اجرای بازی‌های نوکیا N-Gage در اندروید ممکن شد

شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۰
مطالعه 2 دقیقه
با شبیه‌ساز EKA2L1 که اخیرا برای گوشی‌های اندرویدی منتشر شده است، می‌توان بازی‌های نوکیا N-Gage را در اندروید تجربه کرد.
تبلیغات

نوکیا N-Gage را می‌توان به‌عنوان یکی از اولین گوشی‌های مخصوص بازی نام برد. این گوشی هم D-Pad داشت و هم از دکمه‌های مخصوص برای بازی‌ کردن برخوردار بود. بازی‌های N-Gage روی کارتریج‌های مختلفی راهی بازار می‌شدند. این گوشی که در زمان خود محصول بسیار هیجان‌انگیزی بود، از نظر تجاری با شکست بزرگی مواجه شد؛ اما هنوز طرفداران زیادی دارد.

به‌تازگی شبیه‌سازی برای سیستم‌عامل سیمبین در گوگل پلی منتشر شده است که EKA2L1 نام دارد. این شبیه‌ساز می‌تواند گوشی اندرویدی را به نوکیا ان-گیج تبدیل کند. پلی سافتور، سازنده این شبیه‌ساز، به این موضوع اشاره کرده‌ است که ساخته آن‌ها از نسخه S60v1،S60v3 و S60v5 سیستم‌عامل سیمبین پشتیبانی می‌کند.

کاربران هم به این موضوع اشاره کرده‌اند که شبیه‌ساز N-Gage هرچه فکر کنید به همراه دارد و دقیقا فضایی مانند ان-گیج پیش روی مخاطب قرار می‌دهد. نوکیا ان-گیج میزبان بازی‌های بزرگی از جمله Tony Hawk’s Pro Skater، Pathway to Glory، Red Faction و Call of Duty بود.

برای اجرای این شبیه‌ساز باید فایل‌های سیستمی سیمبین را روی گوشی خود دانلود کنید تا شبیه‌ساز با استفاده از آن‌‌ها بتواند روند شبیه‌سازی سیستم‌عامل سیمبین را شروع کند.

روند نصب این شبیه‌ساز پیچیده‌تر از دیگر شبیه‌سازها برای گوشی‌‌های هوشمند است. در ابتدا نیاز دارید که فایل‌های سیستمی را نصب کنید و به گفته‌ی AndroidAuthority، اجرای بازی‌ها خیلی راحت نیست و تنها با نصب آن‌ها در یک فولدر خاص اجرا نمی‌شوند.

امیدواریم با منتشر شدن به‌روزرسانی‌ها، روند استفاده از این شبیه‌ساز بهتر شود. برای استفاده از شبیه‌ساز ان-گیج باید از نسخه ۶۴ بیتی اندروید استفاده کنید و گوشی هوشمند شما حداقل باید ۳ گیگابایت رم داشته باشد. پردازنده گرافیکی گوشی هم باید از OpenGL ES 3 پشتیبانی کند. اگر گوشی پردازنده‌ی نسبتا قدرتمندی داشته باشد، دیگر همه چیز برای تجربه بازی‌های ان-گیج فراهم است.

سازندگان EKA2L1 اعلام کرده‌اند که این شبیه‌ساز از N-Gage 2 هم پشتیبانی می‌کند و به همین دلیل احتمال می‌رود بازی‌های N-Gage QD مانند Age of Empires 3، Brothers in Arms، Metal Gear Solid Mobile و Tomb Raider Underworld روی این شبیه‌ساز قابل اجرا باشند. ویدئوی زیر بازی‌های اجراشده روی این EKA2L1 را نشان می‌دهد:

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات