استقبال گسترده از خانواده آیفون ۱۲ باعث افزایش ۲۰ تا ۳۰ درصدی تولید آیفون‌ها در ۲۰۲۱ شده است

سه‌شنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۹ - ۱۹:۴۵
مطالعه 3 دقیقه
به‌نظر می‌رسد موفقیت سری آیفون ۱۲ در بازار و رشد تقاضا برای تلفن‌‌های هوشمندی با مودم 5G دلیل تصمیم اپل برای افزایش تولید آیفون‌ها در سال ۲۰۲۱ باشد.
تبلیغات

گزارش‌هایی منتشر شده است که نشان می‌دهد اپل در نیمه‌ی اول سال ۲۰۲۱ سفارش‌هایش برای تولید مدل‌های مختلف آیفون را درمقایسه‌با سال ۲۰۲۰ تقریبا ۳۰ درصد افزایش داده و تصمیم گرفته است تا پایان سال ۲۰۲۱، نزدیک به ۲۳۰ میلیون گوشی هوشمند تولید کند. این میزان در‌مقایسه‌با سال ۲۰۱۹ در‌حدود ۲۰ درصد افزایش یافته است.

در نیمه‌ی اول سال ۲۰۲۱، اپل درحدود ۹۶ میلیون گوشی هوشمند از مدل‌های مختلف خانواده‌ی آیفون تولید خواهد کرد که درمقایسه‌با آمار سال‌های ۲۰۲۰ و ۲۰۱۹ رقم درخورتوجهی محسوب می‌شود. دلیل چنین افزایشی نیز رشد تقاضا برای خرید تلفن‌های هوشمندی عنوان می‌شود که از مودم سازگار با نسل ارتباطات 5G برخوردار هستند.

با گسترش ارتباطات 5G و توسعه‌ی زیرساخت‌های مناسب در جای‌جای جهان، ازجمله اروپا و آمریکای‌شمالی، دور‌از‌ذهن نبود که رشد آمار فروش تلفن‌های هوشمند برخوردار از مودم 5G را شاهد باشیم. بااین‌حساب، رشد ۳۰ درصدی تولید آیفون‌ها در نیمه‌ی اول سال ۲۰۲۱ نه‌تنها توجیه می‌شود؛ بلکه با‌توجه‌به موفقیت محصولات اپل در‌ادامه‌ی گزارش تخمین زده می‌شود که تولید انبوه در نیمه‌ی دوم سال ۲۰۲۱ نیز افزایش یابد و در‌مجموع، اپل در سال ۲۰۲۱ بیش از ۲۳۰ میلیون آیفون را روانه‌ی بازار سازد.

در همین زمینه، اطلاعاتی در فضای مجازی منتشر شده است که اپل سفارش تولید ۹۵ تا ۹۶ میلیون گوشی هوشمند از مدل‌های مختلف، ازجمله از گوشی‌های خانواده‌ی آیفون ۱۲ و ۱۱ و آیفون SE را به شرکت‌های تولیدکننده داده است. بااین‌حال، به‌دلیل درگیری بسیاری از کشورهای دنیا با بیماری کرونا امکان دارد تجهیزات لازم برای ساخت محصولات کوپرتینویی‌ها با کمبود مواجه شود و درنتیجه، اپل نتواند آیفون‌های موردنیاز خود را به تعداد در‌نظر‌گرفته‌شده راهی بازارهای مختلف جهان کند.

با اینکه امکان دارد اپل در سال ۲۰۲۱ بیش از ۲۳۰ میلیون گوشی هوشمند از مدل‌های مختلف آیفون تولید کند، تغییر در میزان تقاضا در بازار می‌تواند باعث افزایش یا کاهش رقم ذکرشده شود. در گزارش دیگری که یکی از تأمین‌کنندگان در‌اختیار رسانه‌ها قرار داده است، توضیح داده می‌شود که تقاضا برای آیفون ۱۲ پرو و ۱۲ پرو مکس از سطح انتظارات سران اپل بیشتر بوده و عملکرد آیفون ۱۲ نیز درست مانند انتظارات کوپرتینویی‌‌ها از فروش آن رقم خورده است. بااین‌حال، آیفون ۱۲ مینی گویا نتوانسته فروش موفقی به‌همراه داشته باشد.

موفقیت گوشی‌های خانواده‌ی آیفون ۱۲ در بازار به‌گونه‌ای بوده است که برخی از تحلیلگران معتقد هستند اپل می‌تواند فروشی همچون فروش سال ۲۰۱۵ را بار‌دیگر تجربه کند. به‌نظر می‌رسد افزایش میزان تولید مدل‌های مختلف آیفون برای سال ۲۰۲۱ نیز صحت چنین موضوعی را تأیید می‌کند و درواقع، مقام‌های اپل برای فروش چشمگیر محصولاتشان در سال ۲۰۲۱ آماده می‌شوند.

در‌کنار آنچه گفته شد، باید مدل‌های نسل بعدی آیفون را نیز مدنظر قرار داد. درحالی‌که تحلیلگران معتقد هستند نسل بعدی آیفون‌ها تغییرات گسترده‌ای در افزایش میزان تقاضا ایجاد نخواهند کرد، اپل می‌خواهد با افزودن ویژگی‌های مختلف به خانواده‌ی بعدی آیفون‌ها موفقیتشان در بازار را تضمین کند. از ویژگی‌هایی که خانواده‌ی بعدی آیفون‌ها خواهند داشت گویا صفحه‌نمایش همیشه‌روشن خواهد بود که نمونه‌ای از آن را در اپل واچ مشاهده کردیم. همچنین امکان اضافه‌شدن ویژگی پروموشن به نسخه‌های پرو آیفون نسل بعدی وجود دارد.

انتظار می‌رود خانواده‌ی بعدی آیفون‌ها در نیمه‌ی دوم سال ۲۰۲۱ راهی بازار شوند. مینگ‌چی کو، تحلیلگر سرشناس محصولات اپل، نیز مدعی شده است که اپل‌های نسل بعدی سپتامبر ۲۰۲۱ رونمایی خواهند شد تا معرفی گوشی‌های هوشمند کوپرتینویی‌ها به بازه‌ی زمانی سنتی خود بازگردد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات