پتنت جدید اپل از احتمال ساخت آیفون یا آیپد تاشدنی خبر می‌دهد

چهارشنبه ۲۱ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۲:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
پتنت تازه ثبت‌شده‌ی اپل نشان می‌دهد نسخه‌ی احتمالی آیفون یا آیپد با قابلیت تاشدن صفحه‌نمایش چه ظاهری خواهد داشت.
تبلیغات

در گذشته، گوشی‌های تاشدنی از محبوبیت خاصی برخوردار بودند؛ اما با معرفی گوشی‌های هوشمند با قابلیت صفحه‌نمایش لمسی، گوشی‌های تاشدنی به فراموشی سپرده شدند. با‌این‌حال در ماه‌های اخیر، شاهد گزارش‌هایی بودیم که شرکت‌های سازنده گوشی هوشمند باردیگر می‌خواهند گوشی‌های تاشدنی را به ویترین فروشگاه‌ها برگردانند؛ البته با این تفاوت که طراحی آن‌ها کاملا تغییر یافته است و برخلاف نسخه‌های قدیمی که صفحه‌نمایش بین دو بدنه‌ی متصل به یکدیگر مخفی می‌شد، گوشی‌های تاشدنی پیشرفته امکان افزایش ابعاد صفحه‌نمایش را به کاربران ارائه می‌کنند.

یکی از گوشی‌های تاشدنی جدید گلکسی فولد سامسونگ نام دارد که البته با مشکلات فراوانی در هنگام عرضه مواجه شد. نسخه‌هایی از گلکسی فولد سامسونگ که برای تهیه‌ی نقد و بررسی به رسانه‌ها ارسال شده بودند، در دو روز از کار افتادند و نسخه‌ی به‌روزشده نیز با مشکلات فراوانی همراه بود. سرفیس Duo مایکروسافت نیز در دمو رونمایی از کار افتاد و موتورولا Razr هنگام آزمایش رباتیک باز و بسته‌شدن صفحه‌نمایش شکست خورد.

حال، اپل پتنتی ثبت کرده است که در آن، می‌توان محصولی تاشدنی را مشاهده کرد. در این پتنت، دو صفحه‌نمایش مجزا مشاهده می‌شود که قابلیت اتصال به یکدیگر و تشکیل صفحه‌نمایشی با ابعاد بزرگ‌تر دارند. در توضیحات پتنت آمده است:

دستگاه‌های الکترونیکی با قابلیت صفحه‌نمایش تاشدنی ممکن است از حسگرهایی استفاده کنند که مجاورت لبه‌های تجهیزی الکترونیکی را به لبه‌ی تجهیز الکترونیکی دیگر تشخیص می‌دهد. زمانی‌که لبه‌ها با یکدیگر هم‌تراز شدند، منابع این دو بخش که تا قبل از هم‌ترازشدن به‌صورت مجزا کار می‌کردند، حال به‌اشتراک گذاشته می‌شود.در چنین حالتی، تصویری که تنها روی یک بخش از دستگاه به‌ نمایش گذاشته شده بود، پس از هم‌ترازشدن در صفحه‌نمایش بخش دوم نیز به‌اشتراک گذاشته خواهد شد و در ابعاد بزرگ‌تری به نمایش درخواهد آمد. علاوه‌بر صفحه‌نمایش، امکانات دیگر بخش دوم ازجمله بلندگو و حسگرها و دوربین‌های تجهیزات با یکدیگر هماهنگ می‌شوند و منابع به‌اشتراک درمی‌آیند.

در توضیحات به این موضوع اشاره شده است که دو صفحه‌نمایش برای ترازشدن از اجزای مغناطیسی استفاده می‌کنند:

ممکن است برای قرارگرفتن دو صفحه‌نمایش در حالت‌های مختلف از اجزای مغناطیسی استفاده شود. اجزای مغناطیسی به‌لطف لولاها و سایر سازه‌ها کمک می‌کنند تجهیزات در پیکربندی هم‌سطح روی یک صفحه قرار بگیرند یا اینکه در پیکربندی غیرمسطح و دارای زاویه با یکدیگر کار کنند.
پتنت جدید اپل / آیفون تاشدنی / آیپد تاشدنی

متأسفانه مشخص نیست محصولی با استفاده از پتنت جدید اپل ساخته می‌شود یا خیر. در گذشته، شاهد پتنت‌های مختلفی بودیم که شرکت‌ها ثبت کردند؛ اما محصولی مرتبط با آن‌ها عرضه نشد. با‌این‌حال، حدس زده می‌شود آیپد تاشدنی زودتر از آیفونی با ویژگی ذکرشده رونمایی شود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات