گلکسی ای کوانتوم سامسونگ با تراشه اکسینوس 980 رونمایی شد

پنج‌شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۲۱:۱۵
مطالعه 3 دقیقه
گوشی هوشمند گلکسی ای کوانتوم سامسونگ از فناوری رمزگذاری کوانتوم بهره می‌برد و با فناوری ارتباطات 5G سازگار است.
تبلیغات

سامسونگ و اپراتور SK تلکام کره‌جنوبی امروز محصول جدیدی رونمایی کردند که از فناوری ارتباطات 5G پشتیبانی می‌کند. محصول جدید سامسونگ گلکسی ای کوانتوم (Galaxy A Quantum) نام دارد و اولین گوشی هوشمند دنیا محسوب می‌شود که به تراشه‌ی رمزگذاری مولد عدد تصادفی کوانتومی یا QRNG مجهز شده است.

تراشه‌ی QRNG به‌نام SKT IDQ S2Q000 را زیرمجموعه‌ی اپراتور SK تلکام، شرکت سوئیسی ID Quantique، ساخته است و به افزایش ضریب امنیت گوشی هوشمند و داده‌های آن کمک می‌کند. چنین اقدامی با تولید اعداد تصادفی کوانتومی انجام می‌شود تا گذرواژه‌هایی تصادفی حدس‌نزدنی تولید شود.

گلکسی ای کوانتوم / Galaxy A Quantum

طرزکار تراشه بدین‌شکل است که به‌لطف LED و حسگر تصویری CMOS می‌تواند نورهای ساطع‌شده‌ی دیودها را شناسایی و عددی تصادفی تولید کند. سپس، اعداد تصادفی به سرویس‌هایی مانند اپلیکیشن‌های تراکنش مالی ارائه می‌شود که به احراز هویت نیاز دارند. درادامه، اعداد ارائه‌شده به گذرواژه‌هایی کدگذاری‌شده تبدیل می‌شوند تا ضریب حدس‌زدن آن‌ها تا حد بسیاری کاهش یابد.

گلکسی ای کوانتوم را می‌توان مدلی از گوشی سامسونگ گلکسی A71 نسخه 5G دانست که مهم‌ترین تفاوتش برخورداری از تراشه‌ی QRNG است. محصول جدید سامسونگ به تراشه‌ی اکسینوس ۹۸۰ و نمایشگری ۶/۷ اینچی با پنل سوپرآمولد Infinity-O و رزولوشن +FHD مجهز است.

گلکسی ای کوانتوم / Galaxy A Quantum

قابلیت حسگر اسکنر اثرانگشت با نمایشگر گلکسی ای کوانتوم ادغام شده است تا کاربران، تنها با لمس نمایشگر بتوانند قفل تلفن هوشمندشان را باز کنند و به رابط کاربری دسترسی داشته باشند. سامسونگ محصول جدید خود را با سیستم‌عامل اندروید ۱۰ به بازار عرضه می‌کند که روی آن، رابط کاربری وان UI کار گذاشته شده است.

در بالای نمایشگر، دوربینی سلفی با حسگر ۳۲ مگاپیکسلی و در پنل پشتی نیز، ماژول چهارگانه دوربین متشکل از دوربین ۶۴ مگاپیکسلی اصلی، دوربین فوق عریض ۱۲ مگاپیکسلی، دوربین ۵ مگاپیکسلی برای ثبت تصاویر ماکرو و دوربینی ۵ مگاپیکسلی برای تشخیص عمق در تصویر قرار دارد.

در دل گلکسی ای کوانتوم باتری ۴،۵۰۰ میلی‌آمپرساعتی قرار گرفته است که امکان شارژ ۲۵ واتی آن وجود دارد. این گوشی قرار است در سه رنگ‌بندی سفید و مشکی و آبی به بازار عرضه شود. انتظار می‌رود محصول جدید سامسونگ ۱۵ مه ۲۰۲۰ (۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۹) با حافظه رم ۸ گیگابایتی و حافظه ذخیره‌سازی ۱۲۸ گیگابایتی با قیمت ۵۳۰ دلار (۴۹۰ یورو) برای پیش‌خرید در بازار کره‌جنوبی دردسترس قرار گیرد. ناگفته نماند در ۲۲ مه (۲ خرداد) نیز عرضه‌ی گلکسی ای کوانتوم به بازار کره‌جنوبی و احتمالا نقاط دیگر دنیا را شاهد خواهیم بود.

سامسونگ وعده داده است کسانی که گلکسی ای کوانتوم را پیش‌خرید کنند، به‌همراه آن هدست گلکسی بادز رایگان دریافت خواهند کرد. کسانی نیز که پس از عرضه گوشی هوشمند جدید سامسونگ را بخرند، کد تخفیفی به‌ارزش ۴۰ دلار برای خرید گلکسی بادز دریافت خواهند کرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات