سامسونگ با انتشار تیزری زمان برگزاری گلکسی آنپکد را اعلام کرد

چهارشنبه ۳۰ تیر ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۵
مطالعه 4 دقیقه
سامسونگ تیزری منتشر کرده است که زمان برگزاری رویداد گلکسی آنپکد ۲۰۲۱ و معرفی مدل‌های بعدی گلکسی زد فولد و زد فلیپ را رسما تأیید می‌کند.
تبلیغات

مدتی است که گزارش‌های مختلفی از نسل بعدی گوشی‌های تاشدنی سامسونگ در فضای مجازی قرار می‌گیرد. شرکت کره‌ای در نظر دارد طی رویدادی جدیدترین محصولات خود را معرفی کند که شامل گلکسی زد فولد ۳، گلکسی زد فلیپ ۳ و گلکسی S21 FE می‌شوند. البته سامسونگ تنها به دنبال معرفی تلفن هوشمند در رویداد تابستانی نیست؛ بلکه می‌خواهد نسل بعدی گلکسی بادز را در کنار سری گلکسی واچ ۴ معرفی کند.

در برخی از گزارش‌ها به احتمال معرفی تبلت‌ اشاره می‌شود؛ اما مهم‌ترین محصولات سامسونگ در رویداد آنپکد بعدی، دو گوشی تاشدنی گلکسی زد فلیپ ۳ و زد فولد ۳ خواهند بود؛ محصولاتی که قرار است جانشین سری گلکسی نوت (حداقل برای سال ۲۰۲۱) باشند و به گفته‌ی مقام‌های شرکت کره‌ای، برخی از ویژگی‌های سری نوت را به همراه دارند. انتظار می‌رود حداقل یک مدل از دو تلفن هوشمند گلکسی زد فولد ۳ و زد فلیپ ۳ دارای قلم استایلوس باشد و از دوربین سلفی زیر صفحه‌نمایش استفاده کند.

تاکنون اطلاعات بسیاری از محصولات بعدی سامسونگ منتشر شده است و حتی می‌دانیم در بازه زمانی نامشخصی در ماه آگوست (مرداد تا شهریور) معرفی خواهند شد؛ اما TheVerge به بررسی تیزری پرداخت است که به زمان برگزاری گلکسی آنپکد اشاره می‌کند. در تیزر به‌صورت رسمی تاریخ برگزاری رویداد بزرگ سامسونگ ذکر شده است و انتظار می‌رود جدیدترین دستاوردهای سخت‌افزاری شرکت کره‌ای در ۱۱ آگوست (۲۰ مرداد) معرفی شوند.

تیزر سامسونگ بسیار خلاقانه و جذاب طراحی شده است؛ به صورتی که به طراحی ظاهری و نحوه‌ی تا شدن گلکسی زد فلیپ ۳ و زد فولد ۳ اشاره می‌شود. شرکت کره‌ای تأیید کرده است که رویداد را به‌صورت زنده در وب‌سایت رسمی خود پخش خواهد کرد.

چندی پیش ایوان بلس، افشاگر معروف، اطلاعاتی از گوشی‌های تاشدنی بعدی سامسونگ منتشر کرد که تفاوت اصلی آن‌ها با نسخه‌های پیشین را نشان می‌داد. به گفته‌ی ایوان بلس، بزرگ‌ترین تفاوت گلکسی زد فولد ۳ با مدل پیشین، پشتیبانی از قلم استایلوس خواهد بود. گلکسی زد فلیپ ۳ نیز ویژگی‌های به‌روزشده‌ای خواهد داشت؛ برای مثال از صفحه‌نمایش ثانویه با ابعاد بزرگ‌تر از مدل پیشین برخوردار خواهد بود که برای نمایش اعلان، تماس ورودی، پیامک، ساعت، تاریخ و موارد دیگر استفاده می‌شود.

شرکت کره‌ای تلاش کرده  است مقاومت گوشی‌های تاشدنی بعدی خود را نیز افزایش بدهد؛ برای مثال از شیشه‌ی محافظی با مقاومت بیشتر در برابر جذب ضربه استفاده خواهد شد؛ اما محصولاتی مانند گلکسی زد فلیپ ۳ و زد فولد ۳ همچنان در برابر ضربات احتمالی یا افتادن روی سطح سخت، آسیب‌پذیر هستند.

رویداد سامسونگ آنپکد ۲۰۲۱

رویداد آنپکد علاوه بر سامسونگ برای گوگل نیز اهمیت فراوانی دارد؛ زیرا قرار است ساعت‌های هوشمندی معرفی شوند که به جای سیستم‌عامل خانگی تایزن از WearOS 3.0 استفاده خواهند کرد. WearOS 3.0 جدیدترین دستاورد نرم‌افزاری مشترک گوگل و سامسونگ برای گجت‌های پوشیدنی مانند ساعت هوشمند و دستبند سلامت است که در رویداد I/O گوگل معرفی شد. 

در زمان معرفی WearOS 3.0 سامسونگ اعلام کرد که دیگر از سیستم‌عامل تایزن استفاده نخواهد کرد و سیستم‌عامل جدید گوگل را برای قدرت بخشیدن به ساعت‌های هوشمند خود انتخاب کرده است. سری گلکسی واچ ۴ در بین اولین محصولاتی قرار می‌گیرد که همراه با سیستم‌عامل جدید گوگل یعنی WearOS 3.0 معرفی و به بازار عرضه خواهد شد.

در صورت موفقیت ساعت‌های هوشمند بعدی سامسونگ، شرکت‌های دیگری که در زمینه‌ی گجت‌های پوشیدنی فعالیت دارند به استفاده از سیستم‌عامل جدید گوگل در محصولاتشان ترغیب خواهند شد. از طرفی استفاده از WearOS جدید برای سامسونگ نیز مزایای بسیاری دارد.

سیستم‌عامل تایزن عملکردی بهتر از WearOS دارد؛ اما آنچه باعث ضعف سیستم‌عامل اختصاصی سامسونگ می‌شود، آرشیو محدود اپلیکیشن‌ها است؛ اما علاقه‌مندان به خرید نسل بعد ساعت‌های هوشمند شرکت کره‌ای می‌توانند علاوه بر اپلیکیشن‌های اختصاصی سامسونگ به آرشیوی از اپلیکیشن‌های متنوع گوگل پلی نیز دسترسی داشته باشند.

در مورد تعداد مدل‌های سری گلکسی واچ ۴ شایعات بسیاری وجود دارد. در برخی از گزارش‌ها آمده است که سری بعدی ساعت‌های هوشمند سامسونگ تنها شامل یک مدل می‌شود و در برخی  ذکر شده است که شرکت کره‌ای در حال توسعه‌ی دو محصول به نام‌های گلکسی واچ ۴ و گلکسی واچ اکتیو ۴ است. مدل استاندارد سری از حاشیه‌ی چرخان استفاده می‌کند و مدل اکتیو ۴ فاقد این ویژگی خواهد بود. 

انتظار می‌رود این ساعت‌های هوشمند سامسونگ در رنگ‌های متنوعی روانه‌ی بازار شوند که علاوه بر بند، شامل بدنه‌ی ساعت نیز می‌شود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات