هواوی Mate XS با پردازنده‌ی سریع‌تر و نمایشگر بادوام‌تر معرفی شد

دوشنبه ۵ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۰:۳۰
مطالعه 4 دقیقه
هواوی دومین نسخه از گوشی تاشدنی خود را به‌نام Mate XS با پردازنده‌ای قدرتمندتر نسبت به نسخه‌ی قبل و نمایشگر بادوام‌تر معرفی کرد.
تبلیغات

هواوی یک سال پس از رونمایی و معرفی اولین گوشی تاشدنی خود موسوم به Mate X، نسخه‌ی جدید آن را به‌نام Mate XS معرفی کرد. ظاهر نسخه‌ی جدید تفاوت زیادی با اولین گوشی تاشدنی هواوی ندارد، اما چینی‌ها نمایشگر بادوام‌تری را با طراحی جدید لولا در آن به‌کار گرفته‌اند. گوشی هواوی Mate XS همچنین از پردازنده‌‌ی قدرتمندتر نسبت به برادر بزرگ‌تر خود بهره می‌برد و نام کرین ۹۹۰ در بخش پردازنده‌ی آن دیده می‌شود. متأسفانه این دستگاه نیز مانند دیگر گوشی‌های هوشمند جدید هواوی، به‌خاطر تحریم‌های آمریکا مجهز به هیچ‌یک از سرویس‌ها یا اپلیکیشن‌های اختصاصی گوگل نیست. درنتیجه کاربران هواوی Mate XS به گوگل پلی استور دسترسی نخواهند داشت. قیمت گوشی پرچم‌دار تاشدنی غول چینی صنعت گوشی‌های هوشمند ۲،۴۹۹ دلار است و از ماه آینده به بازارهای جهانی عرضه می‌شود.

هواووی میت ایکس اس / Mate Xs

هواوی ادعا می‌کند که در گوشی تاشدنی جدید خود از نمایشگر چهارلایه استفاده کرده است که دوام بیشتری نسبت به نسخه‌ی قبلی دارد. در بالای نمایشگر، دو لایه فیلم پلی‌آمید قرار دارد که با یک چسب شفاف به هم متصل شده‌اند. در زیر لایه‌های مذکور، نمایشگر OLED انعطاف‌پذیر قرار دارد. لایه‌ی زیرین از جنس پلیمر نرم‌تر، نقش زیرسازی و اتصال نمایشگر به بدنه‌ی دستگاه را ایفا می‌کند. درنهایت، نمایشگر پرچم‌دار جدید هواوی جنس پلاستیکی دارد و هیچ شیشه‌ای در ساختار آن دیده نمی‌شود.

از بهبودهای دیگر در طراحی هواوی Mate XS، می‌توان به بهینه‌سازی طراحی لولا اشاره کرد. چینی‌ها ادعا می‌کنند لولای جدید عملکردی نرم‌تر و بادوام‌تر نسبت به هواوی Mate X دارد. بررسی‌های اولیه، عملکرد لولای Mate XS را به‌اندازه‌ی کافی مستحکم توصیف می‌کنند.

هواووی میت ایکس اس / Mate Xs

بهینه‌سازی‌هایی که هواوی در جریان معرفی Mate XS اعلام کرد، در نگاه اول تکراری و تاحدودی کم‌اهمیت به‌نظر می‌رسند. ازطرفی طراحی‌های انجام‌شده با هدف واکنش به انتقادهای بی‌شماری صورت گرفت که نسبت به نسخه‌های اولیه‌ی گوشی‌های تاشدنی مطرح می‌شد. به‌عنوان مثال می‌توان به چالش‌های متعدد نسل اول گلکسی فولد اشاره کرد. به‌علاوه، از هفته‌ی گذشته اخبار متعددی پیرامون اختلال در عملکرد نمایشگر گوشی تاشدنی جدیدتر، موتورولا ریزر در رسانه‌ها منتشر شد. حتی گلکسی Z فلیپ نیز از انتقادهای کاربران و کارشناسان در امان نبود و اخبار متعددی از خش‌پذیری بالای نمایشگر آن (باوجود استفاده از شیشه در نمایشگر) به گوش می‌رسد.

با نگاهی اولیه به مشخصات منتشرشده از هواوی Mate XS متوجه می‌شویم که در بخش‌های نامرتبط با ماهیت تاشدنی دستگاه، بهینه‌سازی یا ارتقاء خاصی دیده نمی‌شود. البته با اضافه‌شدن پسوند جدید S در نام گوشی، چند مورد تغییرات محدود در سخت‌افزار گوشی نیز لحاظ شده است. همان‌طور گه گفته شد پردازنده از کایرین ۹۸۰ به ۹۹۰ بهبود پیدا کرد و درنتیجه اتصال 5G به‌صورت پیش‌فرض در پردازنده پشتیبانی می‌شود. هواوی همچنین ادعا می‌کند که سیستم خنک‌کننده‌ی دستگاه نیز با هدف بهبود کارایی در بخش تاشدنی، بازطراحی شده است.

هواووی میت ایکس اس / Mate Xs

هواوی ادعا می‌کند که Mate XS توانایی نمایش سه اپلیکیشن را به‌صورت هم‌زمان دارد. یکی از اپلیکیشن‌ها در سمت چپ، دیگری در سمت راست نمایشگر و سومی به‌صورت پنجره‌ی شناور به‌نمایش در می‌آید. به‌علاوه کاربر می‌تواند دو پنجره از یک اپلیکیشن یکسان را در Mate XS باز کند. هواوی Mate XS آخرین نسخه‌ی متن‌باز اندروید به‌همراه Huawei Mobile Services (به‌جای سرویس‌های گوگل) مجهز خواهد بود.

همان‌طور که گفته شد مشخصات سخت‌افزاری کلی Mate XS تفاوت چندانی با نسخه‌ی اول ندارد. گوشی جدید غول چینی از باتری ۴،۵۰۰ میلی‌آمپری بهره می‌برد و سخت‌افزار دوربین نیز شبیه به نسخه‌ی قبلی است. یک دوربین اصلی ۴۰ مگاپیکسلی f/1.8 به‌همراه دوربین تله‌فوتو هشت مگاپیکسلی f/2.4 و دوربین ۱۶ مگاپیگسلی f/2.2 اولترا واید در گوشی تاشدنی جدید هواوی به‌چشم می‌خورند. به‌علاوه هواوی میت XS از دوربین تشخیص عمق سه‌بعدی نیز بهره می‌برد. مشخصات نمایشگر و فرم‌فاکتور کلی نیز تفاوتی با نسخه‌ی قبلی ندارد. گوشی در حالت باز شده ابعاد هشت اینچی دارد که پس از تا شدن، نمایشگر ۶/۶ اینچی را در اختیار کاربر قرار می‌دهد.

هواوی Mate XS

هواوی Mate XS برخلاف برادر بزرگ‌ترش که تنها در چین عرضه شد، بازارهای جهانی را هدف قرار داده است. نسخه‌ی هشت گیگابایتی این گوشی با ۵۱۲ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی، برچسب قیمتی ۲،۴۹۹ یورویی خواهد داشت.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات