درصد سهام بازار اوپو از اپل پیشی گرفت

پنج‌شنبه ۳۱ تیر ۱۴۰۰ - ۲۰:۱۰
مطالعه 3 دقیقه
اوپو با کمک وان‌پلاس و ریلمی موفق شد درصد سهام خود در مه ۲۰۲۱ را افزایش داده و از اپل پیشی بگیرد.
تبلیغات

چند سال پیش هواوی یکی از موفق‌ترین سازندگان تلفن همراه بود، اما همه‌چیز پس از جدال آن با دولت آمریکا تغییر کرد. اکنون این شرکت از دنیای گوشی‌های هوشمند محو شده و اوپو به همراه زیرمجموعه‌های خود (ریلمی و  وان‌پلاس) در حال استفاده از موقعیت پیش‌ آمده و جذب مشتری بوده و به اپل و شیائومی فشار بیشتری می‌آورند.

اوپو می‌تواند هواوی بعدی شود

براساس گزارش Counterpoint Research، این شرکت متشکل از اوپو، وان‌پلاس و ریلمی در ماه مه ۲۰۲۱ سهم ۱۶ درصدی از بازار را به خود اختصاص داده و به دومین تولیدکننده بزرگ تلفن‌های هوشمند پس از سامسونگ تبدیل شده است.

اگر سهم بازار هر کدام از برندها را به‌طور جداگانه بررسی کنیم، اوپو با ۱۰ درصد از فروش جهانی محبوب‌ترین شرکت است. پس از آن ریلمی با ۵ درصد در رده دوم قرار داشته و در نهایت وان‌پلاس ۱ درصد به سهام کلی اضافه کرده است.

جین پارک، تحلیلگر ارشد Counterpoint Research، خاطرنشان کرد که «پس از هواوی، اوپو می‌تواند به‌زودی به برند غالب بعدی چینی تبدیل شود.» هواوی نیز از استراتژی چند برندی برای افزایش فروش خود استفاده و آنر را به عنوان زیرمجموعه خود معرفی کرده بود.

سهم بازار مه ۲۰۲۱

هرچند یک تفاوت اساسی بین هواوی و اوپو وجود دارد و آن دسترسی به بازار تلفن‌های هوشمند ایالات متحده آمریکا است. با وجود تلاش هواوی برای منعقد کردن توافق‌نامه‌ای با AT&T، در نهایت اوضاع سیاسی مانع ورود گوشی‌های هوشمند این شرکت به بازار آمریکا شد.

از آن سو، اوپو توسط اپراتورهایی مانند ورایزن و T-Mobile و با برند فرعی وان‌پلاس به بازار رقابتی تلفن‌های هوشمند آمریکا دسترسی دارد؛ این بدان معنا است که شرکت مذکور در نهایت ممکن است حتی از هواوی نیز بزر‌گ‌تر شود.

کاهش تقاضا برای گوشی‌های اپل با افزایش انتظار جهانیان برای آیفون ۱۳

اپل که اوایل امسال مقام دوم را به خود اختصاص داده بود، در ماه مه سوم شد. در بازه زمانی مشخص شده، این شرکت ۱۵ درصد از فروش جهانی گوشی‌های هوشمند را به خود اختصاص داده، درحالی‌که در ابتدای ۲۰۲۱ سهم اپل از بازار جهانی ۱۶ درصد بود.

سهم بازار مه ۲۰۲۱

کاهش فروش آیفون در ماه‌های اخیر قابل پیش‌بینی بود، زیرا اپل از ماه نوامبر مدل جدیدی به بازار عرضه نکرده و توجه این شرکت به‌زودی به سری آیفون ۱۳ 5G آینده معطوف خواهد شد.

از طرف دیگر شیائومی با ۱۴ درصد سهم از فروش جهانی در جایگاه چهارم قرار گرفت. Canalys اخیراً گزارش داده است که شرکت مذکور در سه‌ماهه دوم از اپل پیشی گرفته، بنابراین این نام تجاری احتمالاً ژوئن بسیار خوبی را تجربه کرده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات