شایعه: آنر 50 اولین گوشی هوشمند مجهز به اسنپدراگون 775G خواهد بود

دوشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۰
مطالعه 3 دقیقه
انتظار می‌رود مدل استاندارد سری آنر 50 با تراشه‌ی اسنپدراگون 775G و مدل‌های آنر 50 پرو و آنر 50 پرو پلاس با تراشه‌‌ی اسنپدراگون ۸۸۸ به بازار عرضه شوند.
تبلیغات

اگر اخبار آنر را دنبال کرده باشید، حتماً مطلع هستید که این برند مدتی است از هواوی جدا شده و به‌صورت مستقل فعالیت می‌کند. هواوی با تحریم‌های سخت‌گیرانه‌ی ایالات متحده روبه‌رو است و مانند گذشته دیگر سهم قابل‌ توجهی از بازار گوشی‌ هوشمند در اختیار ندارد.

فروش آنر به هواوی کمک کرد بتواند منابع خود را روی ساخت و تولید محصولات برند اصلی متمرکز کند و آنر دیگر مشمول تحریم‌های ایالات متحده نیست. در واقع آنر برخلاف هواوی می‌تواند از تراشه‌های اسنپدراگون کوالکام استفاده کند که این موضوع در پرچم‌داران سری آنر ۵۰ قابل مشاهده است.

طبق گفته‌ها، سری آنر ۵۰ شامل سه گوشی هوشمند می‌شود و به ادعای GSMArena، آنر ۵۰ اولین گوشی هوشمند با تراشه‌‌ی اسنپدراگون 775G خواهد بود. آنر برای دو مدل بالارده به نام‌های آنر ۵۰ پرو و آنر ۵۰ پرو پلاس نیز از تراشه‌ی اسنپدراگون ۸۸۸ کوالکام استفاده می‌کند که در نوع خود بسیار جالب است. در واقع این برند تا چندی پیش از تراشه‌های کرین های‌سیلیکون، از زیرمجموعه‌های هواوی استفاده می‌کرد؛ اما جدا شدن از هواوی به آنر کمک کرد نه‌تنها دیگر مشمول تحریم‌ها نباشد، بلکه محصولاتی با جدیدترین تراشه‌های ساخت کوالکام به بازار عرضه کند.

کوالکام چندی پیش از جدیدترین تراشه‌های سری ۷ اسنپدراگون رونمایی کرد که مهم‌ترین آن‌ها اسنپدراگون 780G نام دارد. این تراشه با شماره مدل SM7350 در واقع مدلی تضعیف‌شده از تراشه‌ی اسنپدراگون ۸۸۸ محسوب می‌شود که برای گوشی‌های هوشمند میان‌رده‌ی پریمیوم در نظر گرفته شده است. البته کوالکام مدل دیگری از سری ۷ به نام اسنپدراگون 775G با شماره مدل SM7325 معرفی کرده که از نظر ساختاری بسیار شبیه به مدل 780G است و تغییرات جزئی به همراه دارد.

خبر استفاده‌ی آنر ۵۰ از تراشه‌ی اسنپدراگون 775G را افشاگری از چین در فضای مجازی منتشر کرده و اشاره‌ای به تراشه‌‌ی استفاده‌شده در مدل‌های بالارده‌ی سری آنر ۵۰ داشته است. متأسفانه زمان معرفی سری آنر ۵۰ هنوز مشخص نیست؛ اما گزارش‌های منتشرشده از محصولات جدید این شرکت، از حضور قدرتمند آنر در بازارهای جهانی خبر می‌دهند.

آنچه از گزارش‌ها می‌توان نتیجه گرفت، احتمال معرفی سری آنر ۵۰ در ماه خرداد و عرضه‌ی آن‌ها به بازار با تأخیر یک‌ماهه مواجه خواهد بود. همکاری آنر با کوالکام اهمیت بسیار بالایی دارد؛ زیرا کوالکام شرکتی آمریکایی است و همکاری آنر با آن به‌معنی نبود مانعی برای استفاده از سرویس‌های گوگل تلفی می‌شود.

آنر برخلاف هواوی که همچنان مشمول تحریم‌های سخت‌گیرانه‌ی آمریکا است، می‌تواند از خدمات کامل گوگل مانند پلی استور و اپلیکیشن‌های اختصاصی این شرکت در محصولات جدید خود استفاده کند. هواوی برای ماندن در بازار گوشی‌ هوشمند ابتدا سرویس اپ گالری را برای جایگزینی با پلی استور معرفی کرد و اکنون روی سیستم‌عامل اختصاصی خود به نام هارمونی او اس ۲ کار می‌کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات