شایعه: نوکیا ایکس 50 با دوربین پنج‌گانه در نیمهٔ دوم ۲۰۲۱ معرفی خواهد شد

دوشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
گفته می‌شود نوکیا ایکس 50 با مودم 5G، صفحه‌نمایشی با نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی و ماژول دوربین پنج‌گانه، می‌تواند یکی از محصولات در خور توجه ۲۰۲۱ باشد.
تبلیغات

در صورت صحت داشتن شایعه‌ها، انتظار می‌رود گوشی هوشمند دیگری در سال ۲۰۲۱ با ویژگی پشتیبانی از ارتباطات 5G به برند نوکیا اضافه شود. به گزارش AndroidAuthority این محصول نوکیا ایکس ۵۰ نام خواهد داشت و با مشخصات سخت‌افزاری جالبی به همراه خواهد بود.

نوکیا ایکس ۵۰ که در واقع جانشین نوکیا ۸.۳ نسخهٔ 5G است، ماژول دوربین پنج‌گانه را در پنل پشتی یدک می‌کشد. در دل این محصول، HMD از تراشهٔ اسنپدراگون ۷۷۵ کوالکام با شماره مدل SM7350 استفاده خواهد کرد که جانشینی برای تراشهٔ اسنپدراگون 765G است. طبق گفتهٔ رسانه‌ها، اسنپدراگون ۷۷۵ نسبت به مدل 765G با پیشرفت‌های قابل‌ توجهی همراه است و عملکرد به‌مراتب بهتری دارد.

آنچه بیش از هر مورد دیگری نوکیا ایکس ۵۰ را جذاب می‌سازد، ماژول دوربین در پنل پشتی این گوشی هوشمند است. در گزارش آمده است که دوربین اصلی از رزولوشن ۱۰۸ مگاپیکسل برخوردار است و دوربین‌هایی با ویژگی لنز اولتراواید، ماکرو، سنجش عمق و تله‌فوتو آن را همراهی می‌کنند. متأسفانه اطلاعات بسیار کمی از مشخصات سخت‌افزاری ماژول دوربین پنج‌گانهٔ نوکیا ایکس ۵۰ وجود دارد؛ اما انتظار می‌رود لنزها توسط  زایس بهینه‌ شده باشد و همچنین از سیستم صوتی OZO استفاده شود؛ سیستم صوتی که در نوکیا ۸.۳ نسخهٔ 5G به کار گرفته شده بود.

در مورد دیگر مشخصات سخت‌افزاری نوکیا ایکس ۵۰ انتظار می‌رود این محصول HMD از صفحه‌نمایشی ۶٫۵ اینچی با رزولوشن +QHD و نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز استفاده کند. محصول برند نوکیا نسبت به نوکیا ۸.۳ نسخهٔ 5G، از نظر ظرفیت باتری نیز با پیشرفت‌هایی همراه بوده است و به‌ جای باتری با ظرفیت ۴۵۰۰ میلی‌آمپر ساعت، از باتری با ظرفیت ۶۰۰۰ میلی‌آمپر ساعت استفاده خواهد کرد.

انتظار می‌رود HMD نحوهٔ نام‌گذاری محصولات برند نوکیا را تغییر بدهد و گوشی‌های هوشمند جدید را در سری‌های ایکس، جی و سی معرفی کند. جانشین نوکیا ۸.۳ نسخهٔ 5G یکی از محصولات سری ایکس خواهد بود و با نام نوکیا ایکس ۵۰ معرفی خواهد شد. نحوهٔ نام‌گذاری محصولات برند نوکیا سبب شده بود تفاوت جالبی میان گوشی‌های این برند با تلفن‌های هوشمند شرکت‌های رقیب ایجاد شود؛ اما HMD درنهایت به این نتیجه رسیده که بهتر است گوشی‌های هوشمند جدید خود را در سری‌های مختلف قرار بدهد و به علاقه‌مندان معرفی کند.

متأسفانه هنوز زمان دقیق معرفی و عرضهٔ نوکیا ایکس ۵۰ به بازار مشخص نشده است؛ اما به نظر می‌رسد HMD از جدیدترین دستاورد خود در نیمهٔ دوم سال ۲۰۲۱ رونمایی و سپس با اختلاف زمانی بسیار کمی آن را روانهٔ بازار جهانی کند.

نظرتان در مورد محصول بعدی برند نوکیا چیست؟ آیا از نام‌گذاری آن راضی هستید؟ در نظر داشته باشید که نوکیا ایکس ۵۰ ممکن است با تصویر قرارگرفته در بالای متن، تفاوت داشته باشد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات