اسنپدراگون ۸۸۸ پلاس در نیمه دوم سال ۲۰۲۱ عرضه خواهد شد

جمعه ۱۲ دی ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۵
مطالعه 2 دقیقه
درحالی‌که توسعه‌ی اسنپدراگون ۸۸۸ پلاس به گوش می‌رسد که عرضه چهار مدل مجهز به تراشه اسنپدراگون ۸۸۸ در اوایل سال ۲۰۲۱ تایید شده است.
تبلیغات

شیائومی می ۱۱ اولین گوشی هوشمندی بود که همراه با اسنپدراگون ۸۸۸ معرفی شد؛ اما گزارش‌های سایت myfixguide نشان می‌دهند که محصولات بیشتری با تراشه پرچم‌دار کوالکام در راه هستند. اخیرا افشاگری در حساب ویبوی خود (شبکه اجتماعی شبیه به توییتر در چین) اطلاعاتی را در اختیار کاربران قرار داده که عرضه حداقل چهار محصول مجهز به تراشه اسنپدراگون ۸۸۸ را تایید می‌کند.

اولین مدل، iQOO7 نام دارد که در ۱۱ ژانویه (۲۲ دی) رونمایی خواهد شد. پس از آن، ویوو ایکس ۶۰ پرو پلاس با تراشه جدید کوالکام روانه بازار می‌شود. سری ویوو ایکس ۶۰ دارای سه مدل خواهد بود که البته تنها ویوو ایکس ۶۰ پرو پلاس از تراشه اسنپدراگون ۸۸۸ استفاده می‌کند و دو مدل دیگر از تراشه اگزینوس ۱۰۸۰ ساخت سامسونگ قدرت می‌گیرند.

دو گوشی هوشمند دیگری نیز که مجهز به اسنپدراگون ۸۸۸ هستند، ریلمی Koi و شیائومی ردمی کی ۴۰ پرو خواهند بود. ردمی کی ۴۰ پرو را می‌توان یکی از مقرون به‌صرفه‌ترین مدل‌های مجهز به تراشه پرچم‌دار کوالکام خواند که انتظار می‌رود تا انتهای سه‌ماه اول سال ۲۰۲۱ روانه بازار شود.

افشاگر چینی در ادامه اشاره می‌کند که کوالکام در نیمه دوم سال ۲۰۲۱ تراشه اسنپدراگون ۸۸۸ پلاس را در اختیار سازندگان گوشی هوشمند قرار می‌دهد. گویا کوالکام فرکانس پردازنده مدل استاندارد یعنی اسنپدراگون ۸۸۸ را روی فرکانس ۲/۸۴ گیگاهرتز قفل کرده تا شرکت‌های سازنده قادر به افزایش آن از طریق اورکلاک نباشند.

شاید دلیل چنین اقدامی نیز جلوگیری از آسیب دیدن بازار اسنپدراگون ۸۸۸ پلاس در زمان عرضه باشد؛ برای مثال اسنپدراگون ۸۶۵ پلاس در حالی معرفی شد که نسبت به مدل پیشین از ۱۰ درصد بهبود عملکرد برخوردار بود. طبیعتا اسنپدراگون ۸۸۸ پلاس نیز نسبت به مدل استاندارد از توان محاسباتی بیشتری در هر دو بخش پردازنده مرکزی و گرافیکی برخوردار است؛ اما امکان اورکلاک کردن اسنپدراگون ۸۸۸ باعث خواهد شد تا فاصله میان دو مدل استاندارد و اسنپدراگون ۸۸۸ پلاس کاهش یابد.

اقدام کوالکام می‌تواند دلایل دیگری نیز داشته باشد؛ برای مثال بالاتر رفتن فرکانس پردازنده اسنپدراگون ممکن است باعث تولید دمای بیش از حد شده و به تراشه آسیب بزند یا تراشه جدید کوالکام در فرکانس بالاتر از حد تعریف‌شده از حالت پایداری خارج شود.

در حال حاضر مشخص نیست که پردازنده گرافیکی اسنپدراگون ۸۸۸ روی چه فرکانسی تنظیم شده است؛ اما دور از ذهن نیست که محدودیت‌های اعمال‌شده برای پردازنده مرکزی، برای پردازنده گرافیکی نیز در نظر گرفته شود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات