دانلود سرویس‌های گوگل روی گوشی‌های بدون GMS شیائومی در چین غیرممکن شد

چهارشنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۱:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
طبق گزارش‌های رسیده از چین، شیائومی امکان نصب خدمات موبایلی گوگل را روی دستگاه‌هایی تعلیق کرده است که به‌صورت پیش‌فرض بدون GMS عرضه می‌شوند.
تبلیغات

ازآنجاکه تمامی پلفترم‌های گوگل در چین مسدود هستند، شرکت‌های تولیدکننده‌ی گوشی محصولاتشان را بدون خدمات موبایلی گوگل موسوم‌ به GMS در بازار این کشور عرضه می‌کنند. بااین‌حال، اگر کاربران قصد داشتند از این گوشی‌ها خارج از سرزمین اصلی چین یا ازطریق VPN استفاده کنند، معمولا می‌توانستند با روشی نسبتا ساده سراغ نصب سرویس‌ها و اپلیکیشن‌های GMS بروند.

براساس گزارش خبرگزاری GSMArena، کاربران گوشی‌های شیائومی در چین از‌این‌پس روشی ساده برای انجام این کار ندارند. اعضای تیم پشتیبانی رابط کاربری MIUI تأیید کرده‌اند که از آغاز ماه جاری میلادی، گوشی‌های شیائومی و ردمی که در حالت پیش‌فرض خدمات موبایلی گوگل ندارند، نمی‌توانند آزادانه آن را دانلود کنند.

گوشی‌هایی که تحت‌تأثیر تصمیم جدید شیائومی قرار می‌گیرند، به‌احتمال زیاد گوشی‌هایی صرفا عرضه‌شده در چین را شامل می‌شوند که از بین آن‌ها می‌توانیم به Mi 10 Ultra و Redmi K30 Ultra و گوشی‌های سری Redmi 10X اشاره کنیم. کاربران علاقه‌مند به استفاده از خدمات موبایلی گوگل بهتر است سراغ سرویس‌های متفرقه نظیر پلتفرم CoolAPK بروند. CoolAPK امکان سایدلودکردن اپلیکیشن‌ها را فراهم می‌کند. 

افراد زیادی وجود دارند که به‌دلایل مختلف نظیر ارزان‌تر بودن قیمت یا عرضه‌ی انحصاری برخی گوشی‌ها در چین، ترجیح می‌دهند گوشی‌های مدنظرشان را از این کشور بخرند و سپس به محل زندگی‌شان در خارج از چین ببرند. این افراد یا باید به نبود خدمات موبایلی گوگل عادت کنند یا سراغ پلتفرم‌های دیگر بروند؛ کاری که هواوی دو سال است تلاش می‌کند آن را انجام دهد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات