کارکرد نمایشگر گوشی رول شدنی اوپو در ویدئویی به نمایش گذاشته شد

شنبه ۹ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
اوپو نحوه‌ی کارکرد صفحه‌نمایش گوشی رول شدنی اوپو ایکس 2021 را در ویدئویی توضیح داده است. تاریخ عرضه این گوشی مشخص نیست.
تبلیغات

گوشی مفهومی اوپو ایکس ۲۰۲۱ (Oppo X 2021) که نخستین بار در همایش Inno Day 2020 به‌ نمایش گذاشته شد، باری دیگر بازگشته است. اوپو روز گذشته با حضور در MWC Shangahi 2021 جزئیات بیشتری درباره‌ی نخستین گوشی رول شدنی خود با رسانه‌ها در میان گذاشت. براساس گزارش GSMArena، اوپو ویدئویی کوتاه منتشر کرده است تا نشان بدهد صفحه‌نمایش ۶٫۷ اینچ اوپو X چگونه گسترش می‌یابد و به صفحه‌نمایشی ۷٫۴ اینچ تبدیل می‌شود. 

ظاهرا فرایند گسترش صفحه‌نمایش گوشی مفهومی اوپو توسط دو موتور غلتکی انجام می‌گیرد. این موتورها دندانه‌هایی دارند که با ورقه‌هایی که اوپو آن‌ها را Warp Track می‌نامد و به تسمه تایم شباهت ندارد، درگیر می‌شوند. اوپو می‌گوید ورقه‌ی Warp Track از فولاد بسیار مقاوم ساخته شده است تا در عین باریک بودن، سخت باشد. این ورقه‌ در باریک‌ترین قسمت، ۰٫۱ میلی‌متر ضخامت دارد؛ اما به‌حدی قوی است که می‌تواند از صفحه‌نمایش پشتیبانی کند. 

تماشا در یوتیوب

صفحه‌نمایش محصول ‌در حالت جمع‌شده یا بازشده، توسط قابی تبدیل‌شدنی پشتیبانی می‌شود. این قاب با استفاده از نوارهای فلزی ساخته شده است که با یکدیگر در ارتباط هستند و این نوع ساختار باعث می‌شود ورقه‌ها بتوانند در کنار یکدیگر حرکت لغزشی داشته باشند و پهنای گوشی به ‌لطف فعالیت موتورهای غلتکی تغییر یابد.

مهندسین اوپو پس از انجام آزمایش‌های بسیار تصمیم گرفتند از محور ۶٫۸ میلی‌متری در گوشی استفاده کنند. این ساختار به صفحه‌نمایش منعطف OLED امکان می‌دهد بدون ایجاد برآمدگی، دور محور جمع شود و در عین حال ضخامت دستگاه بیش از حد بالا نرود. اوپو ایکس 2021 پیش‌تر در ویدئوی مربوط به فناوری Air Charging به‌ نمایش گذاشته شده بود. 

شما کاربران زومیت چه دیدگاهی درباره‌ی گوشی رول شدنی اوپو دارید؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات