هواوی سیستم‌عامل HarmonyOS را در اختیار سایر تولیدکنندگان نیز قرار می‌دهد

جمعه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۸:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
هواوی می‌خواهد اوایل خرداد ۱۴۰۰، نسخه‌ی رسمی هارمونی او اس را برای دستگاه‌های خود منتشر کند. همچنین قصد دارد با عرضه‌ی سیستم عامل خود برای سایر تولیکنندگان گوشی‌، HarmonyOS را به رقیب جدی اندروید تبدیل کند.
تبلیغات

به گزارش هواوی‌سنترال، هواوی از پنج سال پیش روی توسعه‌ی سیستم‌عامل هارمونی کار می‌کند. در سال ۲۰۱۹، دولت آمریکا به دلیل جنگ تجاری‌اش با چین و به‌دلیل نگرانی‌های موجود بر سر امنیت ملی، غول فناوری چینی را به لیست سیاه اضافه کرد.

تحریم‌های دولت ترامپ، هواوی را از تجارت با شرکت‌های آمریکایی و استفاده از سرویس موبایل گوگل از جمله پلی استور، جیمل و گوگل مپ و غیره منع کرد. به همین دلیل هواوی تصمیم گرفت برای اولین‌بار HarmonyOS را در کنفرانس توسعه‌دهنگان سال ۲۰۱۹ با قابلیت‌های محدود منتشر کند.

هواوی در کنفرانس توسعه‌دهنگان سال ۲۰۲۰، نسخه‌ی بعدی HarmonyOS 2.0 را با پشتیبانی از پلتفرم‌های جدید شامل گوشی‌های هوشمند، تبلت‌ها، پوشیدنی‌های هوشمند و سایر موارد و همچنین پتانسیل جدید برای پیشرفت‌های بعدی اضافه کرد.

درحال‌حاضر، هواوی آزمایش HarmonyOS 2.0 را از طریق برنامه‌ی بتای توسعه‌دهندگان انجام می‌دهد و در اوایل ماه ژوئن (خرداد ۱۴۰۰) نسخه‌ی پایدار این سیستم‌عامل را منتشر خواهد کرد.

پیش‌تر، گزارش شده بود که برخی سازندگان دیگر گوشی‌های هوشمند پس از دانستن قابلیت‌های توزیع شده‌ی هارمونی او اس، به هواوی روی آوردند تا از HarmonyOS‌ در گوشی‌های خود استفاده کنند.

سخنگوی هواوی در پاسخ به TechRadar درباره‌ی علاقه‌مندی سایر شرکت‌های به استفاده از سیستم‌عامل هارمونی پاسخ داد که هارمونی او اس نه‌تنها به دلیل ممنوعیت ایالات متحده به‌عنوان جایگزینی برای اندروید در دستگاه‌های هواوی استفاده خواهد شد؛ بلکه جایگزینی کامل برای سایر برند‌های گوشی‌های هوشمند خواهد بود که در حال حاضر سیستم‌عامل اندروید روی آن‌ها نصب است.

هواوی ابتدا باید HarmonyOS را به‌عنوان سیستم‌عامل ارزشمند برای گوشی‌های خود ثابت کند، سپس به فکر ارائه‌ی آن برای دستگاه‌های سایر شرکت‌ها باشد. اگر همه چیز مطابق با برنامه‌ریزی‌های هواوی پیش برود، شاید در سال ۲۰۲۲ شاهد تمایل سایر شرکت‌های به استفاده از HarmonyOS باشیم.

درحال‌حاضر، اندروید گوگل بزرگ‌ترین سیستم‌عامل تلفن‌همراه است که ۸۷ درصد از سهم بازار گوشی‌های هوشمند را دراختیار دارد و پس از آن می‌توان به iOS اپل اشاره کرد. در همین راستا، هواوی به‌سختی روی HarmonyOS کار می‌کند تا آن را به بازیگر سوم دنیای سیستم‌های عامل موبایل بدل سازد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات