تصاویر و اطلاعات جدیدی از ال جی V60 تینکیو فاش شد

سه‌شنبه ۲۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۵
مطالعه 4 دقیقه
به‌تازگی تصاویر جدیدی از ال‌جی V60 ThinQ منتشر شده است که جزئیاتی از دوربین و میکروفن و باتری آن را فاش می‌کند.
تبلیغات

عرضه‌ی گوشی‌های ال‌جی مدت‌ها روال مشخصی داشت. گوشی‌های سری G در حوالی زمان برگزاری کنگره‌ی جهانی موبایل در اواخر فوریه (اواخر بهمن‌) و گوشی‌های سری V معمولا در پاییز یا زمانی معرفی می‌شد که ال‌جی قصد داشت ویژگی مهم جدیدی ارائه کند. حال به‌نظر می‌رسد این روند در حال تغییر باشد. ایوان بلاس، افشاگر معروف دنیای فناوری، به‌تازگی تصاویر جدیدی منتشر کرده است که طبق آن‌ها، گوشی بعدی ال‌جی برخلاف تصورات، احتمالا V60 تینکیو خواهد بود. پس بدین‌ترتیب، احتمالا به‌جای G9 باید منتظر معرفی گوشی ال‌جی V60 ThinQ باشیم.

حال این پرسش پیش می‌آید که دقیقا چه بر سر گوشی بعدی سری G خواهد آمد. دیوید روداک، نویسنده‌ی وب‌سایت خبری اندرویدپلیس، در ژانویه به‌نقل از منبعی عنوان کرده است احتمالا گوشی‌های سری G ال‌جی ادامه پیدا نمی‌کند و این غول فناوری کره‌ای تمام تمرکز خود را به‌طور جدی روی سری V معطوف خواهد کرد. احتمالا این کار برای افزایش توان رقابت با سری گلکسی S سامسونگ انجام می‌شود. ال‌جی کاملا مصمم است روند رو‌به‌افت کسب‌وکار گوشی‌های موبایلش را معکوس کند و حتی ممکن است برای این کار سری G از گوشی‌های خود را نیز قربانی کند.

ال‌جی به‌دلیل نگرانی درباره‌ی ویروس مرگبار کرونا از حضور در کنگره‌ی جهانی موبایل در بارسلونا انصراف داده است؛ اما به‌نظر می‌رسد هنوز به‌شدت روی پرچم‌دار بعدی خود کار می‌کند. این گوشی همان‌طور که از محصولی پرچم‌دار انتظار می‌رود، احتمالا پر از ویژگی‌های چشمگیر خواهد بود. از آخرین عکس‌های افشا‌شده‌ی ایوان بلاس می‌توانیم تا حدودی بفهمیم باید منتظر چه ویژگی‌های در این گوشی باشیم. گفته می‌شود این عکس‌ها از ویدئویی تبلیغاتی گرفته شده‌اند.

ال جی V60 تینکیو / LG V60 THINQ

ماه گذشته نیز، تصاویری از پنل پشتی LG V60 ThinQ منتشر شده بودند که از به‌کارگیری دوربین چهارگانه در این گوشی خبر می‌داد و تصاویری که به‌تازگی منتشر شده‌ است، این موضوع را تأیید و از وجود چهار میکروفن در این گوشی حکایت می‌کند. هنوز اطلاعات دقیقی از کاربرد این میکروفن‌ها در دست نیست؛ اما می‌توان حدس زد که حداقل دو تای آن‌ها برای حذف نویز و سروصداهای مزاحم محیطی در حین تصویربرداری و ضبط صدا استفاده خواهند شد.

در گوشی V50 ThinQ، پرچم‌دار قبلی ال‌جی، از دوربین سه‌گانه‌ای شامل حسگری استاندارد و مجهز به لرزش‌گیر اپتیکال و لنز تله‌فوتو و لنز اولتراواید استفاده شده بود. پیش‌بینی می‌شود در V60 ThinQ علاوه‌بر همه‌ی این حسگرها، حسگر مدت پرواز یا ماکرو را نیز شاهد باشیم. 

خبری که مطمئنا طرفداران ال‌جی را خوشحال خواهد کرد، استفاده از جک هدفون ۳/۵ میلی‌متری در این گوشی است. در تصویر دومی که ایوان بلاس منتشر کرده است، درگاه USB-C و در دو طرف آن، یک اسپیکر و جک هدفون به‌وضوح دیده می‌شود. این امر می‌تواند نویدبخش بازگشت ویژگی صوتی مشهور ال‌جی، یعنی تراشه‌ی های‌فای ۳۲ بیتی Quad DAC باشد. این ویژگی از زمان عرضه‌ی ال‌جی G5 تاکنون پای ثابت تمام گوشی‌های ممتاز ال‌جی بوده است.

ال جی V60 تینکیو / LG V60 THINQ

با کمی دقیق‌شدن در این تصاویر، می‌توانیم باتری بزرگ ۵،۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی آن را مشاهده کنیم. با این حساب، ظرفیت باتری این گوشی درمقایسه‌با نسل قبل با افزایشی ۱،۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی مواجه شده است. شایعات پیشین از اندازه‌ی ۶/۷ تا ۶/۹ اینچی برای نمایشگر این گوشی حکایت می‌کرد. با‌توجه‌به وسط قرارگرفتن دوربین سلفی در تصاویر فاش‌شده، می‌توان نتیجه گرفت نمایشگر این گوشی بریدگی نسبتا کوچکی در بالا برای دوربین جلو خواهد داشت. انتظار می‌رود توان پردازشی این گوشی را تراشه‌ی اسنپدراگون ۸۶۵ تأمین کند. همچنین، وجود نسخه‌ی 5G از این پرچم‌دار بسیار محتمل است؛ اما شاید ژست‌های حرکتی هوایی که نخستین بار در G8 شاهدشان بودیم، به این گوشی راه پیدا نکنند.

با‌توجه‌به اینکه ال‌جی در پی نگرانی‌های موجود به‌علت شیوع ویروس کرونا از شرکت در نمایشگاه امسال MWC انصراف داده است، هنوز مشخص نیست V60 ThinQ دقیقا چگونه به‌طوررسمی معرفی خواهد شد. این احتمال وجود دارد که ال‌جی هم‌زمان با برگزاری این نمایشگاه، در رویدادی جداگانه پرچم‌دار جدیدش را معرفی کند. هنوز هیچ‌یک از ویژگی‌های فاش‌شده‌ی این گوشی را ال‌جی تأیید نکرده‌ است؛ با‌این‌حال، اگر گوشی LG V60 ThinQ چیزی شبیه به مشخصات ذکرشده در این مطلب باشد، مطمئنا شاهد گوشی بسیار ویژه‌ای خواهیم بود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات