پتنت جدید شیائومی و طراحی گوشی تاشو صدفی

یک‌شنبه ۴ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۱:۴۵
مطالعه 2 دقیقه
تصاویر پتنت ثبت‌شده‌ی شیائومی برای گوشی تاشو صدفی و ماژول دوربین چرخشی منتشر شد.
تبلیغات

شیائومی اخیرا پتنتی ثبت کرده است که طرح نوین و جالبی برای گوشی‌های هوشمند نشان می‌دهد. باتوجه‌به بازگشت دوباره‌ی گوشی‌های تاشو در سال گذشته، پیش‌بینی می‌شود زبان طراحی گوشی‌های هوشمند در دهه‌ی آتی تغییرات بنیادینی پیدا کند و ارائه‌ی طرح‌های خلاقانه و خاص باردیگر جان تازه‌ای گیرد. در همین زمینه، شیائومی اخیرا پتنتی از طراحی گوشی تاشو صدفی ثبت کرده‌ است که شباهت اندکی به گوشی تاشو موتورولا Razer یا گلکسی Z Flip سامسونگ دارد؛ البته تفاوت‌های آن بیشتر به‌چشم خواهد آمد.

گوشی تاشو صدفی همان‌طور‌که از طرحش مشخص است، میله‌ای در نیمه‌ی بالایی دارد که محل قرارگیری حسگرهای دوربین است و می‌تواند حول مرکز قائم بر قاب اصلی و به‌صورت افقی با آن دَوَران کند تا دوربین‌های مستقر در قاب پشتی را به‌سمت قاب جلویی بیاورد و نقش دوربین سلفی را ایفا کنند. تصاویر پتنت که درادامه می‌بینید، رندرهایی است که LetsGoDigital براساس طراحی‌های CNIPA، تولید کرده است.

Xiaomi Clamshell Flip Phone / گوشی تاشوی صدفی شیائومی

همان‌طورکه در تصویر مشخص است، نیمه‌ی پایینی این گوشی تاشو زمانی‌که بسته باشد، تا زیر ماژول دوربین‌ها می‌رسد که همین امر سبب خواهد شد حتی وقتی گوشی بسته است، ماژول دوربین بتواند بگردد.

نیمه‌ی بالایی دستگاه کلیدهای فیزیکی پاور و تنظیم حجم صدا را در لبه‌ی سمت راست خود جای داده است. همچنین، محل قرارگیری اسپیکر نیز در زیر میله‌ی دوربین به‌چشم می‌خورد. هنوز اطلاعات زیادی درباره‌ی این طرح منتشر نشده است و دقیقا مشخص نیست فرایند لولای قسمت تاشو گوشی چگونه خواهد بود.

Xiaomi Clamshell Flip Phone / گوشی تاشوی صدفی شیائومی

اطلاعات منتشرشده در این پتنت که نوامبر ۲۰۱۹ ثبت شده است، به‌معنای طراحی و تولید قطعی این گوشی شیائومی نیست؛ زیرا در بعضی موارد تولیدکنندگان گوشی پتنت‌هایی ثبت می‌کنند که هیچ‌گاه به مرحله‌ی تولید نمی‌رسند؛ اما اگر فضای بازار را برای تولید و عرضه‌ی چنین محصولاتی مناسب ببینند، بدون معطلی فرایند طراحی و تولید را آغاز خواهند کرد. ناگفته نماند بنابر افزایش سوددهی، ایده‌هایی نیز دیرتر به‌دست کاربران می‌رسند تا نسخه‌های ساده‌تر نیز سهمی از بازار داشته باشند و بدین‌ترتیب ایده یا طرحی بدون سود نباشد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات