تاریخ معرفی ال جی وینگ اعلام شد

چهارشنبه ۱۲ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۵
مطالعه 3 دقیقه
ال‌جی ویدئوی جدیدی در صفحه‌ی یوتیوب خود منتشر و اعلام کرد که قصد دارد روز ۲۴ شهریور ۱۳۹۹ دستگاه جدیدی معرفی کند. این دستگاه، ال‌جی وینگ با نمایشگر چرخان خواهد بود.
تبلیغات

از مدتی پیش شایعه‌ها درباره‌ی گوشی جدید ال‌جی با طراحی منحصربه‌فرد در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد. این گوشی جدید که با نام ال ‌جی وینگ (LG Wing) شناخته می‌شود از صفحه‌نمایش چرخان بهره می‌گیرد و پیش‌تر در برخی ویدئوها شاهد کاربردهای آن برای انجام کارهای روزمره و بازی‌های ویدئویی بوده‌ایم.

ال‌جی به‌تازگی از رونمایی گوشی جدیدی در آینده‌ای نزدیک خبر داده است که احتمال می‌دهیم همان ال‌جی وینگ باشد. ال‌جی در ساعات اولیه‌ی امروز تیزر کوتاهی روی کانال رسمی خود در یوتیوب منتشر کرد. این شرکت در تیزر موردبحث به‌صورت رسمی اعلام کرد که روز ۱۴ سپتامبر ۲۰۲۰ (۲۴ شهریور ۱۳۹۹) رویداد جدیدی برگزار می‌کند. این مراسم ساعت ۱۸:۳۰ به‌وقت تهران برگزار می‌شود.

این نخستین بار است که ال‌جی به‌صورت رسمی، وجود گوشی مجهز به نمایشگر چرخان را تأیید می‌کند. در مراسم جدید ال‌جی شاهد رونمایی گوشی جدید این شرکت کره‌ای‌ که از دو صفحه‌نمایش استفاده می‌کند خواهیم بود. درکنار اعلام تاریخ رونمایی، خود کلیپ رسما تأیید می‌کند که با دستگاه مجهز به نمایشگر چرخان طرف هستیم. نمایشگر دوم گوشی ال ‌جی وینگ قطعا برای تجربه‌ی بازی‌های ویدئویی مزیت‌‌هایی متعدد ارائه خواهد داد. همچنین به‌هنگام رانندگی می‌توانید از گوشی به‌شکلی ساده‌تر برای مسیریابی بهره بگیرید. نمایشگر دوم گوشی در جلوی نمایشگر اول قرار گرفته و می‌توان آن را تا ۹۰ درجه چرخاند. پس از چرخاندن نمایشگر، گوشی حالتی شبیه به حرف T پیدا می‌کند. 

ال‌جی بیانیه‌ی مطبوعاتی مجزایی نیز منتشر کرده است. ال‌جی در این بیانیه می‌گوید که دستگاه موردبحث جزوی از پروژه‌ی Explorer به‌حساب می‌آید. بر اساس گفته‌های ال‌‌جی،‌ پروژه‌ی Explorer شامل چند دستگاه است که وینگ قرار است اولینِ آن‌ها باشد. ال‌جی پروژه‌ی Explorer را دسته‌بندی جدیدی برای گوشی‌های هوشمند خطاب می‌کند. بدین ترتیب احتمال می‌دهیم که تمامی گوشی‌های متعلق‌به پروژه‌ی Explorer مجهز به صفحه‌نمایش چرخان باشند. ال‌جی امیدوار است که این زبان طراحی جدید بتواند نظر مردم را جلب کند.

این نخستین باری نیست که ال‌جی قصد دارد طراحی گوشی‌های هوشمند را به‌شکلی محسوس متحول کند و قدم‌هایی مثبت در راستای تولید دستگاه‌های آینده‌نگرانه بردارد. برخی از تلاش‌های ال‌جی در این زمینه نظیر گوشی ال‌جی G5 به‌موفقیت چندان زیادی دست پیدا نکردند، بااین‌حال شرکت کره‌ای قصد ندارد دست از تلاش بردارد. ال‌جی امروزه روزهای نسبتا خوبی را در بازار موبایل سپری می‌کند. گوشی‌های هوشمند ال‌جی V60 و ال‌جی ولوت دارای نوعی قاب ویژه با صفحه‌نمایش دوم هستند که می‌تواند به‌عنوان جایگزینی مناسب برای دستگاه‌های تاشدنی ظاهر شود. گوشی‌های تاشدنی و گوشی‌های دونمایشگره عموما قیمت بالایی دارند.

ال‌جی تاکنون به مشخصات فنی رسمی گوشی وینگ اشاره نکرده است، بااین‌حال شرکت کره‌ای گفت که گوشی موردبحث برای پردازش کارهای مختلف از تراشه‌ی ساخت کوالکام استفاده می‌کند. شایعه‌های پیشین می‌گویند ال‌جی وینگ از تراشه‌ی اسنپدراگون ۷۶۵ کوالکام بهره می‌برد. اسنپدراگون ۷۶۵ مجهز به یک هسته‌‌ی کورتکس A76 با فرکانس ۲٫۳ گیگاهرتز،‌ یک هسته‌ی کورتکس A76 با فرکانس ۲٫۲ گیگاهرتز و ۶ هسته‌ی کورتکس A55 با فرکانس ۱٫۸ گیگاهرتز است. در این تراشه شاهد استفاده از پردازنده‌ گرافیکی آدرنو ۶۲۰ هستیم.

درکنار تراشه، گفته می‌شود ال‌جی وینگ دارای دوربین اصلی ۶۴ مگاپیکسلی است. صفحه‌نمایش اصلی ال‌جی وینگ ابعادی برابربا ۶٫۸ اینچ خواهد داشت و محتوای بصری را با وضوح فول HD پلاس به‌نمایش خواهد گذاشت؛ درحال‌حاضر ابعاد دقیق صفحه‌نمایش دوم را نمی‌دانیم. به‌طور کلی شایعه‌ها می‌گویند مشخصات کلیدی ال‌جی وینگ قرار است مشابه ال‌جی ولوت باشد؛ بااین‌حال گوشی وینگ به‌دلیل داشتن طراحی منحصربه‌فرد، قطعا قیمت بسیار بالاتری خواهد داشت. 

شماری از رسانه‌ها به‌نقل از منابع آگاه ادعا می‌کنند که ال‌جی وینگ ۱٬۰۰۰ دلار قیمت دارد و در سال جاری میلادی روانه‌ی بازار ایالات متحده‌ی آمریکا می‌شود. برخی رسانه‌ها پیش‌تر ادعا کرده بودند که این گوشی با قیمت حدودا ۱٬۶۰۰ دلار به بازار عرضه می‌شود. 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات