مشخصات موتورولا وان فیوژن پلاس فاش شد

یک‌شنبه ۴ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۰
مطالعه 5 دقیقه
مشخصات فاش‌شده‌ی منتسب به موتورولا وان پلاس فیوژن نشان می‌دهند این گوشی صفحه‌نمایش ۶/۵ اینچ OLED با باتری ۵٬۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی دارد.
تبلیغات

در ماه گذشته‌ی میلادی موتورولا به‌صورت رسمی از گوشی‌های پرچم‌دار جدید خود با نام اج و اج پلاس پرده‌برداری کرد و توانست توجهات زیادی را به‌خود جلب کند. موتورولا که به‌عنوان یکی از شرکت‌های تحت مالکیت لنوو شناخته می‌شود چندین سال است که گوشی پرچم‌دار نمی‌سازد و به‌نظر می‌رسد که سرانجام این شرکت تصمیم گرفته به بازار گوشی‌های رده‌بالای گران‌قیمت بازگردد. هر دو گوشی پرچم‌دار موتورولا به جدیدترین تراشه‌ی کوالکام که در ماه دسامبر گذشته معرفی شد مجهز شده‌اند.

به‌علاوه در هر دو از دوربین چندگانه، باتری پرظرفیت و صفحه‌نمایش ۹۰ هرتز OLED استفاده شده است. مدل اج پلاس به‌عنوان پرچم‌دار اصلی موتورولا قیمت بیشتری دارد، بااین‌حال قیمت پایین‌تر مدل معمولی باعث می‌شود افراد بیشتری توانایی خریدن آن را داشته باشند. البته این دو گوشی موتورولا هنوز روانه‌ی بازار نشده‌اند. گزارش‌های اخیر نشان می‌دهند که موتورولا قصد دارد به‌زودی تنوع گوشی‌های جدید خود را بالا ببرد و محصولی جدید برای بازار میان‌رده معرفی کند. موتورولا وان فیوژن پلاس (+Motorola One Fusion) به‌عنوان جدیدترین عضو خانواده‌ی موتورولا وان احتمالا ماه آینده‌ی میلادی به‌صورت رسمی معرفی می‌شود.

مدتی پیش اعلام شده بود که موتورولا قصد دارد در پایان سه‌ماهه‌ی دوم سال ۲۰۲۰ دو گوشی جدید معرفی کند. شب گذشته کاربران متوجه شدند صفحه‌ی Device Report در یوتیوب با چندین فهرست جدید به‌روزرسانی شده است، البته فعلا نمی‌دانیم که تاریخ به‌روزرسانی‌شدن صفحه‌ی موردبحث به ‌چه زمانی برمی‌گردد. در یکی از فهرست‌ها شاهد نام گوشی معرفی‌نشده‌ی موتورولا وان فیوژن پلاس بودیم، نامی که ایوان بلس (یکی از افشاگران حوزه‌ی فناوری) ماه گذشته به آن اشاره کرده بود.

بر اساس جزئیات مطرح‌شده در صفحه‌ی Device Report یوتیوب، موتورولا وان فیوژن پلاس قرار است از صفحه‌نمایشی ۶/۵ اینچ با پنل OLED و وضوح 1080p استفاده کند، به سیستم‌عامل اندروید ۱۰ مجهز باشد و از باتری ۵٬۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی بهره بگیرد. همچنین اطلاعات فاش‌شده از حضور تراشه‌ی اسنپدراگون ۷۳۰ کوالکام در گوشی جدید موتورولا خبر می‌دهند. شایعه‌ای در ماه گذشته منتشر شده بود که از بهره‌مندی موتورولا وان فیوژن پلاس از تراشه‌ی اسنپدراگون ۶۷۵ خبر می‌داد. تاریخ عرضه‌ی گوشی ژوئن ۲۰۲۰ (خرداد و تیر ۱۳۹۹) اعلام شده است. بنابراین انتظار داریم که موتورولا گوشی وان فیوژن پلاس را ماه آینده‌ی میلادی (که فاصله‌ی چندانی با آن نداریم) رونمایی کند.

صفحه‌ی به‌روزشده‌ی یوتیوب همچنان حاوی رندر موتورولا وان فیوژن پلاس است. رندر منتشرشده در یوتیوب شبیه به یکی از رندرهای گوشی موتورولا اج در رنگ مشکی است که از این‌جا می‌توانید آن را مشاهده کنید. این موضوع نشان می‌دهد «احتمالا» یوتیوب فعلا خواسته است از تصویری غیرواقعی استفاده کند تا صفحه‌ی مربوط به گوشی موتورولا وان فیوژن پلاس، خالی نباشد. ازطرفی دیگر تصویر آپلودشده توسط یوتیوب در صفحه‌ی مربوط به موتورولا اج، خود این گوشی نیست. درواقع تفاوت‌هایی بین رندر یوتیوب و گوشی واقعی موتورولا اج دیده می‌شود. به‌همین دلیل احتمال می‌دهیم یوتیوب به‌اشتباه رندرهای اج پلاس و وان فیوژن پلاس را به‌جای یکدیگر استفاده کرده باشد.

تنها گوشی دیگر موتورولا که از حسگر ۶۴ مگاپیکسلی استفاده می‌کند، موتورولا وان هایپر است، دستگاهی که قطعا با آنچه در تصویر زیر به‌نمایش درمی‌آید، تفاوت دارد:

موتورولا وان فیوژن پلاس / Motorola One Fusion+

رندر فاش‌شده‌ی منتسب به موتورولا وان فیوژن پلاس

بر اساس جزئیات فاش‌شده در رندر بالا، می‌توانیم ببینیم که موتورولا وان فیوژن پلاس قرار است صفحه‌نمایشی تخت داشته باشد و در پنل پشتی از مجموعه‌دوربین چهارگانه با حسگر اصلی ۶۴ مگاپیکسلی استفاده کند. به‌علاوه در این گوشی شاهد درگاه USB Type-C به‌همراه جک ۳/۵ میلی‌متری هدفون خواهیم بود و حسگر اثر انگشت گوشی در پنل پشتی آن جای خواهد گرفت. والپیپر به‌کاررفته در رندر فاش‌شده اجازه نمی‌دهد بفهمیم که صفحه‌نمایش گوشی حفره دارد یا خیر. اگر این گوشی حفره‌ی صفحه‌نمایش نداشته باشد، قطعا همچون مدل وان هایپر از دوربین سلفی پاپ‌آپ (بالاجهنده) استفاده خواهد کرد. 

افزون بر رندر بالا، به‌تازگی برخی رسانه‌ها به‌نقل از منابعی آگاه در داخل موتورولا به افشای مشخصات گوشی میان‌رده‌ی جدید این شرکت پرداخته‌اند. بر این اساس گفته می‌شود موتورولا از وان فیوژن پلاس با کدنام Liberty یاد می‌کند و دو شماره‌مدل XT2067-1 و XT2067-2 را به آن اختصاص داده است.

گوشی جدید موتورولا صفحه‌نمایشی ۶/۵۳ اینچ با وضوح ۲٬۳۴۰ در ۱٬۰۸۰ پیکسل خواهد داشت، از تراشه‌ی اسنپدراگون ۷۳۰ بهره خواهد گرفت و به ۴ یا ۶ گیگابایت حافظه‌ی رم در کنار ۶۴ یا ۱۲۸ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی مجهز خواهد شد. باتری ۵٬۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی در کنار بهره‌مندی از سیستم‌عامل اندروید ۱۰ به‌صورت پیش‌فرض، جزو دیگر مشخصات مهم گوشی هستند. 

افشاگران می‌گویند موتورولا وان فیوژن پلاس در پنل پشتی از حسگر ۶۴ مگاپیکسلی ایزوسل برایت GW1 سامسونگ استفاده می‌کند. دستگاهی با شماره‌مدل XT2067-1 مدتی پیش توسط کمیسیون ارتباطات فدرال (FCC) گواهی دریافت کرد و انتظار می‌رود در دو رنگ که موتورولا از آن‌ها با نام Cloud و Sugarfrost یاد می‌کند در دسترس قرار گیرد. گفته می‌شود موتورولا قصد دارد گوشی میان‌رده‌ی جدیدش را در مناطق مختلف دنیا شامل آمریکای لاتین، آسیا-اقیانوسیه، اروپای غربی، خاورمیانه و هند عرضه کند.

همچنین شماری از رسانه‌ها می‌گویند موتورولا درکنار وان فیوژن پلاس مدل معمولی آن را نیز با نام موتورولا وان فیوژن رونمایی خواهد کرد. گفته می‌شود مدل معمولی این گوشی دارای کدنام Titan است و دو شماره‌مدل XT2073-1 و XT2073-2 به آن اختصاص داده شده. افشاگران می‌گویند موتورولا وان فیوژن صفحه‌نمایش ۶/۵۲ اینچ با وضوح ۱٬۶۰۰ ۷۲۰ پیکسل دارد، از تراشه‌ی اسنپدراگون ۷۱۰ استفاده می‌کند، به ۴ گیگابایت حافظه‌ی رم مجهز شده است و ۶۴ یا ۱۲۸ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی دارد. همچنین طبق شایعه‌ها، موتورولا وان فیوژن از باتری ۵٬۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی با سیستم‌عامل اندروید ۱۰ بهره می‌گیرد.

در پنل پشتی وان فیوژن نیز شاهد دوربین چهارگانه خواهیم بود؛ با این‌تفاوت که حسگر اصلی آن وضوحی ۴۸ مگاپیکسلی دارد و از نوع ایزوسل برایت GM1 سامسونگ است. در کنار دوربین اصلی شاهد حسگرهایی با وضوح ۵ و ۸ و ۲ مگاپیکسلی خواهیم بود. احتمالا دو حسگر اول به لنز فوق عریض و تله‌فوتو مجهز شوند و حسگر آخر در نقش حسگر عمق‌سنج به‌منظور ثبت جلوه‌ی بوکه روی تصاویر فعالیت کند. انتظار می‌رود موتورولا وان فیوژن در پنل جلویی میزبان دوربین سلفی ۸ مگاپیکسلی باشد. این گوشی در رنگ‌های مشکی و آبی روانه‌ی بازار برزیل، آمریکای لاتین و چند کشور آسیایی خواهد شد.

در حال حاضر جزئیات مربوط به طراحی موتورولا وان فیوژن و قیمت آن را نمی‌دانیم. همچنان افشاگران تاکنون به قیمت موتورولا وان فیوژن پلاس اشاره نکرده‌اند. بااین‌حال از آن‌جایی که با تاریخ عرضه‌ی گوشی‌ها فاصله‌ی چندانی نداریم، به‌زودی همه‌چیز را درمورد آن‌ها خواهیم فهمید.

شما کاربران زومیت چه دیدگاهی در این زمینه دارید؟

قیمت به‌روز و مشخصات فنی و هر اطلاعات موردنیاز دیگر برای خرید ارزان‌ و آگاهانه‌ی گوشی موبایل را در بخش محصولات زومیت بیابید. در این بخش، علاوه‌بر مشخصات فنی دقیق و پاسخ به پرسش‌های شما، امکان مقایسه‌ی دو یا چند محصول درکنار گالری تصاویر رسمی محصولات دردسترس خواهد بود. همچنین، می‌توانید برای اطلاع از آخرین قیمت گوشی سامسونگ، قیمت گوشی شیائومی، هواوی و اپل از بخش محصولات زومیت استفاده کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات