شیائومی: تولیدات مدل‌های جدید سری می میکس و تراشه‌های Surge به‌تعویق افتاده است

دوشنبه ۲۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۱:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
مدیرعامل شیائومی در مصاحبه‌ای گفت ساخت مدل‌های جدید از خانواده‌ی گوشی‌های هوشمند می میکس و تراشه‌های Surge برای مدتی به‌تعویق انداخته شده است.
تبلیغات

شیائومی ازجمله شرکت‌های بزرگ چینی است که در زمینه‌های مختلف همچون تولید گوشی هوشمند، تبلت، تلویزیون، لوازم خانگی، گجت‌های پوشیدنی در حوزه سلامت و... به‌طور گسترده فعالیت می‌کند. بااین‌حال گاهی اوقات، حتی شرکتی به بزرگی شیائومی به بازنگری در محصولاتش مجبور می‌شود.

اخیرا لی جون، مدیرعامل شیائومی، در حساب ویبو خود به برخی از پرسش‌ها پاسخ داده است؛ پرسش‌هایی نظیر سرنوشت خانواده‌ی می میکس و تراشه‌های Surge. لی جون درباره‌ی خانواده‌ی می میکس گفته است که تولید مدل‌های جدید از این خانواده‌ی متوقف شده و پروژه‌ها را به زمانی نامشخص در آینده سپرده‌اند تا شرکت چینی امکان افزودن نوآوری‌های بیشتر به محصولات خانواده‌ی می میکس را داشته باشد.

چنین پاسخی کاملا منطقی به‌نظر می‌رسد؛ زیرا گوشی‌های خانواده‌ی می میکس همواره همراه‌با ویژگی‌ها و نوآوری‌های گسترده‌ای بودند و عرضه‌ی محصولی که تفاوتی با تلفن‌های هوشمند دیگر شیائومی نداشته باشد، به فروش بیشتر محصولات شرکت چینی کمکی نخواهد کرد. باوجوداین، گفته‌های مدیرعامل شیائومی به این معنی است که می میکس آلفا عرضه نخواهد شد.

درواقع، لی جون درباره‌ی می میکس آلفا نیز توضیح داده و گفته است این گوشی شیائومی به تولید انبوه نخواهد رسید و دلیل اصلی آن نیز مشکلاتی است که طراحی پیچیده‌ی نمایشگر آن در مرحله‌ی تولید به‌وجود می‌آورد. گفته می‌شود شیائومی موفق شده است تعداد محدودی از می میکس آلفا را تولید کند؛ اما به‌قدری نیست که پاسخ‌گوی نیاز بازار باشد.

مدیرعامل شیائومی درباره‌ی سرنوشت تراشه‌های خانواده‌ی Surge نیز توضیح داده است. اولین مدل از این خانواده‌ی تراشه در سال ۲۰۱۷ رونمایی و سپس در برخی از محصولات شیائومی استفاده شد. بسیاری از رسانه‌ها و طرفداران محصولات شرکت چینی منتظر رونمایی مدل‌های بیشتری از تراشه‌های خانواده‌ی Surge بودند؛ اما چنین اتفاقی تاکنون رخ نداده است.

حال، لی جون در پاسخ به پرسش‌ها گفته است که طراحی و تولید تراشه‌های Surge متوقف نشده است؛ بلکه شرکت در حال افزایش توانمندی خود در تولید تراشه‌هایی با عملکردهای بهتر و قابل‌رقابت با تراشه‌های موجود در بازار است و در آینده می‌خواهد چندین مدل از تراشه‌های خانواده‌ی Surge را به علاقه‌مندان معرفی کند.

درنهایت، لی جون اعلام کرد پرسش‌های بیشتری در رویداد بزرگ پیش ‌روی شیائومی پاسخ داده خواهد شد. شیائومی به‌زودی مراسم ۱۰ سالگی خود را همراه‌با رونمایی محصولات ویژه‌ای جشن خواهد گرفت.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات