سامسونگ ارزان‌ترین گوشی 5G خود را به‌زودی روانه بازار می‌کند

چهارشنبه ۲ مهر ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۵
مطالعه 2 دقیقه
درحالی‌که زمان بسیار کمی از رونمایی تراشه‌ی جدید اسنپدراگوان 750G کوالکام می‌گذرد؛ مشخص شده است که گلکسی A42 مدل 5G ازجمله اولین محصولات برخوردار از این تراشه است.
تبلیغات

سامسونگ تاکنون گوشی‌های هوشمند بسیاری با مودم 5G به بازار عرضه کرده است؛ اما یکی از نکات مشترک میان این محصولات را می‌توان قیمت گران آن‌ها در نظر گرفت. درواقع، زمانی‌که بازار تلفن‌های هوشمندی سازگار با فناوری ارتباطات 5G را در نظر می‌گیریم، کمتر به محصولی از شرکت کره‌ای برمی‌خوریم که قیمت نسبتا ارزان‌تری از گوشی‌های هوشمند شرکت‌های دیگر داشته باشد. گویا این رویه به‌زودی تغییر می‌کند؛ زیرا سامسونگ در نظر دارد گوشی هوشمندی مجهز به تراشه‌ی اسنپدراگون 750G به بازار عرضه کند؛ تراشه‌ای که علاوه‌بر توان محاسباتی مطلوب، از مودم 5G نیز برخوردار است.

چندی پیش، اطلاعاتی درباره‌ی دستاورد گوشی هوشمند جدید به‌نام گلکسی ای ۴۲ مدل ۵ جی (Galaxy A42 5G) منتشر شد؛ اما بسیاری از ویژگی‌ها و مشخصات سخت‌افزاری آن نامشخص باقی ماند. حال، گویا زمان آن فرارسیده است تا اطلاعات بیشتری از گلکسی A42 مدل 5G به‌دست آوریم. در اطلاعاتی که اخیرا فضای مجازی را پر کرده است، به بنچمارکی از گلکسی A42 مدل 5G اشاره می‌شود که طبق آن، محصول جدید سامسونگ از تراشه‌ی اسنپدراگون 750G قدرت می‌گیرد. زمانی‌که گلکسی A42 مدل 5G سامسونگ معرفی شد، هنوز از رونمایی تراشه‌ی اسنپدراگون 750G کوالکام خبری نبود و احتمالا به‌همین‌دلیل، مقام‌های شرکت کره‌ای به این نتیجه رسیدند که اطلاعاتی از تراشه‌ی استفاده‌شده در آن منتشر نکنند.

اسنپدراگون 750G تراشه‌ای برای محصولات میان‌رده است که از پردازنده‌ی گرافیکی آدرنو ۶۱۹ استفاده می‌کند. پردازنده مرکزی این تراشه از دو خوشه تشکیل شده است: خوشه‌ای دارای دو هسته با فرکانس ۲/۲۱ گیگاهرتزی و خوشه‌ی دیگر دارای شش هسته با فرکانس ۱/۸ گیگاهرتزی. متأسفانه هنوز قیمت گوشی سامسونگ گلکسی A42 مدل 5G  مشخص نشده است؛ اما می‌دانیم که ارزان‌ترین گوشی هوشمند شرکت کره‌ای خواهد بود که از ارتباطات 5G پشتیبانی می‌کند.

بنچمارک گلکسی A42 مدل 5G
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات