از پیکسل فولد تا گلکسی زد فولد ۳؛ تمام گوشی‌های هوشمند منعطف ۲۰۲۱

یک‌شنبه ۲۷ تیر ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
به‌تازگی گزارش از Elec منتشر شده است که به گوشی‌های هوشمند منعطف سال جاری میلادی می‌پردازد.
تبلیغات

جدیدترین گزارش‌ها از به‌کارگیری شیشه‌ی فوق‌العاده نازک (UTG) در تعداد زیادی از گوشی‌های هوشمند منعطف آینده سامسونگ خبر می‌دهند. اطلاعات به‌دست‌آمده حاکی از آن است که چندین تولیدکننده چینی و گوگل، اواخر امسال گوشی‌ هوشمند منعطف به بازار عرضه خواهند کرد.

به گزارش Androidauthority، اولین اخبار سیل عظیم گوشی‌های هوشمند تاشو که قرار است در اواخر سال ۲۰۲۱ عرضه شوند، در ماه می منتشر شده بود؛ اما گزارشی که اخیرا توسط Elec منتشر شده است، اطلاعات بیشتری در اختیار ما قرار می‌دهد.

گوشی‌های منعطف اواخر ۲۰۲۱ 

به‌تازگی اطلاعاتی درباره جزئیات گوشی هوشمند تاشوی آنر در فضای مجازی منتشر شده است. قرار است این دستگاه که Magic Fold نام دارد، با صفحه‌نمایش ۸٫۰۳ اینچی که توسط BOE تولید شده است و یک نمایشگر بیرونی ۶٫۴۵ اینچی عرضه شود.

گفته می‌شود جانشین Mi Mix Fold شیائومی از یک صفحه‌نمایش ۸٫۰۱ اینچی با UTG ارائه‌شده توسط سامسونگ دیسپلی بهره خواهد برد. ممکن است در این دستگاه از یک نمایشگر خارجی ۶٫۵۲ اینچی نیز استفاده شود که توسط CSOT تهیه شده است. طبق اطلاعاتی که قبلاً توسط خبرگزاری‌های چینی منتشر شده، قرار است دستگاه مذکور در طول سال جاری میلادی عرضه شود. ابعاد نمایشگرها حاکی از آن است که این دستگاه یک گوشی هوشمند تاشوی صدفی نخواهد بود؛ بلکه می‌تواند دستگاه منعطف بزرگ‌تری به سبک تبلت باشد.

همچنین گفته می‌شود ویوو و اوپو در حال برنامه‌ریزی برای عرضه گوشی‌ هوشمند تاشو به ترتیب در نیمه چهارم ۲۰۲۱ و ۲۰۲۲ هستند. بر اساس گزارش‌های پیشین، دستگاه منعطف ویوو ممکن است دارای دو نمایشگر داخلی و خارجی باشد که به ترتیب ۸ و ۶٫۵ اینچ هستند.

سامسونگ و رقابتی نفس‌گیر

Elec همچنین فهرستی از گوشی‌های هوشمند منعطفی که قرار است در سال ۲۰۲۱ و ۲۰۲۲ معرفی شوند منتشر کرده است:

  • آنر مجیک فولد: نمایشگر داخلی ۸٫۰۳ اینچی و نمایشگر خارجی ۶٫۴۵ اینچی ساخته‌شده توسط BOE 
  • شیائومی می میکس فولد: نمایشگر داخلی ۸٫۰۱ اینچی و نمایشگر خارجی ۶٫۵۲ اینچی سامسونگ دیسپلی
  • ویوو: نمایشگر ۸ اینچی داخلی سامسونگ و ۶٫۵ اینچی خارجی BOE
  • اوپو: نمایشگر ۷٫۱ اینچی داخلی و ۵٫۴۵ اینچی خارجی (ممکن است در سال ۲۰۲۲ عرضه شود)
  • گوگل پیکسل فولد: نمایشگر ۷٫۶ اینچی داخلی سامسونگ

اگر به این فهرست دو دستگاه گلکسی زد فولد ۳ و زد فلیپ ۳ را اضافه کنیم، در سال جاری شاهد چند گوشی هوشمند منعطف جدید از شرکت‌های مختلف خواهیم بود و به نظر می‌رسد سامسونگ در سال ۲۰۲۱ وارد رقابت نفس‌گیر و سختی خواهد شد.

این شرکت در زمینه ساخت گوشی‌ هوشمند تاشو سال‌ها جلوتر است و می‌تواند قیمت گلکسی زد فولد ۳ و Z فلیپ ۳ را کاهش بدهد و با همین استراتژی به جذابیت بازار انبوه خود بیفزاید؛ اما باید به این مسئله نیز توجه کرد که اگر سازندگان چینی تنها یک چیز را از قبل ثابت کرده باشند، این است که می‌توانند دستگاه‌های مقرون‌به‌صرفه تولید کنند و این مسئله می‌تواند برای سامسونگ و سهم آن بازار گوشی‌ هوشمند تاشو دردسرساز شود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات