جدیدترین گوشی اقتصادی نوکیا بدون شارژر عرضه می‌شود

یک‌شنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۹:۲۰
مطالعه 2 دقیقه
نوکیا در تصمیمی بحث‌برانگیز شارژر را از جعبه‌ی گوشی نوکیا X20 حذف کرده است. شرکت‌هایی مثل اپل و سامسونگ شارژر گوشی‌های گران‌قیمت را حذف کردند؛ اما نوکیا X20 دستگاهی اقتصادی است.
تبلیغات

HMD گلوبال تأیید کرده است گوشی جدید سری نوکیا X همچون دستگاه‌های جدید سامسونگ سه سال به‌روزرسانی سیستم‌عامل اندروید دریافت می‌کند. بااین‌حال، به‌نظر HMD با گوشی جدیدش قصد دارد روی ترند دیگری در بازار موبایل دست بگذارد که اپل شروع کرد.

حساب کاربری TechDroider در توییتر متوجه شده است HMD در جعبه‌ی گوشی نوکیا ایکس ۲۰ (Nokia X20) شارژر قرار نمی‌دهد. این حساب کاربری می‌نویسد: «به‌دنبال اپل، نوکیا نیز شارژر را از گوشی جعبه‌ی نوکیا X20 حذف می‌کند. نوکیا X20 با قیمت ۳۵۰ یورو (۴۲۰ دلار) و پردازنده‌ی مرکزی اسنپدراگون 480 عرضه می‌شود و مهم‌ترین نکته این است که باید شارژر را جداگانه بخرید.» در صفحه‌ی گوشی X20 در وب‌سایت رسمی نوکیا نوشته شده است: «شارژر دیواری پلاستیکی در جعبه قرار ندارد و با کیس کاملاً پوسیدنی، آثار زیست‌محیطی نوکیا X20 را کاهش داده‌ایم.»

HMD نخستین برند حوزه‌ی موبایل نیست که چنین تصمیمی می‌گیرد؛ زیرا پیش‌تر اپل و سامسونگ نیز شارژر را از جعبه‌ی گوشی‌هایشان حذف کرده‌اند. شیائومی نیز شارژر را از جعبه‌ی گوشی می 11 در چین حذف کرد؛ بااین‌حال به مشتریان امکان داد بدون پرداخت هزینه‌ی اضافه جعبه‌ی بزرگ گوشی را تهیه کنند که در آن شارژر وجود دارد.

نکته‌ی جالب‌ این است که نوکیا شارژر را از جعبه‌ی دستگاهی اقتصادی حذف می‌کند. کسانی که سراغ تهیه‌ی گوشی‌های اقتصادی می‌روند، قطعاً بودجه‌ی محدود دارند و به‌احتمال زیاد نمی‌خواهند (یا نمی‌توانند) هزینه‌ی اضافی برای تهیه‌ی شارژر پرداخت کنند. همین موضوع می‌تواند باعث شود که علاقه‌مندان به گوشی‌های اقتصادی گوشی‌های دیگری را بخرند که شرکت‌هایی مثل سامسونگ و شیائومی با شارژر عرضه می‌کنند.

کاربران دستگاه‌های نسبتاً ارزان قدیمی احتمالاً همچنان دستگاهی دارند که به درگاه میکرو USB مجهز است. نوکیا بارها گوشی میکرو USB عرضه کرده و یکی از مدل‌های جدید با این درگاه، نوکیا 1.4 است. مشخص نیست که نوکیا کابل شارژ USB-C را در جعبه‌ی نوکیا X20 قرار داده یا آن را نیز به‌همراه آداپتور شارژ حذف کرده است. مشتریانی که گوشی مجهز به درگاه میکرو USB دارند، نمی‌توانند از شارژر قدیمی‌شان با نوکیا X20 استفاده کنند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات