نمایش قابلیت‌های جدید قلم S Pen گلکسی نوت 20 اولترا در ویدئویی غیررسمی

یک‌شنبه ۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
قلم لمسی S Pen ظاهرا در گلکسی نوت ۲۰ برخی بهبودها به‌خود دیده است. کاربر می‌تواند در گوشی جدید سامسونگ، قلم را تبدیل به نشانگر کند و کارهایی نظیر اسکرول کردن با آن انجام دهد.
تبلیغات

کانال یوتیوب Jimmy is Promo مدعی شده که توانسته ازطریق منابعش گوشی گلکسی نوت ۲۰ اولترا سامسونگ (Samsung Galaxy Note 20 Ultra) را تهیه کند. او در همین راستا طی چند وقت اخیر ویدئوهایی جدید به‌صورت اختصاصی منتشر و در آن‌ها به جزئیات جالب نوت ۲۰ اولترا اشاره کرده است. ویدئوی جدید Jimmy is Promo به قابلیت‌های جدید قلم لمسی اس پن (S-Pen) ارتباط دارد. به‌نظر می‌رسد مهم‌ترین قابلیت جدیدی که به اس پن اضافه شده، امکان استفاده از آن به‌‌عنوان نشانگر است.

بر اساس ویدئوی جدید، اگر دکمه‌ی قلم لمسی را فشار دهید و نگه دارید و سپس اس پن را تکان دهید حالت نشانگر فعال می‌شود. برای استفاده از نشانگر، باید دکمه‌ی اس پن را نگه دارید و قلم را حرکت دهید تا نشانگر مجازی آن روی صفحه‌ی گلکسی نوت ۲۰ اولترا ظاهر شود. به‌علاوه اگر یک بار روی دکمه‌ی قلم ضربه بزنید، می‌توانید آیتم‌های درون صفحه‌نمایش را انتخاب کنید.

اگر دکمه‌ی موجود بر قلم را فشار دهید و نگه دارید وارد حالت اسکرول می‌شوید؛ در همان حین که دکمه را نگه داشته‌اید قلم را به‌سمت بالا یا پایین حرکت دهید تا عمل اسکرول انجام شود. این قابلیت به‌خوبی برای انواع اپلیکیشن‌ها و مرورگرهای وب کار می‌کند. درصورتی‌که دکمه‌ی قلم را دوبار پشت سر هم فشار دهید و سپس نگه دارید می‌توانید در بین نشانگرهای «لیزری» و «نورافکن‌مانند» جابه‌جا شوید. حالت نور‌افکن به شما امکان می‌دهد بخش خاصی از صفحه‌نمایش را روشن کنید و در مرکز توجه قرار دهید. ظاهرا این قابلیت برای کار کردن به حسگر ژیروسکوپ موجود در قلم لمسی اس پن متکی می‌شود.

کاربر همچنین می‌تواند ابعاد نشانگر موجود بر صفحه را بنابه‌ سلیقه‌ی خود افزایش یا کاهش دهد. امکان تغییر رنگ نشانگر هم وجود دارد. همچنین می‌توانید حالتی را فعال کنید که نشانگر هنگام حرکت روی صفحه اثری کوتاه از خود برجای بگذارد تا پیدا کردن آن ساده‌تر شود. قابلیت جدیدی که به اس پن آمده در نگاه اول هیجان‌انگیز است. بااین‌حال به‌طور دقیق نمی‌دانیم نشانگر اس پن چه قابلیت‌های اضافه‌ای نسبت‌به لمس عادی صفحه‌نمایش ارائه می‌دهد. 

بر اساس اخبار رسمی، سامسونگ می‌خواهد روز ۵ آگوست ۲۰۲۰ (۱۵ مرداد ۱۳۹۹) ساعت ۱۸:۳۰ به‌وقت تهران مراسمی ویژه تحت عنوان گلکسی آنپکد برگزار و در جریان آن پنج محصول جدید معرفی کند. گوشی‌های خانواده‌ی گلکسی نوت ۲۰ احتمالا محصولات اصلی این مراسم خواهند بود. سامسونگ محصولات متعددی در صف معرفی دارد که شامل گلکسی Z فولد ۲ و گلکسی تب S7 و گلکسی تب S7 پلاس و گلکسی واچ ۳ و گلکسی بادز لایو می‌شوند. 

گلکسی نوت ۲۰ اولترا پرچم‌دار جدید سامسونگ لقب خواهد گرفت. انتشار اطلاعات مربوط به گوشی‌ها چند ماه پیش از معرفی رسمی، اتفاقی عادی است و در ماه‌های گذشته هم شاهد افشای برخی اطلاعات درمورد نوت ۲۰ اولترا بودیم. بااین‌حال چند روز پیش در اتفاقی غیرمنتظره،‌ مشخصات کامل گلکسی نوت ۲۰ اولترا به‌همراه رندرهای گوشی فاش شدند. بر اساس این اطلاعات، سامسونگ می‌خواهد ۲۰ بازی را در قالب سرویس xCloud با نوت ۲۰ اولترا منتشر کند.

گفته می‌شود نوت ۲۰ اولترا صفحه‌نمایش ۶٫۹ اینچ با وضوح ۳٬۲۰۰ در ۱٬۴۴۰ پیکسل دارد و نرخ نوسازی (رفرش ریت) ۱۲۰ هرتز را ارائه می‌دهد (این نرخ نوسازی را پیش‌تر در صفحه‌نمایش گلکسی اس ۲۰ اولترا هم دیده بودیم). در شایعه‌های جدید اعلام شده است که قلم اس پن ۹ میلی‌ثانیه تأخیر در عملکرد دارد که نسبت‌به نسل قبل کاهش پیدا کرده است.

۱۲ گیگابایت حافظه‌ی رم،‌ باتری ۴٬۵۰۰ میلی‌آمپرساعتی، پشتیبانی از شبکه‌ی 5G و بهره‌مندی از ۲۵۶ یا ۵۱۲ گیگابایت حافظه‌ ذخیره ‌سازی جزو دیگر مشخصات نوت ۲۰ اولترا هستند. کاربر درصورت تمایل خواهد توانست در این گوشی از کارت حافظه میکرو SD هم استفاده کند. با درنظرگرفتن این حقیقت که با دستگاهی بسیار رده‌بالا طرف هستیم انتظار داریم قیمت گوشی سامسونگ گلگسی نوت ۲۰ اولترا بیشتر از ۱٬۲۰۰ دلار باشد.

شما کاربران زومیت چه دیدگاهی درباره‌ی ویژگی‌های جدید اس پن دارید؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات