پوکو ایکس 2 هفته‌ی آینده با نمایشگر 120 هرتزی معرفی خواهد شد

سه‌شنبه ۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۷:۵۵
مطالعه 3 دقیقه
برند پوکو که حالا از شیائومی مستقل شده است، گوشی پوکو ایکس ۲ را هفته‌ی آینده با نمایشگر ۱۲۰ هرتزی در بازار هند عرضه خواهد کرد.
تبلیغات

بیش از یک سال و نیم از عرضه‌ی یکی از پرطرفدارترین گوشی‌های میان‌رده‌ی اقتصادی بازار یعنی پوکوفون اف وان شیائومی می‌گذرد. پوکو که به لطف موفقیت پوکوفون اف وان حالا به برندی مستقل از شیائومی تبدیل شده است، بالاخره قصد دارد دومین گوشی هوشمند خود را با نام پوکو X2 به بازار عرضه کند. چندی پیش شعبه‌ی هند شیائومی از استقلال این برند تجاری خبر داده بود و بلافاصله اعلام شد که این برند گوشی هوشمند بعدی خود را در ماه فوریه عرضه خواهد کرد. اکنون حساب رسمی پوکو در توئیتی تاریخ ۴ فوریه (۱۵ بهمن) را برای عرضه‌ی این گوشی در هند اعلام کرده است.

حالا پوکو دست‌به‌کار شده و با راه‌اندازی وب‌سایتی ویژگی‌های اصلی گوشی هوشمند مورد انتظار خود را اعلام کرده است. طبق اعلام این وب‌سایت، پوکو ایکس ۲ از نمایشگری با نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی، سیستم خنک‌کننده‌ی مایع، تراشه‌ی کوالکام و احتمالا حسگر سونی IMX 686 برای دوربین اصلی ۶۴ مگاپیکسلی خود بهره خواهد برد.

رندر سیستم خنک‌کننده مایع

رندر منتشر شده در این سایت از سیستم خنک‌کننده‌ی مایع این گوشی مورد انتظار، ابتدا باعث این تصور شد که این گوشی به یک دوربین دوگانه و یک اسکنر اثر انگشت در زیر آن مجهز است؛ اما با کمی دقت در این تصویر می‌توان متوجه وجود جک هدفون در گوشه‌ی سمت راستی بالای آن شد. به‌علاوه رندر مربوط به درگاه شارژ گوشی که روی همین وب‌سایت منتشر شده، جک هدفون دیگری در بخش پایین گوشی نشان می‌دهد؛ پس به احتمال قوی رندری که جک هدفون را در گوشه‌ی بالایی نشان می‌دهد تصویر بازیافت شده‌ای از پوکو اف وان است، زیرا جک هدفون این گوشی درست در همان محل قرار دارد. احتمالاً پوکو با این کار قصد دارد فعلا طراحی داخلی گوشی پوکو ایکس ۲ را پنهان نگه دارد.

پوکو ایکس 2 / Poco X2

رندر نمای پایینی پوکو ایکس ۲

گمان می‌رود پوکو ایکس ۲ همان ورژن 4G ردمی K30، که دسامبر سال گذشته‌ی میلادی در چین عرضه شد، با برندی جدید باشد. رندری که از بخش پایینی گوشی منتشر شده تا حدی بر این گمانه‌زنی صحه می‌گذارد. همان‌طور که در تصاویر دیده می‌شود بخش پایینی ورژن 4G ردمی K30 نیز دقیقا به همین شکل است.

ردمی K30

رندر نمای پایینی ردمی K30

با این اوصاف گمان می‌رود گوشی پوکو ایکس ۲ با تراشه‌ی اسنپدراگون 730G با حداکثر ۸ گیگابایت حافظه‌ی رم و ۲۵۶ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی عرضه شود. این گوشی به نمایشگری با نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی و یک باتری ۴۵۰۰ میلی‌آمپری با قابلیت شارژ سریع ۲۷ واتی مجهز خواهد بود. پوکو تاکنون به جز نرخ نوسازی بالا سایر جزئیات را رد یا تأیید نکرده است؛ پس باید تا زمان عرضه‌ی رسمی این گوشی در هفته‌ی آینده منتظر ماند و دید که این گمانه‌زنی‌ها تا چه حد درست هستند. 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات