گوشی ال جی رولبل در سال ۲۰۲۱ به بازار می‌آید

سه‌شنبه ۲۳ دی ۱۳۹۹ - ۲۰:۴۵
مطالعه 2 دقیقه
ال‌جی الکترونیکس در بیانیه‌ای تأیید کرده است که گوشی رول‌شدنی LG Rollable سال ۲۰۲۱ عرضه می‌شود. روز گذشته نخستین تیزر ال‌جی رولبل در CES 2021 منتشر شد.
تبلیغات

ال‌ جی الکترونیکس روز گذشته کنفرانس مطبوعاتی خود را در مراسم CES 2021 برگزار کرد و یکی از اتفاقات مهم‌‌ این کنفرانس، پخش نخستین تیزرهای ویدئویی از گوشی رول‌شدنی ال‌جی با نام ال‌جی رولبل (LG Rollable) بود. خبرگزاری ورج در گزارشی می‌نویسد ال‌جی رسما تأیید کرده است که قصد دارد گوشی رولبل را در سال جاری میلادی به بازار عرضه کند.

کره‌ای‌ها می‌گویند گوشی ال‌جی رولبل به نمایشگری منحصربه‌فرد با توانایی تغییر اندازه مجهز است که در زمانی سریع گسترش پیدا می‌کند تا ال‌جی رولبل از گوشی به تبلتی کوچک تبدیل شود.  فردی به‌نمایندگی از ال‌جی الکترونیکس به خبرگزاری Nikkei گفته است:

تیم مدیریتی ما می‌خواستند [به مردم] نشان دهند ال‌جی رولبل دستگاهی واقعی است؛ زیرا شایعه‌های زیادی درباره‌ی این گوشی رول‌شدنی شنیده می‌شدند. می‌توانم بگویم ال‌جی رولبل امسال به‌همان شکلی عرضه می‌شود که در CES 2021 نشان داده شد.

خبرگزاری Nikkei همچنین می‌گوید ال‌جی با همکاری شرکت چینی BOE Technology Group مشغول کار روی فناوری نمایشگر رول‌شدنی است؛ موضوعی که قبلا در شایعه‌ای به این موضوع دامن زده شده بود. ال‌جی هنوز رسما اعلام نکرده است که گوشی رول‌شدنی این شرکت از چه نوع فناوری نمایشگر استفاده می‌کند. همچنین، فعلا جزئیات مربوط به ابعاد نمایشگر محصول را نمی‌دانیم. 

ال‌جی از مدتی پیش پروژه‌ی جدیدی روی کار آورده است که آن را «پروژه‌ی کاوشگر» می‌نامد و در قالب آن تلاش می‌کند سراغ تولید گوشی‌های هوشمند با فرم‌فاکتورهای منحصربه‌فرد برود. یکی از دستگاه‌های متعلق به این پروژه که به بازار نیز عرضه شده، ال‌جی وینگ با نمایشگر چرخان است.

حال‌که ال‌جی نام رسمی گوشی رول‌شدنی خود را اعلام و عرضه‌ی آن را در سال ۲۰۲۱ تأیید کرده است، احتمالا میزان توجه شرکت‌های گوشی‌ساز به فناوری نمایشگر رول‌شدنی بیشتر خواهد شد. پیش‌تر در مارس ۲۰۲۰ (اسفند ۱۳۹۸ و فروردین ۱۳۹۹) شرکت TCL مدل مفهومی گوشی هوشمندی را به‌نمایش گذاشت که از نمایشگر رول‌شدنی استفاده می‌کرد. اوپو نیز اعلام کرده است که روی چنین دستگاهی کار می‌کند.

دیدگاه شما کاربران زومیت درباره‌ی ال‌جی رولبل چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات