نتایج یک نظرسنجی: ۱۰ میلیون بریتانیایی در صف خرید آیفون ۱۳

چهارشنبه ۱۷ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
نتایج نظرسنجی جدید از ۲۰۰۰ فرد بزرگ‌سال بریتانیایی نشان می‌دهد که ده‌میلیون نفر در این کشور قصد دارند گوشی‌هایشان را به مدل‌های آیفون ۱۳ ارتقا بدهند و ظاهراً چهارمیلیون نفر آن‌ها سریعا با عرضه گوشی‌های جدید این کار را خواهند کرد.
تبلیغات

طبق اعلام اپل، این شرکت هفته آینده رویداد ویژه‌ای برای رونمایی محصولات جدیدش برگزار خواهد کرد. طبق روال معمول، اپل اعلام نکرده است چه محصولاتی در رویداد مذکور رونمایی می‌کند؛ اما احتمالاً نسل بعدی گوشی‌های آیفون محتمل‌ترین محصول سخت‌افزار این رویداد خواهند بود. به‌طورکلی، انتظار می‌رود آیفون‌های جدید نسخه‌ای تکامل‌یافته از خانواده آیفون ۱۲ باشند و گزارش‌های متعدد نشان می‌دهند این سری از گوشی‌های هوشمند اپل فروش چشمگیری تجربه خواهند کرد.

حال نظرسنجی‌ای در بریتانیا تقریباً این موضوع را تأیید کرده است؛ زیرا گفته می‌شود ۱۹ درصد از مردم این کشور قصد دارند مدل‌های آیفون ۱۳ را بخرند. نظرسنجی یادشده از افراد بزرگ‌سال در بریتانیا انجام و در آن، از شرکت‌کنندگان پرسیده شد منتظر چه ویژگی‌هایی در آیفون بعدی هستند و قصد دارند آن را بخرند یا خیر. ۱۹ درصد از شرکت‌کنندگان در نظرسنجی قصد دارند گوشی‌هایشان را به مدل‌های جدید ارتقا بدهند و ۳۵ درصد خواهان عمر بیشتر باتری بودند.

داده‌های منتشرشده حاکی از آن است که ۳۴ درصد از پاسخ‌دهندگان به‌دنبال قیمت‌گذاری ارزان‌تر و ۲۷ درصد به‌دنبال بازگشت شارژر در جعبه هستند. همچنین، بیش از ۵۴ درصد از افراد معتقدند قیمت آیفون‌ها گران و ۴۱ درصد می‌گویند قیمتشان بیش‌از‌حد گران است.

به‌طورکلی، این نظرسنجی از بین ۲۰۰۰ مشتری شرکت آسویچ (Uswitch) انجام و مجموعه داده به‌دست‌آمده برای تخمین مقایس بزرگ‌تر با اعمال درصد نتیجه بر کل جمعیت بریتانیا استفاده شده است؛ بنابراین، ۱۹ درصد از افرادی که قصد دارند آیفون‌های جدید را بخرند، نمایده ده‌میلیون نفر از کل جمعیت بریتانیا هستند. کاترین هیلی، کارشناس موبایل در آسویچ می‌گوید:

اپل وفادارترین طرفداران در حوزه گوشی‌های هوشمند را دارد و جای تعجب نیست که میلیون‌ها کاربر آیفون برای دریافت جدیدترین دستگاه صف می‌کشند. انتظار داریم عرضه آیفون ۱۳ موفق‌تر از هر چیزی باشد که چند سال است از اپل دیده‌ایم.

در سایر نتایج، حدود ۲۲ درصد از کاربران منتظر دیدن بهبودهایی نظیر دوربین‌های قوی‌تر و پردازنده سریع‌تر و نمایشگر بهتر هستند. دراین‌میان، درصد کمی از شرکت‌کنندگان نسخه‌ ذخیره‌سازی یک‌ترابایتی و برنامه‌های بیشتر اپل یا طراحی متفاوت را به‌عنوان ویژگی‌های مورد‌انتظارشان ذکر کرده‌اند. داده‌ها نشان می‌دهند که حدود ۸ درصد از کاربران (یعنی چهارمیلیون نفر) نیز قصد دارند سریعا مدل‌های جدید آیفون ۱۳ را بخرند.

گفتنی است رویداد پیشرو اپل ۲۳ شهریور ساعت ۹٫۳۰ دقیقه به‌ وقت تهران برگزار خواهد شد. اپل مدتی است به‌‌علت محدودیت‌های ناشی از ویروس کرونا، رویدادهایش را مجازی برگزار می‌کند و گمان می‌رود از قالب مجازی‌اش برای رویداد آتی پیروی کند؛ ازاین‌رو، سخنرانی اصلی ویدئویی از‌پیش‌ضبط‌شده و فیلم‌برداری زیبا از اپل‌پارک و حضور چندین مدیر و مهندس اپل خواهد بود.

شکل دیجیتال این رویدادها به اپل اجازه می‌دهد با دقت بیشتر و در‌عین‌حال هزینه کمتری عرضه محصولاتش را برنامه‌ریزی کند؛ زیرا برنامه‌ریزی رویدادهای حضوری گران و دشوار است. ناگفته نماند ما نیز در زومیت مانند هر سال این رویداد را لحظه‌به‌لحظه پوشش خواهیم داد.

برای مطالعه تمام مقالات مرتبط با آیفون به این صفحه مراجعه کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات