هواوی P40 ارزان‌تر از P30 خواهد بود

چهارشنبه ۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۸:۵۵
مطالعه 3 دقیقه
منابع خبری ادعا می‌کنند هواوی P40، پرچم‌دار جدیدش را با قیمتی ارزان‌تر از نسل قبلی، یعنی P30 به بازار عرضه می‌کند.
تبلیغات

هواوی هنوز به‌دلیل تحریم‌های آمریکا و محدودیت در استفاده از برنامه‌های گوگل زیرفشار قرار دارد. بااین‌حال، این غول فناوری چینی اصلا از طراحی و توسعه‌ی محصولات جدیدش عقب‌نشینی نکرده‌ است و ظاهرا با قدرت به کار خود ادامه می‌دهد. تاکنون شایعه‌های متعددی درباره‌ی طراحی گوشی هواوی P40، منتشر و درواقع، طراحی آن تقریبا تأیید شده است. همچنین، مشخصات فنی گوشی جدید هواوی به‌مرور در شایعات تأیید شده‌ و اکنون، اخباری از قیمت آن در دست داریم.

در دنیای افشاسازی‌ها و شایعه‌های مرتبط با محصولات فناوری، برخی منابع دقت و صحت بیشتری دارند. درباره‌ی محصولات هواوی نیز یکی از کاربران توییتر به‌عنوان منبعی مطمئن شناخته می‌شود که تاکنون اخبار نادرست منتشر نکرده است. او چندی پیش اخباری از پرچم‌دار جدید چینی‌ها، Huawei P40 منتشر و درباره‌ی قیمتش صحبت کرد. کاربر مذکور ادعا می‌کند پرچم‌دار جدید هواوی قیمتی ارزان‌تر از نسل قبل خواهد داشت.

با نگاهی به تاریخچه‌ی محصولات در دنیای گوشی‌های هوشمند، متوجه روندی ثابت و مشترک میان برندها می‌شویم که سالانه قیمت محصولات خود را افزایش می‌دهند؛ البته کیفیت گوشی‌های هوشمند نیز هرسال بهتر می‌شود. وضعیت کنونی هواوی در دنیای فناوری آن‌چنان جالب نیست و مشکل بزرگی به‌نام پشتیبانی‌نکردن گوگل دارد. درواقع، چینی‌ها نمی‌توانند مزیت رقابتی زیادی درمقایسه‌با دیگر تولیدکنندگان عرضه کنند و باید کمی در قیمت‌گذاری محتاط‌تر باشند.

هواوی P40 Pro

هواوی برای Mate 30 Pro برچسب قیمتی بیش از ۹۰۰ دلاری در نظر گرفته بود و کارشناسان اعتقاد داشتند کاربر برای خرید محصولی با این قیمت کمی دچار شک می‌شود؛ چراکه گوشی جدید غول چینی از سرویس‌های گوگل بی‌بهره بود و برای کاربری با اطلاعات فنی کم، استفاده از آن آسان نبود.

بااین‌همه، شایعه‌ها و افشاسازی‌های جدید ادعا می‌کنند هواوی استراتژی خود در قیمت‌گذاری پرچم‌دارهایش را تغییر داده است و قیمت P40 را درمقایسه‌با نسل قبلی کاهش خواهد داد. درحال‌حاضر، اطلاعات دقیقی از قیمت نهایی خانواده‌ی P40 در دست نیست؛ اما کاربر افشاکننده تخمین‌هایی در‌این‌باره می‌زند.

قیمت پایه‌ی گوشی‌های P30 و P30 پرو به‌ترتیب ۷۹۹ و ۹۹۹ یورو بود؛ درنتیجه شاید بتوان قیمت حدودی ۵۹۹ یورو را برای نسخه‌ی پایه‌ی P40 پیش‌بینی کرد. این در حالی‌ است که شاید حرفه‌ای‌ترین نسخه، P40 Premium، برچسب قیمتی ۹۹۹ دلاری و P40 Pro نیز برچسب قیمتی ۷۹۹ دلاری داشته باشد. به‌هرحال، هیچ‌یک از قیمت‌های اعلام‌شده نهایی نیستند و منابع معتبر آن‌ها را تأیید نکرده‌اند. تنها نکته‌ی شاید مهم و دقیق این است که هواوی قیمت پرچم‌دارهای بعدی خود را کاهش خواهد داد. دلیل اتخاذ این رویکرد نیز چیزی بیشتر از تلاش برای جذب مشتریان و جبران کمبود سرویس‌های گوگل نخواهد بود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات