موتورولا اج و اج پلاس رونمایی شدند؛ بازگشت موتورولا به عرصه پرچمداران

چهارشنبه ۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۲۲:۲۰
مطالعه 6 دقیقه
موتورولا گوشی‌های هوشمند موتورولا اج و موتورولا اج پلاس را پشتیبانی از فناوری 5G رونمایی کرد.
تبلیغات

به‌نظر می‌رسد موتورولا نیز به جمع سازندگان گوشی موبایل سازگار با فناوری ارتباطات 5G پیوسته است. از ویژگی‌های پرچم‌داران جدید موتورولا ملقب «لبه‌ی بی‌پایان» (Endless Edge) می‌توان به برخورداری از صفحه‌نمایش Waterfall و فناوری 5G و دوربین سه‌گانه اشاره کرد.

مشخصات موتورولا اج پلاس (Motorola Edge Plus)

باید گفت موتورولا در پرچم‌دار جدیدش سنگ‌تمام گذاشته و بسیاری از امکاناتی که پیش‌از‌این در گوشی‌های هوشمندش مشاهده نمی‌کردیم، به موتورولا اج پلاس افزوده است. برای شروع می‌توان به نمایشگری ۶/۷ اینچی اشاره کرد که پنلی AMOLED دارد و از فناوری HDR10+ بهره می‌برد. نمایشگر استفاده‌شده در موتورولا اج پلاس این محصول را به اولین گوشی موتورولا تبدیل می‌کند که از نرخ نوسازی ۹۰ هرتزی برخوردار است. با اینکه رزولوشن FHD+ در وضعیت کنونی مناسب گوشی‌های هوشمند پریمیوم نیست، مصرف کمتر انرژی می‌تواند به طول عمر بیشتر باتری کمک کند. باید در نظر گرفت رزولوشن FHD+ نیز کیفیت مناسبی ارائه می‌دهد.

درست بالای نمایشگر، حفره‌ای تعبیه شده است تا دوربین سلفی ۲۵ مگاپیکسلی جای گیرد. علاوه‌بر حفره، نمایشگر موتورولا اج پلاس میزبان حسگر اسکنر اثرانگشت شده است و کاربر با لمس صفحه‌نمایش می‌تواند گوشی را از حالت قفل خارج کند. نسخه‌ی مختص بازار ایالات متحده به آنتن‌های mmWave 5G مجهز شده است و این یعنی کاربران می‌توانند از سرعت دانلود چهار گیگابیت‌بر‌ثانیه لذت ببرند. برای نسخه‌ی جهانی موتورولا اج پلاس نیز از آنتن‌های پنج‌گیگاهرتزی استفاده شده که البته سرعتش کمتر است.

موتورولا اج پلاس / Motorola Edge Plus

در پنل پشتی پرچم‌دار جدید موتورولا می‌توان ماژول سه‌گانه‌ی دوربین را مشاهده کرد. دوربین اصلی این محصول ۱۰۸ مگاپیکسلی با گشودگی دهانه‌ی دیافراگم f/1.8 شده است. این اولین‌بار است که از چنینی دوربین در گوشی‌های موتورولا استفاده می‌‌شود. دوربین اصلی موتورولا اج پلاس مانند محصولات شیائومی از تکنیک ادغام چهار پیکسل در یک پیکسل استفاده می‌کند تا تصاویر خروجی در رزولوشن ۲۷ مگاپیکسلی باشد و درنتیجه، حجم کمتری از فضای گوشی هوشمند اشغال شود.

درکنار دوربین اصلی، دوربین تله‌فوتو ۸ مگاپیکسلی مشاهده می‌شود که قابلیت بزرگ‌نمایی ‌سه‌برابر اپتیکال دارد و حسگر OIS نیز آن را همراهی می‌کند. دوربین فوق‌عریض ۱۶ مگاپیکسلی نیز با میدان دید ۱۱۷ درجه‌ای در نظر گرفته شده است تا کاربران امکان ثبت تصاویر ماکرو را داشته باشند. دوربین موتورولا اج پلاس از فناوری ToF نیز پشتیبانی می‌کند.

جالب است بدانید با دوربین موتورولا اج پلاس می‌توان فیلم‌برداری 6K را تجربه کرد؛ البته تراشه‌ی استفاده‌شده در این گوشی هوشمند اجازه‌ی فیلم‌برداری 8K را نیز به کاربر می‌دهد. با‌این‌حال، حدس زده می‌شود که به‌دلیل مشکل در پهنای باند، مهندسان سازنده‌ی موتورولا اج پلاس تصمیم گرفته‌اند حالت فیلم‌برداری نهایت به فرمت 6K برسد.

در دل پرچم‌دار جدید موتورولا، تراشه‌ی اسنپدراگون ۸۶۵ کوالکام جا خوش کرده است که ۱۲ گیگابایت حافظه‌ی رم از نوع LPDDR5 آن را همراهی می‌کند. برای ذخیره‌ی اطلاعات کاربر نیز حافظه‌ی ذخیره‌سازی ۲۵۶ گیگابایتی از نوع UFS 3.0 در نظر گرفته شده است.

موتورولا اج پلاس / Motorola Edge Plus

تأمین انرژی موردنیاز موتورولا اج پلاس برعهده‌ی باتری ۵،۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی گذاشته شده که امکان شارژ سریع ۱۸ واتی نیز در آن وجود دارد و ازطریق درگاه USB-C می‌توان آن را شارژ کرد یا اطلاعات را انتقال داد. موتورولا مدعی است کاربر با شارژ کامل موتورولا اج پلاس تا دو روز به شارژ مجدد گوشی هوشمند نیاز ندارد.

موتورولا اج پلاس قابلیت تبدیل به پاوربانک را نیز دارد و می‌تواند دستگاه‌های سازگار با Qi را شارژ ۵ واتی کند. علاوه‌بر‌آن، امکان شارژ بی‌سیم ۱۵ واتی پرچم‌دار جدید موتورولا نیز فراهم است. اگر به استفاده از هدفون‌های قدیمی علاقه‌مند هستید، هر دو مدل موتورولا اج و اج پلاس از جک هدفون ۳/۵ میلی‌متری برخوردار هستند.

اپراتور ورایزن موتورولا اج پلاس را از ۲۵ اردیبهشت به‌طورانحصاری در ایالات متحده‌ی آمریکا عرضه می‌کند. نحوه‌ی فروش آن نیز به دو صورت است: کاربر می‌تواند گوشی هوشمند را به مبلغ ۱،۰۰۰ دلار بخرد یا به‌مدت دو سال و با پرداخت ماهانه ۴۱/۶۷ دلار صاحب آن شود. نسخه‌ی جهانی اج پلاس نیز با قیمت ۱،۱۹۹ یورو عرضه می‌شود.

مشخصات موتورولا اج (Motorola Edge)

نسخه‌ی استاندارد سری موتورولا اج از نظر مشخصات سخت‌افزاری شباهت بسیاری با نسخه‌ی پریمیوم موتورولا اج پلاس دارد. در موتورولا اج نیز از نمایشگر ۶/۷ اینچی با نرخ نوسازی ۹۰ هرتزی استفاده شده و از لبه‌های منحنی بهره می‌برد. با‌این‌حال، نسخه‌ی استاندارد از قابلیت HDR10+ پشتیبانی نمی‌کند.

از تفاوت‌های دیگر میان دو نسخه‌ی استاندارد و پریمیوم می‌توان به تراشه اشاره کرد: موتورولا اج پلاس با تراشه‌ی اسنپدراگون ۸۶۵ و موتورولا اج با تراشه‌ی اسنپدراگون 765G عرضه می‌شود. موتورولا اج نیز از فناوری 5G پشتیبانی می‌کند؛ اما مناسب شبکه‌های ۶ هرتزی توسعه داده شده است.

موتورولا نسخه‌ی استاندارد موتورولا اج را در بازار جهانی با حافظه‌ی رم ۶ گیگابایتی و نسخه‌ی مناسب بازار ایالات متحده و کانادا را با حافظه‌ی رم ۴ گیگابایتی عرضه خواهد کرد. برای ذخیره‌ی اطلاعات کاربر نیز حافظه‌ی ذخیره‌سازی ۱۲۸ گیگابایتی در نظر گرفته شده است که البته به‌لطف درگاه میکرو‌اس‌دی، امکان افزایش آن وجود دارد. جالب است بدانید نسخه‌ی موتورولا اج پلاس از چنین درگاهی برخوردار نیست و کاربران به حافظه‌ی ذخیره‌سازی ۲۵۶ گیگابایتی درون دستگاه محدود شده‌اند.

موتورولا اج پلاس / Motorola Edge Plus

در پنل پشتی موتورولا اج نیز، دوربینی سه‌گانه مشاهده می‌شود، با این تفاوت که دوربین اصلی حسگری ۶۴ مگاپیکسلی دارد و از حسگر ۱۰۸ مگاپیکسلی دوربین موتورولا اج پلاس خبری نیست. با‌این‌حال، دوربین اصلی موتورولا اج را نیز دوربینی فوق‌عریض و دوربین تله‌فوتو و ماژول ToF همراهی می‌کند. همچنین در بالای نمایشگر موتورولا اج، حفره‌ای در نظر گرفته ‌شده است که میزبان دوربین سلفی ۲۵ مگاپیکسلی خواهد بود.

برخلاف باتری ۵،۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی موتورولا اج پلاس، در موتورولا اج از باتری ۴،۵۰۰ میلی‌آمپرساعتی استفاده شده که امکان شارژ سریع آن به‌صورت ۱۸ واتی وجود دارد؛ اما شارژ بی‌سیم برای موتورولا اج تعبیه نشده است. هر دو محصول جدید موتورولا از بلندگوهای استریو بهره می‌برند و مبتنی‌بر اندروید ۱۰ هستند. انتظار می‌رود نسخه‌ی جهانی موتورولا اج ماه مه با قیمت ۵۹۹ دلار در اروپا و آمریکای‌لاتین و آسیا عرضه شود.

مقایسه 2 محصول
Motorola Edge+ / موتورولا اج پلاسموتورولا اجMotorola Edge+ / موتورولا اج پلاسموتورولا اج پلاس
حدود قیمت در زمان عرضهحدود 600 یوروحدود 920 یورو
تاریخ معرفی22 آوریل 202022 آوریل 2020
وضعیت عرضهعرضه شدهعرضه شده
تاریخ عرضه29 می 202014 می 2020
نوع سیستم‌عاملاندرویداندروید
سیستم‌عامل در زمان عرضهاندروید 10اندروید 10
نام دیگر-Motorola Edge Plus
ابعاد161.6 در 71.1 در 9.3 میلی‌متر161.1 در 71.4 در 9.6 میلی‌متر
وزن188 گرم203 گرم
رنگمشکی ارغوانیسرمه‌ای خاکستری
ابعاد نمایشگر6.7 اینچ6.7 اینچ
نوع نمایشگرAMOLEDAMOLED
حداکثر نرخ نوسازی (Refresh Rate)90 هرتز90 هرتز
رزولوشن1080 در 2340 پیکسل1080 در 2340 پیکسل
تراکم پیکسلی~385 پیکسل در اینچ~385 پیکسل در اینچ
نسبت تصویر19.5:919.5:9
نسبت نمایشگر به بدنه~95.9 درصد~95.8 درصد
استانداردهای HDR-HDR10+
مدل تراشهQualcomm SDM765 Snapdragon 765GQualcomm SM8250 Snapdragon 865 5G
فرآیند ساخت تراشه7 نانومتر7 نانومتر پلاس
تعداد هسته پردازنده8 هسته8 هسته
مشخصات هسته‌ها1 هسته 2.4 گیگاهرتز Kryo 475 Prime و 1 هسته 2.2 گیگاهرتز Kryo 475 Gold و 6 هسته 1.8 گیگاهرتز Kryo 475 Silver1 هسته 2.84 گیگاهرتز Kryo 585 و 3 هسته 2.42 گیگاهرتز Kryo 585 و 4 هسته 1.8 گیگاهرتز Kryo 585
پردازنده گرافیکیAdreno 620Adreno 650
ترکیب حافظه داخلی و رم128 گیگابایت / 4 گیگابایت رم 128 گیگابایت / 6 گیگابایت رم256 گیگابایت / 12 گیگابایت رم
رم4 گیگابایت رم 6 گیگابایت رم12 گیگابایت رم
حافظه داخلی128 گیگابایت256 گیگابایت
نوع حافظه داخلیUFS 2.1UFS 3.0
درگاه کارت حافظه
دارد
ندارد
نوع درگاه کارت حافظهmicroSDXC (جایگاه مشترک با سیم‌کارت دوم)-
پیکربندی دوربین پشتواید/استاندارد اولتراواید تله‌فوتو تشخیص عمقواید/استاندارد اولتراواید تله‌فوتو تشخیص عمق
دوربین اصلی - واید/استاندارد64 مگاپیکسل108 مگاپیکسل
مشخصات دوربین اصلی - واید/استاندارد0.8 میکرومتر سایز پیکسل 1/1.72 اینچ سایز سنسور لنز واید f/1.8 فوکوس خودکار با تشخیص فاز0.8 میکرومتر سایز پیکسل 1/1.33 اینچ سایز سنسور لنز واید f/1.8 فوکوس خودکار با تشخیص فاز لرزش‌گیر اپتیکال تصویر
دوربین اولتراواید16 مگاپیکسل16 مگاپیکسل
مشخصات دوربین اولتراوایدلنز اولتراواید 13 میلی‌متری 1.0 میکرومتر سایز پیکسل f/2.2لنز اولتراواید 13 میلی‌متری 1.0 میکرومتر سایز پیکسل f/2.2
دوربین تله‌‌فوتو8 مگاپیکسل8 مگاپیکسل
مشخصات دوربین تله‌فوتولنز تله‌فوتو 52 میلی‌متری 1.12 میکرومتر سایز پیکسل بزرگ‌نمایی اپتیکال 2 برابر f/2.4 فوکوس خودکار با تشخیص فازلنز تله‌فوتو بزرگ‌نمایی اپتیکال 3 برابر f/2.4 فوکوس خودکار با تشخیص فاز لرزش‌گیر اپتیکال تصویر
مشخصات دوربین تشخیص عمقحسگر TOF 3Dحسگر TOF 3D
حداکثر رزولوشن فیلم‌برداری دوربین‌ پشت4K6K
رزولوشن و نرخ فریم ویدئو4K@30fps 1080p@30/60fps6K@30fps 4K@30fps 1080p@30/60/120fps
دوربین سلفی اصلی25 مگاپیکسل25 مگاپیکسل
مشخصات دوربین سلفی اصلی0.9 میکرومتر سایز پیکسل f/2.00.9 میکرومتر سایز پیکسل f/2.0
حداکثر رزولوشن فیلم‌برداری دوربین‌ سلفی1080p1080p
رزولوشن و نرخ فریم ویدئو سلفی1080p@30fps1080p@30fps
ظرفیت باتری4500 میلی‌آمپر ساعت5000 میلی‌آمپر ساعت
نوع باتریلیتیوم پلیمریلیتیوم پلیمری
تعویض‌پذیری باتریغیر قابل تعویض توسط کاربرغیر قابل تعویض توسط کاربر
حداکثر توان شارژ پشتیبانی شده18 وات15 وات
پشتیبانی از شارژ سریع
دارد
دارد
پشتیبانی از شارژ بی‌سیم
ندارد
دارد
درگاه اتصالUSB Type-CUSB Type-C
پشتیبانی از OTG
ندارد
ندارد
حداکثر توان شارژ بی‌سیم-15 وات
سایر ویژگی‌های شارژ و باتری-شارژ معکوس بی‌سیم 5 وات
نوع اسپیکراستریو (دوگانه)استریو (دوگانه)
جک 3.5 میلی‌متری
دارد
دارد
حسگرهاحسگر اثرانگشت شتاب‌سنج ژیروسکوپ حسگر مجاورتحسگر اثرانگشت شتاب‌سنج ژیروسکوپ حسگر مجاورت قطب‌نما فشارسنج هوا
نوع حسگر اثر انگشتزیر نمایشگر (اپتیکال)زیر نمایشگر (اپتیکال)
Wi-FiWi-Fi 5 (802.11ac) a/b/g/n/acWi-Fi 6 (802.11ax) a/b/g/n/ac/ax
توضیحات Wi-Fiدو بانده (Dual Band) وای‌فای دایرکت (Wi-Fi Direct) هات اسپات (Wi-Fi Hotspot)دو بانده (Dual Band) وای‌فای دایرکت (Wi-Fi Direct) هات اسپات (Wi-Fi Hotspot)
بلوتوث5.15.1
توضیحات بلوتوثپشتیبانی از A2DP از نوع کم مصرف یا LEپشتیبانی از A2DP از نوع کم مصرف یا LE
فناوری‌ ارتباطیGSM / CDMA / HSPA / EVDO / LTE / 5GGSM / HSPA / LTE / 5G
پشتیبانی از 5G
دارد
دارد
سیم‌کارتدو سیم‌کارت dual stand-by (نانو سیم)تک سیم‌‌‌کارت (نانو سیم)
مسیریابی و GPSGPS/A-GPS/GLONASS/GALILEO/BDS/LTEPP/SUPLGPS به همراه A-GPS/GLONASS/GALILEO/BDS - دو بانده
موتورولا اج پلاس / Motorola Edge Plus
موتورولا اج پلاس / Motorola Edge Plus
موتورولا اج پلاس / Motorola Edge Plus
موتورولا اج پلاس / Motorola Edge Plus
موتورولا اج پلاس / Motorola Edge Plus
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات