گوشی رول شدنی ال جی احتمالا اوایل 2021 با نمایشگر BOE از راه می‌رسد

جمعه ۱۳ تیر ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۰
مطالعه 4 دقیقه
ال‌جی احتمالا اوایل سال آینده با عرضه‌ی گوشی رول‌شدنی Project B نام خود را به‌عنوان یکی از شرکت‌های نوآور در حوزه‌ی گوشی‌های هوشمند مطرح می‌کند.
تبلیغات

طی سال‌های اخیر گوشی‌های هوشمند عموما طراحی مشابهی داشتند و حس جدیدی به کاربران القا نمی‌کردند؛ همین موضوع باعث شد شرکت‌های گوشی‌ساز به فکر راه چاره بیافتند و فرم فاکتوری جدید برای گوشی‌های هوشمند درقالب محصولات تاشدنی (Foldable) روی کار بیاورند. تاکنون شاهد عرضه‌ی چندین گوشی تاشدنی ازسوی شرکت‌های مختلف بوده‌ایم، اما ال‌جی در بین آن‌ها دیده نمی‌شود.

با وجود ورودنکردن به بازار گوشی‌های تاشدنی، به‌نظر می‌رسد ال‌جی می‌خواهد سال آینده گوشی رول‌شدنی (Rollable) روانه‌ی بازار کند. در آگوست سال گذشته (مرداد و شهریور ۱۳۹۸) شاهد ظاهر شدن این گوشی در رندرهایی سه‌بعدی بودیم. رندرهای موردبحث که در این مقاله هم قابل‌مشاهده هستند، بر اساس یکی از پتنت‌های ثبت‌شده توسط ال‌جی ساخته شده‌اند. پتنت‌ها گاهی اوقات با محصول نهایی برخی تفاوت‌ها دارند؛ بتابراین آنچه که در رندرها می‌بینید ممکن است با خود گوشی فرق داشته باشد. 

ظاهرا این بار قضیه فرق می‌کند. بر اساس گزارش‌های به‌دست‌رسیده ازسوی رسانه‌های اهل کر‌ه‌ی جنوبی، ال‌جی قصد دارد گوشی هوشمند رول‌شدنی خود را با شباهت زیاد به پتنت‌ها در اوایل سال ۲۰۲۱ میلادی روانه‌ی بازار کند. ظاهرا ال‌جی فعلا از این گوشی با کدنام پروژه‌ی بی (Project B) یاد می‌کند. نکته‌ی جالب‌توجه این است که ال‌جی قصد دارد در گوشی رول‌شدنی خود به استفاده از صفحه‌نمایش ساخت BOE روی بیاورد.

گوشی رول شدنی ال جی ازنمای جلو و عقب در حالت رول شده و بازشده

رندر غیررسمیِ ساخته‌شده بر اساس پتنت ال‌جی

ال‌جی زیرشاخه‌ای مجزا با نام ال‌جی دیسپلی دارد که در حوزه‌ی تولید صفحه‌نمایش فعالیت می‌کند. بر همین اساس انتظار داشتیم خود ال‌جی تأمین‌گر صفحه‌نمایش گوشی رول‌شدنی باشد، اما ظاهرا حقیقت چیز دیگری است. در حال حاضر دلیل این اتفاق مشخص نیست، اما احتمال می‌دهیم استفاده از صفحه‌نمایش BOE باعث کاهش هزینه‌ی نهایی محصول و کاهش قیمت عرضه به بازار شود.

آن‌طور که رسانه‌های کره‌ای می‌گویند ال‌جی روند تولید نمونه‌ی اولیه‌ی گوشی رول‌شدنی خود را در کارخانه‌ی بزرگ شهر پیونگتائک آغاز کرده و درحدود ۱٬۰۰۰ تا ۲٬۰۰۰ واحد از نمونه‌ی اولیه‌ی گوشی در حال ساخت هستند. در نظر داشته باشید که به‌طور معمول باید سه تا چهار سری از نمونه‌های اولیه به مرحله‌ی تولید و آزمایش برسند تا نهایتا شرکت‌ها محصول نهایی را به‌شکل انبوه تولید کنند. 

ال‌جی ازطریق پروژه‌ی B قصد دارد نام خود را به‌عنوان یکی از شرکت‌های نوآور در بازار گوشی‌های هوشمند مطرح کند. تاکنون هیچ شرکتی سراغ ساخت گوشی رول‌شدنی نرفته یا حداقل خبر آن را به‌صورت رسمی اعلام نکرده است. عدم انتشار شایعه نیز نشان می‌دهد که اکنون هیچ شرکت بزرگی به‌طور جدی به ساخت دستگاه رول‌شدنی فکر نمی‌کند. با این‌حال زمزمه‌ها در کره نشان می‌دهند ال‌جی به فکر انجام چنین کاری افتاده است. در نظر داشته باشید که کسب‌و‌کار موبایلی ال‌جی دوران خوبی را سپری نمی‌کند و به‌مدت ۲۰ فصل متوالی مشغول ضرردهی است. گوشی رول‌شدنی اگر محصولی باکیفیت باشد، تصویر برند ال‌جی را در ذهن مردم بازسازی می‌کند. 

رندر گوشی رول شدنی ال جی ازجلو و پنل پشت

رندر غیررسمیِ ساخته‌شده بر اساس پتنت ال‌جی

ال‌جی امسال با معرفی گوشی ولوت نشان داد در پی اعمال تغییراتی مهم در کسب‌و‌کار موبایلی خود است. ال‌جی رسما اعلام کرد قصد دارد نام‌گذاری الفبایی گوشی‌های هوشمند را کنار بگذارد و به‌شکلی جدید به انتخاب نام برای آن‌ها بپردازد. پنل پشتی ولوت بسیار صیقلی و صاف است؛ عبارت ولوت در فارسی به «مخمل‌نما» ترجمه می‌شود. ال‌جی با انتخاب نام ولوت به‌شکل غیرمستقیم طراحی صیقلی و چشم‌نواز گوشی جدید خود را در ذهن کاربر تداعی می‌کند. گوشی رول‌شدنی یکی دیگر از اقدامات ال‌جی برای احیاء کسب‌و‌کار موبایلی خواهد بود.

گفته می‌شود ال‌جی قصد دارد در نیمه‌ی نخست سال آینده‌ی میلادی در کنار پروژه‌ی B، گوشی پرچمدار جدیدی را معرفی و عرضه کند. این گوشی پرچمدار طراحی رول‌شدنی یا تاشدنی نخواهد داشت و فرم‌ فاکتور آن همچون گوشی‌های عادی خواهد بود. رسانه‌های کره، کدنام Rainbow را برای این گوشی اعلام کرده‌اند. همچنین این رسانه‌ها از عرضه‌ی یک گوشی «افقی» ازسوی ال‌جی در نیمه‌ی دوم سال ۲۰۲۱ خبر می‌دهند. درحال حاضر مطمئن نیستیم که این موضوع به چه معنا است. گوشیِ به‌اصطلاح افقیِ ال‌جی از کدنام Wing استفاده می‌کند.

دیدگاه شما کاربران زومیت درمورد عرضه‌ی گوشی رول‌شدنی ازسوی ال‌جی چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات