شایعه: سامسونگ برای سایر شرکت‌ها صفحه‌نمایش تاشو ۱۲۰ هرتز تولید خواهد کرد

سه‌شنبه ۲۹ تیر ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۵
مطالعه 2 دقیقه
طبق اخبار منتشرشده، سامسونگ‌ دیسپلی تولید صفحه‌نمایش منعطف ۱۲۰ هرتز را برای گوگل، اوپو، ویوو و شیائومی بر عهده خواهد گرفت.
تبلیغات

سامسونگ بدون شک در بحث تجاری‌سازی دستگاه‌های دارای صفحه‌نمایش تاشو، از سایر تولید‌کنندگان پیشتاز است. بر اساس گزارش Sammobile، غول کره‌ای قصد دارد علاوه بر گلکسی زد فولد ۳ و گلکسی زد فلیپ ۳ که قرار است ماه آینده با صفحه‌نمایش‌ تاشو ۱۲۰ هرتز رونمایی شوند، برای سایر تولیدکنندگان نیز از این نوع پنل تولید کند.

گفته می‌شود گوگل، شیائومی، ویوو و اوپو در حال کار روی گوشی تاشو هستند و صفحه‌نمایش آن را از سامسونگ تهیه خواهند کرد. به‌ گفته‌ی راس یانگ، تحلیلگر بازار نمایشگر، تمامی پنل‌های تاشوی سامسونگ در سال جاری میلادی دارای نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز و فناوری LTPO خواهند بود که با بالا بردن راندمان انرژی، نوسازی متغیر را امکان‌پذیر می‌کند.

نکته‌ی اصلی این است که گلکسی زد فولد ۳ و گلکسی زد فلیپ ۳ سامسونگ دارای صفحه‌نمایش‌ ۱۲۰ هرتز LTPO مشابه گلکسی نوت ۲۰ اولترا و گلکسی S21 اولترا خواهند بود. نسل‌ قبلی گوشی‌ تاشو سامسونگ، یعنی گلکسی زد فلیپ از صفحه‌نمایشی با نرخ نوسازی ۶۰ پشتیبانی می‌کند؛ اما گلکسی زد فولد ۲ از نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز بهره می‌برد.

گفته می‌شود گوگل از فناوری UTG یا Ultra Thin Glass  سامسونگ برای محافظت بیشتر از صفحه‌نمایش تاشو استفاده خواهد کرد. اوپو و شیائومی نیز از فناوری مذکور برای گوشی‌های خود استفاده خواهند کرد و از این جهت جای تعجب نیست؛ زیرا بخش تولید صفحه‌نمایش سامسونگ مستقل از واحد گوشی‌ هوشمند کار می‌کند و  سامسونگ هیچ‌یک از پیشرفت‌های فنی خود را منحصراً به دستگاه‌های گلکسی اختصاص نمی‌دهد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات