سامسونگ احتمالا هزینه سیستم خنک‌کننده گلکسی S22 را کاهش خواهد داد

سه‌شنبه ۲ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۰
مطالعه 2 دقیقه
بر اساس شایعات، سامسونگ احتمالاً قصد دارد برای کاهش هزینه‌ها در تولید سری گلکسی اس ۲۲، از سیستم خنک‌کننده محفظه بخار استفاده نکند.
تبلیغات

طبق اطلاعاتی که افشاگری با نام کاربری FrontTron منتشر کرده است، شاید سامسونگ قصد داشته باشد برای کاهش هزینهها، از تکنولوژی خنککننده محفظه بخار (vapor chamber cooling) در گوشیهای پرچمدار سری گلکسی اس ۲۲ استفاده نکند.

به نظر میرسد تیم موبایل سامسونگ قصد داشته از تکنولوژی خنککننده محفظه بخار در کنار تراشه جدید اگزینوس که به پردازنده گرافیکی AMD مجهز شده است، به منظور بهبود عملکرد استفاده کند؛ اما بر اساس شایعات، مسئولان ردهبالای سامسونگ به خاطر کاهش هزینهها، با این ایده موافق نبودهاند.

این اولین باری نیست که در مورد احتمال استفاده از سیستم محفظه بخار در سری گلکسی اس ۲۲ میشنویم. پیشتر نیز گزارشی منتشر شده بود که از احتمال حضور همین تکنولوژی در گوشیهای سال ۲۰۲۲ سامسونگ خبر میداد.

سامسونگ از تکنولوژی خنککننده محفظه بخار در سری گلکسی اس ۱۰ نیز استفاده کرده بود؛ اما تصمیم گرفت در ادامه، برای خنککردن پردازنده، تکنولوژی پدهای چندلایه گرمایی از جنس گرافیت را جایگزین استفاده از محفظه بخار کند.

اما آیا استفاده از محفظه بخار برای خنکسازی پردازنده واقعاً قادر است تفاوت بزرگی رقم بزند؟ برای پاسخ به این سؤال بد نیست به گزارشی از iFixit رجوع کنیم.

سامسونگ سری گلکسی نوت ۲۰ را در حالی عرضه کرد که از دو نوع سیستم خنک‌کننده استفاده می‌کرد. برخی از گوشی‌های گلکسی نوت ۲۰ اولترا از پدهای گرمایی گرافیتی و برخی دیگر از محفظه بخار مسی برای خنک‌سازی بهره می‌بردند. به همین دلیل، داغ شدن برخی از گوشی‌های گلکسی نوت ۲۰ اولترا، به حذف محفظه بخار نسبت داده می‌شد.

البته تحقیق انجامشده توسط iFixit نشان میداد که تفاوت اندکی بین عملکرد خنککننده محفظه بخار و گرافیت وجود دارد.

گزارش iFixit اشاره دارد که در واقع فروش بالا، دلیل استفاده طولانیمدت سامسونگ از تکنولوژی محفظه بخار و لولههای گرمایی بود. حضور تکنولوژی محفظه بخار برای اولین بار در دستگاههای سامسونگ، دلیل اصلی فروش این محصولات و ترغیب کاربران برای خرید به شمار میآمد؛ اما به نظر میرسد با از تب‌وتاب افتادن تکنولوژی خنکسازی محفظه بخار و کارایی یکسان آن با متدی همچون گرافیت، استفاده از آن سوددهی چندانی برای سامسونگ نداشته باشد؛ بهویژه وقتی بحث کاهش هزینهها به میان میآید.

شما در مورد صحت این شایعه چه فکر می‌کنید؟ آیا سامسونگ برای خنک‌سازی گلکسی اس ۲۲ از محفظه بخار استفاده نخواهد کرد؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات