشی کلاسیک اولین‌بار سپتامبر ۲۰۰۰ آغاز به کار کرد. نوکیا ۳۳۱۰ یکی از مدل‌های تلفن‌همراه محبوب‌ و موفق‌ تاریخ شناخته می‌شود. هنوز هزاران دستگاه ۳۳۱۰ در سراسر جهان استفاده می‌شود؛ زیرا تلفن بسیار مطمئن و تعمیرش آسان است.

سال ۲۰۱۷، HMD Global نسخه‌ای رفرش‌شده از این مدل گوشی نوکیا را معرفی کرد. نسخه جدید بسیار تحت‌تأثیر نسخه اصلی بود؛ اما ویژگی‌های جدیدی مانند صفحه‌نمایش رنگی بزرگ‌تر، دوربین، اتصال 4G LTE و اسلات microSD را نیز ارائه می‌کرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات